Annons:
Etiketthealing
Läst 3317 ggr
Fjäril
6/13/13, 1:09 PM

Healingresultat

Ni som sänder och ger healing, har ni några resultat av ert arbete som ni vill dela med er av? 

Jag själv minns ett specifikt tillfälle där en grannes hund hade fått en form av hjärnblödning. Veterinären meddelande ingen god prognos och vovven skulle antagligen komma att avlivas. Ägaren tog hem hunden i hopp om att den skulle bli bra. 

Vi möttes av "en slump" där hon berättade om situationen och sa "Du som sysslar med sånt där, healing, kan inte du försöka hjälpa min hund?"

Jag lovade att komma över till henne under eftermiddagen men ville också försäkra mig om att de var införstådda med att det inte var säkert att jag kunde hjälpa hunden, men att jag skulle göra så gott jag kunde. Det var hon som kom och frågade mig.

Vovven låg på golvet och kunde knappt lyfta på huvudet (som mest drog åt höger). Den andades jättefort och jag påverkades enormt av situationen. Det var så synd om henne. Jag satte mig bredvid henne och gjorde så i 30 minuter ungefär. Hon andades lugnare efter ett tag.

Dagen efter kommer grannen över till mig (eller snarare ägarens äldre mamma) och berättade gråtandes att hunden hade blivit sämre och de var nu på väg in för att avliva henne. Jag beklagade men kände inombords att det är inte över ännu. Hon kommer inte att avlivas, tänkte jagJag lovade att tänka lite extra på vovven och bad om att få ett fotografi, vilket jag ställde i ett speciellt hörn med tända ljus "hon kommer inte att avlivas utan de kommer få avbryta"

Två dagar senare (utan att jag hade hört något) ringde det på dörren. De båda, ägaren och hennes äldre mamma stod med en blomma i handen "Vi kan inte tacka dig nog, men vet du vad? När vi kom in till veterinären, med en mycket dålig vovve, som dessutom hade kräkts blod under morgonen, reste hon sig upp från bordet där inne i rummet och gick iväg" Hon fortsatte berätta att alla var förvånade och att veterinären fått till en snabb undersökning med beslutet om att "den här hunden kan vi inte avliva"

Det här situationen var så speciell, jag kan inte förklara hur, men jag vet hur det gick till och jag är alldeles säker på att healingen hjälpte till.

Hon mår idag bra och de vinkar glatt åt mig varje gång vi ses. Jag tar inte åt mig äran själv eftersom jag anser att man bara är en kanal för de läkande, helande, energierna - och något hände!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[GunillaF]
6/15/13, 12:25 AM
#1

Här kommer en av de berättelser jag har på min hemsida, från klienter.

Det här är vad en matte skickade till mig efter en distanshealing och en healing där jag träffade hunden irl:

Ja ,jag vill tacka dej, så mycket det bara går.

Är så tacksam,å Bamses vägnar mest förståss. Vi fick det tråkiga beskedet att vi måste troligtvis avliva vår älskade hund Bamse som efter ett olycksfall skadat sitt knä. Han har sedan tidigare haft pålagringar i höfterna bak ,men inte livshotande. Efter skadan i knäet i vintras kontaktade jag veterinären som gav smärtstillande o inflammationshämmande.

Detta har inte hjälpt och i Tisdags den 15/6-10 åkte vi ner för att göra en bedömning och röntgen av detta. Vi fick då det beskedet att eftersom pålagringarna blivit så mycket sämre samt skadan iknäet måste opereras, rekomenderade veterinären att ta bort vår älskade vän.

Han är för stor(60kg)nu. Tidigare 75kg. Det är för riskabelt att operera! Vi tog med oss Bamse hem och var förkrossade jag ville inte acceptera detta.

Jag blev då rekomenderad att kontakta Gunilla som jag aldrig tidigare träffat eller hört talas om. Jag ringde då henne och hon förstod genast min förtvivlan och önskan om hjälp. Trots att hon var på resande fot gav hon sig tid att hjälpa oss.

Jag fick en tid ,och satte mig med Bamse. Det som sedan hände är svårt att sätta ord på. Bamse morrade och grät om vart annat och jag kände hur allt inom honom spände och rörde sig och han slickade mig intensivt.

Efter ca 20 min reser sig Bamse och det smäller högt i knäet, han går en bit, stannar och tittar på mej och slickar mig intensivt på armen igen. Jag ringer till Gunilla och berättar vad som hänt och vi var båda väldigt tagna över att det gått så br. Vi bestämmer att vi ska träffas nästa dag och ta det en gång till.

Då Gunilla kommer haltar inte Bamse längre, han har inte gnällt något och jag har inte behövt ge honom någon värk medicin. Bamse får ytterligare en healingbehandling av Gunilla.  Det var igår. Idag, Måndag, har vi varit tillbaka till samme veterinär,och tro det eller ej, men Bamse behöver inte opereras längre och han går och travar obehindrat, till och med åkt bil till Sollefteå utan ett gnäll.

Ingen avlivning längre och en jätte glad hund och en evigt tacksam Matte med fam.

_Gunilla har fått fler vänner för livet/Stor Kram och tack från Bamse, Helen med Fam
_

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
6/15/13, 7:22 AM
#5

Tack Gunilla för en fin berättelse! Kom att tänka på min hund Bamse som jag hade en gång :)

Sajtvärd på Övernaturligt

J-Artur-K
6/15/13, 2:31 PM
#6

Jag lämnar ett inlägg ifrån min hemsida med.

Tänkte dela med mig av min upplevelse första gången du gav mig healing. Det var min första gång att få healing också och jag är så positivt överraskad att det var en så påtaglig upplevelse! Jag kände väldigt mycket fysiskt, fingrar som drog på huden, värme och kyla, tror till och med att jag fick gåshud. Luften runt om en vibrerade nästan och ett stort lugn och harmoni sköljde över en. Det kittlades på halsen, (ungefär som när en kroppsdel domnat och börjar vakna till liv igen) och blev varmt över huvudet. Det kändes som att mitt huvud låg i någons händer som masserade en, jätteskönt!
Det började göra lite ont i min vänstra axel och smärtan eskalerade direkt jag gav godkännande till att 'laga den'. Det gjorde så förbannade ont att tårarna bara strömmade längs kinderna, som om alla års axelsmärta summerades ihop under en halvtimme. Värken var i det närmaste olidlig, men jag visste att det skulle bli bättre och att det kommer vara värt varenda minut av plåga. OCH det var det! Har inte haft ont alls i min axel efter det. Och då har jag haft ont på den nivån att jag inte kunnat sova på vänster sida, inte kunnat lyfta tungt, inte kunnat röra och rotera axeln ordentligt. Men nu är den hur bra som helst och det bästa av allt är att jag sover bättre och att jag kan utföra vissa träningsmoment (som armhävningar) som jag inte alls kunde tidigare!
Så, enormt stort tack till dig! Du har verkligen gett mitt liv nytt ljus och jag är så himla nöjd med resultatet :)

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Loris M
6/15/13, 3:25 PM
#7

Tack Fjäril, GunillaF och J-Artur-K för att ni delar med er av era personliga och fantastiska berättelser! Kram ❤️ 🌺

Astell
6/16/13, 3:37 PM
#8

Jag minns alldeles i början när jag började ge healing..Vi var ett gäng tjejer som grillade..en av tjejerna började prata om sin tid som semestervikarie på ett ålderdomshem.. där första kvällen blev hon tillsagd att vaka över en dam som var över 90 år och låg för döden. Denna dam skrek att hon inte ville dö och detta chockade kompisen som inte jobbat med sånt innan…När hon pratade om detta började hon känna sig konstig vid halsen och axeln, hon påpekade det flera ggr för mig.. sen sa hon att jag som håller på med "sånt" om jag kunde hjälpa henne.. Jag ställde mig så jag hade händerna både på fram och baksida men inte på henne..plötsligt small det till och hon kände en blixtenergi gå från axeln och upp till tredje ögat berättade hon..efter det "for"energin iväg..  Förundrat gick hon resten av kvällen och sa att hon aldrig hade känt sig så klar i huvudet någonsin..Gissar att en rejäl gammal spänning släppte.. Verkar som om min healingförmåga fungerar bäst när jag inte är beredd att det ska ske något som kvinnan vilken fick tillbaks värmen i händerna ca 40 år och vilket jag skrev om i den andra healingtråden…

OlgaMaria
6/17/13, 8:36 AM
#9

Vet någon av er vart kraften kommer ifrån och under vilka premisser den fungerar?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
7/6/13, 9:38 AM
#10

Ingen?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fjäril
7/6/13, 9:49 AM
#11

#9 Kraften och kraften, jag brukar inte använda det begreppet men däremot att man som healer är en kanal från universum, att healingen går via den som utför det. Jag brukar också likna det med att man går till olika doktorer beroende på vad man söker hjälp för. Likadant är det med healing - man ber om rätt hjälp för stunden (som healer alltså).

Sajtvärd på Övernaturligt

OlgaMaria
7/6/13, 10:49 AM
#12

Så man ber (som healer) om hjälp och läkande, från universum?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

J-Artur-K
7/6/13, 12:12 PM
#13

#12 Ja . Jag är ju bara en kanal mellan universum o den som ska få healing. Jag börjar med att be en efter en som jag vet hjälper mig  inom healing om hjälp. Men sedan avslutar jag med att jag även ber dom andra i universum som är lämpade att hjälpa till under denna healing om hjälp. Men det är viktigt att man tackar dom för hjälpen dom ger en. Jag börjar med att tacka för hjälpen dom givit förut och tackar för hjälpen dom ger mig under den kommande healingen.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
OlgaMaria
7/6/13, 2:13 PM
#14

#13 Vilka är de?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

J-Artur-K
7/6/13, 3:06 PM
#15

#14 Jag har olika som hjälper mig. Änglar , 5-6 medicin män är en del av dom. Men även kraftdjur o några andra.

Ny dag nya möjligheter

OlgaMaria
7/6/13, 3:27 PM
#16

#15 Hur vet du att de är goda?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

J-Artur-K
7/6/13, 3:31 PM
#17

#16 Man bara vet , 🙂

Ny dag nya möjligheter

OlgaMaria
7/6/13, 5:38 PM
#18

Som kristen är det inget främmande för mig med konceptet att onda krafter försöker framstå som ljusa och goda för att lura oss. Människan längtar också efter det andliga och vi vill finna det goda i den andliga världen.

Jag har hört historier om människor med vackra och till synes snälla guider och änglar, men som senare visat sig vara rena demoner…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fjäril
7/6/13, 10:10 PM
#19

#18

Våra olika trosuppfattningar kanske skiljer sig en del? Kristna tror väl inte på andliga guider eller att själen lever vidare?

Vad gäller demoner så måste man tro på dem för att de ska existera, dessutom väljer man vad man vill fokusera på - och med det vad man vill dra till sig 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

OlgaMaria
7/7/13, 5:03 AM
#20

#19

Andliga guider har funnits på ett eller annat sätt så långt människan kan minnas, men för en kristen är dessa guider inte goda och inte bra för oss. Vi har en pappa i himlen, Gud, som är mer än nog för att fylla våra behov. Kristna tror på att själen lever vidare, men vi blir inte spöken.

"Vad gäller demoner så måste man tro på dem för att de ska existera, dessutom väljer man vad man vill fokusera på - och med det vad man vill dra till sig."

Enligt min syn är du något på spåren här, men jag vill utmana dig att dra detta tänk längre…

Tänk om det är så att dessa universums krafter uppenbarar sig för oss utifrån vad vi tror och vad vi fokuserar på. Det kanske inte är så att vi drar till oss goda krafter om vi söker goda krafter, utan vi drar till oss krafter som uppenbarar sig som goda för oss. 

Dessa krafter vill påverka våra liv, men de är beroende av vårt samarbete och vårt godkännande av dem, så de måste visa sig på sätt som vi kommer att acceptera och tro på.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Fjäril
7/7/13, 12:07 PM
#21

#20 Vi tror väldigt olika om saker och ting vilket man helt enkelt får acceptera :) Jag tror iofs på Gud och Jesus men inte att vägledare och änglar är av ondo. All ondska för mig är av människan skapad.

Sajtvärd på Övernaturligt

Joppo
7/7/13, 1:18 PM
#22

#21 Är du medveten om detta textstycke Fjäril? 

5 Mos 18:9-12:

”När du kommer in i det land som HERREN, din Gud, ger dig, skall du inte lära dig att handla enligt dessa folks vedervärdiga seder. Hos dig får inte någon finnas som låter sin son eller dotter gå genom eld eller befattar sig med spådom, teckentydning, svartkonst eller häxeri, ingen som utövar besvärjelsekonster, ingen andebesvärjare, ingen som bedriver trolldom och ingen som söker råd hos de döda. Ty avskyvärd för HERREN är var och en som gör sådant, och för sådana vedervärdigheters skull fördriver HERREN, din Gud, dem för dig.”

Nu bör man ju inte ta denna sagobok på alltför stort allvar, men det blir onekligen lite konstigt när du säger att du tror på Jahve och samtidigt pysslar med saker som han anser är avskyvärda.

OlgaMaria
7/7/13, 2:27 PM
#23

#21 =)

All ondska för mig är av människan skapad.

Hur gick/går det till? Vad är det i oss som driver fram ondskan?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fjäril
7/7/13, 3:31 PM
#24

#22, Men vem säger att just den Guden är den "rätta" Guden? Förstår du hur jag menar? Eller är det den Gud du tror på eftersom du citerar vad som sägs om denne? :) Jag har inget klart svar om vilken tro som är den rätta, jag säger heller inte att andra har fel i deras olika trosuppfattningar eftersom ingen med säkerhet kan säga hur det verkligen är och ligger till. Jag hade ett par Jehovas vittnen som knackade på min dörr för något år sedan och vi hade ett intressant samtal. Allt som handlar om andar, änglar och vägledare är "mörker" för dem men vi var ense i att oavsett tro (och vilken Gud som är den "rätta) så tänker man i ungefär samma banor - man tror för en god sak och ingen vill någon annan något illa (även om vissa religioner har en del "ritualer" för sig så är det rätt för dem).

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
7/7/13, 3:44 PM
#25

#23 Vad som driver fram ondska? Ja det är väl individuellt antar jag, eller? Jag förstår att du vill komma fram till att (eller om) något påverkar oss? :) Ja det gör det till viss del och jag tror också att det finns "onda andar" (eller rättare sagt energier som påverkar oss, eller människors sinnesinställningar) men jag tror fortfarande att det är vi människor som har skapat det från början, ondskan.

Sajtvärd på Övernaturligt

OlgaMaria
7/7/13, 4:05 PM
#26

#25 Jag vill egentligen inte få fram att något påverkar oss, men jag tror att vi kan lära oss mycket om vi tänker på vad som ger upphov till ondska i oss. Enligt den kristna synen så uppkom också ondskan på jorden genom människan. Hon blev visserligen frestad, men valde att följa begären och ondskan kom in i världen genom att hon släppte in den. Jag frågade vad det är som driver fram ondska. I den bibliska berättelsen är det vår längtan efter makt, att bestämma själva, att vara obegränsade. Då lämnar vi Gud och blir vår egen Gud. Finns det gudar så är de underordnade oss och vår vilja. Ett bibliskt tema är detta med att omvända sig, att dö rent utav, för att vinna det verkliga livet. Vi har bara en falnande låga i oss av det eviga livet. Ingen kan vinna det eviga livet om hon inte först dör, både fysiskt och själsligt. Tyvärr ser jag mycket av maktbegär inom New age. Det tycks vara en stor egoboost att ha andliga förmågor och göra andliga upplevelser. Och det kretsar kring en själv och inte kring Gud. Alla får tro som de vill och göra som de vill. Lukas 9:23 Sedan sade han (Jesus) till alla: ”Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och varje dag ta sitt kors och följa mig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

J-Artur-K
7/7/13, 4:22 PM
#27

#26 Makbegär o stor egoboost är ju att överdirva ganska mycket tycker jag. Är ju många som jobbar i de tysta med. Vist är det en del som är det men att dra över att det är mycket är att överdriva tycker jag. Håller du själv på med det andliga när du kan säga så eller?

Jag själv ser att gud har mycket med det andliga att göra. Men att visa inte ta med han är väl inte fel heller. Man jobbar ju på det sätt som passar en. Sedan ska man inte döma en annan som jobbar på ett sätt som passar den personen. Bara det är bra sätt att jobba för den personen. Är ju resultatet som räknas att det blir bra. Tror inte Gud skulle bli besviken precis om slutresultatet blir bra ändå i alla fall.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
OlgaMaria
7/7/13, 4:51 PM
#28

#27 Som kristen är ju synden en självklar parameter, något som drabbar oss alla och som var och en behöver bli fri ifrån, något ingen av oss klarar helt under det här jordelivet. När jag uttalar mig som jag gör om New Age syftar jag inte på särskilda personer, utan på teorierna och sättet att tänka. Sen tror jag det är svårt för oss att fullt ut förstå resultatet av våra handlingar. Det finns så mycket vi kan bedöma som gott, men som inte är det. En försvunnen smärta är väl bra, men hur kan vi veta det om vi inte fullt ut förstår hur den försvann? Den kanske försvann på bekostnad av något annat som vi inte kan se direkt. "Håller du själv på med det andliga när du kan säga så eller?" Vad menar du med det? :-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Joppo
7/7/13, 4:53 PM
#29

#24 Jag tror inte att det existerar någon gud eller gudar.  Men det tror jag du redan listat ut på egen hand 😉

Eftersom du i samma stycke hänvisade till Gud och Jesus antog jag att du syftade på den kristna Guden. Jag har fått intrycket av att en del inte känner till att mycket av det ni pysslar med inom new age inte är kompatibelt med en kristen tro. Detta var anledningen till att jag tog upp själva citatet. Jag har diskuterat en del med kristna fundamentalister inne på jesus.ifokus och jag blev faktiskt lite förvånad över hur resolut de dömde ut mycket som ni andliga pysslar med. Jag trodde de skulle vara lite mer ödmjuka med tanke på att det de pysslar med är lika osannolikt som merparten av all annan religion eller tro.

Nu är citatet med ytterst stor sannolikhet bara en saga så du behöver nog inte oroa dig, men jag reagerar ändå på att du tror på en gud som anser att det du gör är avskyvärt.

Fjäril
7/7/13, 5:16 PM
#30

#26 Det är nog lite "egotänk" inom de flesta trosuppfattningar i så fall men jag vill inte sitta och slänga skit på andra så jag släpper det därhän - men däremot kan jag hålla med om att det finns tråkiga "typer" som verkar medialt. Skillnaden mellan vår tro (din och min) är att vi, eller jag som andligt troende, inte har några bibliska citat att hänvisa till eller följer något speciellt spår. Jag läser heller ingen specifik bok. Jag vet också hur urtokigt det låter men jag tror nog att vi (med olika tro/teorier) möts där en dag, att vi kommer underfund med att det inte spelade så stor roll vad vi trodde på eller hur mycket vi gjorde det.

Sajtvärd på Övernaturligt

J-Artur-K
7/7/13, 5:26 PM
#31

#28

Om man inte själv håller på det andliga så kanske man misstolkar visa saker. Man ser inte saker som en som håller på det andliga gör. Man saknar egen erfarenhet helt enkelt. Som du skrev i #28 tycker jag själv att du överdriver så är därför man undrar. Men visst finns det dom som är som du säger men som du skriver är det överdrivet i min åsikt. Är att ett fåtal får märka helheten o det är fel i min åsikt.

Dom flesta jag pratat med säger rätt ut är inte jag som gör det jag är bara en kanal. Tar inte åt sig äran på grund av att det är så det är. Man är bara en kanal.

#28

"Tyvärr ser jag mycket av maktbegär inom New age. Det tycks vara en stor egoboost att ha andliga förmågor och göra andliga upplevelser. Och det kretsar kring en själv och inte kring Gud"

Ny dag nya möjligheter

OlgaMaria
7/7/13, 6:43 PM
#32

#30 Och det finns ju absolut också kristna egotyper. :-) Men det är intressant med vilka tankar och teorier man har för jag tror de präglar människan. Jag tycker själv att bibelordet om och om igen utmanar mig att bli än mer ödmjuk, att underordna mig och att gå i lydnad och tro. #31 Jag är ju kristen så givetvis håller jag på med det andliga, men jag vet inte riktigt vad du syftar på. Jag ber, profeterar ibland och ber för sjuka ibland. Vi brukar också säga att vi bara är en kanal, men visst kan det finnas en egoboost i att få vara en kanal också!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

J-Artur-K
7/7/13, 7:05 PM
#33

#32 Andlig kontakt , healing tänkte jag mer på men det du nämner till hör ju också det andliga. Visst kan det finnas egoboost att få vara kanal med. Men det finns det i allt. Jag menar att jag tycker att det du skrev var vinklat ur hur jag ser på det. Jag har själv jobbat inom kyrkan under längre tid. Men jag ser inte lika dant att det är mycket av maktbegär o egoboost som du nämner. Men självklart så finns det hos visa men det finns det i allt. Så tycker det inte riktigt stämmer det du säger.

Ny dag nya möjligheter

Maikailoa
7/9/13, 2:00 AM
#34

#20 skrivetav TheresiaW 

"Tänk om det är så att dessa universums krafter uppenbarar sig för oss utifrån vad vi tror och vad vi fokuserar på. Det kanske inte är så att vi drar till oss goda krafter om vi söker goda krafter, utan vi drar till oss krafter som uppenbarar sig som goda för oss. 

Dessa krafter vill påverka våra liv, men de är beroende av vårt samarbete och vårt godkännande av dem, så de måste visa sig på sätt som vi kommer att acceptera och tro på."

Rätt så genialt formulerat TheresiaW.

Den tanken kan man använda även i ett vidare perspektiv. Måhända är det så att vi skapar våra egna "universums krafter" och dessa framstår för oss som autonoma.

Sedan vad som är gott och ont är ett dilemma. Det är vanligt att folk tror sig veta vad som är gott och vad som är ont, och detta kan få högst märkliga följder.

En försvunnen smärta kan framstå som något gott, men att vunnen smärta var ju en förutsättning för detta förment goda. Något som en helare bör vara medveten om.

Annons:
OlgaMaria
7/10/13, 6:51 PM
#35

Jag har funderat en del över det här med egoboost och maktbegär, efter att jag märkte att det jag menade inte alls gick fram. Men det har också att göra med att vi har helt olika syn, och min är väldigt biblisk, och jag undrar om man ens kan förstå hur jag menar om man inte själv också lämnat sitt liv till Gud och upplevt hans kärlek.

Människan föll för att hon trodde att hon inte behövde lyssna och rätta sig efter Gud. Hon ville bestämma själv. Och vi har misslyckats. Vår girighet och maktlystnad har ständigt fört oss i krig med varandra, alla olika slags former av krig. 

För mig är den stora vinsten den dagen vi säger till Gud "Förlåt mig. Ske din vilja, inte min. Hjälp mig att tjäna dig, och inte mig själv."

Den här jag-kan-själv-mentaliteten präglar hela vårt samhälle. Såväl New Age. Gud är den som helar oss fullkomligt, men man vill inte underordna sig honom eller lyda honom. Gud är bra, så länge jag bestämmer själv och får tycka och tro vad jag vill. Men då är vi fortfarande på vår egen väg, bort från Gud.

Healingresultat… jag och min man ber för sjuka då och då. Min man har fått vara med och se riktigt många bli botade. Men, för några månader sedan var han och ett par vänner ute på stan och bad för sjuka. I ett kompisgäng blev två män botade direkt efter varann. Den ena från någon form av ont i ryggen som han haft i 15 år. Den andra från någon smärta i axeln. Det hände fort och smärtfritt efter en enkel bön i Jesu namn.

Senare bad min man och en vän för en annan vän till dessa. Han hade ont i axeln vilket han också haft i ca 15 år. Han blev inte bra direkt men efter ett antal böner kände han stor förbättring. Men nästa dag var smärtan tillbaka. På kvällen kom han hem till oss och jag och min man satt och bad och pratade med honom länge. Efter den kvällen var hans smärta borta och har inte kommit tillbaka! Han var också beroende av smärtstillande mediciner men hade också slutat helt med dem kort efter. Jag tror det var våra vittnesbörd som gjorde honom fri. Vi delade mycket om hur Jesus gjort oss fria, hur han helat och upprättat oss. 

Det står i Bibeln att Jesus tagit alla sjukdomar och all smärta på sig, och att han betalat det fulla priset för vår synd. Ingen annan har den makt han har och jag skulle aldrig våga be för någon sjuk i något annat namn än Jesus. 

Jag har själv blivit helad flera gånger, på flera olika vis (men alltid genom Jesus), men en gång var det också sådär direkt - all smärta borta på 1 sekund efter 2 sekunders bön. Och inte kom det tillbaka. Jesus har en sån makt! 

Vi människor tror så ofta att vi vet bäst, och att vi kan bedöma vad som är gott. Men jag tycker det är oroväckande hur man inom New Age famlar i blindo rakt ut i andevärlden och accepterar så mycket av det man möter där. Demonerna uppträder till och med som Jesus för att förleda oss. Jag hörde en berättelse om någon som mötte "Jesus" men kom med tiden fram till att fråga "kan jag få se dina händer" varpå "Jesus" gömde dem bakom ryggen och blev arg. Minns inte exakt vad som hände sen men mannen förstod att det inte var Jesus då han inte visade hålen i sina händer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fjäril
7/10/13, 8:01 PM
#36

#35 Du kan inte se i din egen text att "det jag (du) tror på är det enda rätta och allt annat är mörker"? Är det så Gud vill att man ska resonera? Jag kanske tycker en hel del om ditt resonemang och att jag också har åsikter om det du beskriver men jag går inte djupare in på det utan blir nog mest fundersam över hur man som troende (att man säger sig vara en del av Gud, det goda) kan ringakta andra människor så, eller deras trosuppfattningar.

Sajtvärd på Övernaturligt

OlgaMaria
7/10/13, 8:10 PM
#37

#36 Jo, jag kan absolut se det. Men jag tror att du också kan förstå (även om du kanske också blir provocerad) att jag säger det jag gör utifrån omsorg. Sen kanske du tycker den är missriktad. Jag dömer inte någon av er, däremot är jag bekymrad över det ni tror på. :-/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fjäril
7/10/13, 8:34 PM
#38

#36,

"Bekymrad över det ni tror på". Du hör inte hur dumt det låter? Det vi tror på är lika mycket riktigt och sant för oss som det du tror på är sant för dig.

Sajtvärd på Övernaturligt

J-Artur-K
7/10/13, 9:02 PM
#39

#38 Håller med Fjäril där 🙂

Ny dag nya möjligheter

[NeferNefer]
7/10/13, 9:10 PM
#40

Jag håller med J-Artur-K och Fjäril och jag måste säga, Theresia, att jag är lite bekymrad över det du tror på.

Maikailoa
7/10/13, 11:27 PM
#41

Dock, Fjäril, J-Artur-K och NeferNefer, tycker jag att ni skall besinna er; Ni befinner er på ett forum för andlig skepticism, här bör det vara tillåtet att framföra tankar om tvivel. Att bara trycka ner en människa i skorna på det viset leder ingenstans gott.

Vad är andlig skepticism om inte tvivel omkring det andliga?

Det är inte bara materialisterna som tvivlar.

Undvik även att angripa i flock på det viset ni gör.

Annons:
Neutralis
7/11/13, 12:56 AM
#42

#41

Ni befinner er på ett forum för andlig skepticism, här bör det vara tillåtet att framföra tankar om tvivel.

Bör det inte då vara tillåtet att tvivla på tankar som framförs, eller hur tänker du?

Skogshumblan
7/11/13, 10:44 AM
#43

Intressant tråd. Theresia, med all respekt, din tro är din och jag ifrågasätter inte den, lika lite som någon annans rätt att tro. Men vad är det med vår tro som oroar dig? Men, hur tänker ni kristna kring Bibeln? Jag tänker att alla heliga skrifter ändrats genom tidens gång. Dels då översättningar/ avskrifter fuckar upp sig och dels då makthavarna avsiktligt "sett till" att frisera om texter så de passar deras syften. Vore intressant att få din syn på saken :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

OlgaMaria
7/11/13, 11:34 AM
#44

#43 Det som oroar mig är att New Age är Gudfrånvänt, men likväl andligt, vilket skapar stora risker. Det andliga är ingen lek och det är lätt att hamna fel, även om man inte först ser eller förstår det.

Det finns väldigt stora missuppfattningar och rent ut sagt spridda lögner kring bibeln och dess trovärdighet. NT är baserat på tiotusentals kopior som spreds enormt under de första århundradena. Eftersom det finns så många kopior kan man jämföra dem alla och med stor säkerhet komma fram till originalet. Där det finns skillnader är det oftast rent språkliga misstag, som ett saknat ord, eller att man satt in en synonym. Sällan råder det någon tveksamhet om budskapet. På det stora hela är hela texten otroligt tillförlitig, att det vi läser idag är det samma som man läste första gången. Inga moderna översättningar görs från andra översättningar utan man översätter direkt från originaltext och -språk.

Under de första århundradena rådde stridigheter kring teologi och därför beslutade man om kanon, vilka texter som skulle få ingå i NT. Där sållade man bort ett flertal men gjorde absolut inga ändringar någonstans! Men kanon är också något tillförlitligt - man utgick inte från teologi (vilka texter överenstämmer med vår tro) utan man utgick från att alla texter som ingick skulle vara skrivna av ögonvittnen till Jesus eller av personer som varit nära ögonvittnena. Vi kan vara mycket säkra på att den text som skrevs ner från början inte har förvanskats.

Det mesta av GT är nedtecknat eller samlat 600 f.Kr. även om mycket av materialet hävdas vara mycket äldre än så. De första texterna nedtecknades 900 f.Kr. Hur som helst är många av berättelserna baserade på den muntliga tradition man hade, vilken faktiskt påminner lite grann om alla de skriftliga kopior man hade på NTs tid. Det enda sättet att bevara kunskap var att memorera och berätta för varje ny generation. Inom den judiska kulturen ansåg man att detta var en mycket tillförlitlig metod eftersom man var många som hjälptes åt att minnas. Om någon berättade fel kunde en annan rätta till det. Om budskapet i den memorerade berättelsen inte gick fram till en ny generation, kunde man hjälpa till att förklara den, vilket man inte kan om man bara har en text och ingen berättare.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Skogshumblan
7/11/13, 11:43 AM
#45

Theresia, tack för att du besvarade min undran. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[NeferNefer]
7/11/13, 12:00 PM
#46

Theresia: självklart är det intressant, jag ser bibeln och liknande skrifter främst som historiska dokument över hur livet var där och då. Nu undrar jag, ser du bibeln som guds sanna ord? Jag menar, är vartenda ord som står i bibeln sant och tillämpligt även idag och här?

Joppo
7/11/13, 12:16 PM
#47

Får man fråga vilken förgrening inom den kristna tron som du tillhör Theresia? Tror du att dina åsikter gällande det som vi diskuterar här i tråden korrellerar med övriga medlemmarnas åsikter inom er gruppering?

Jag kanske frågat den första frågan förut, men isf har jag glömt bort det.

Joppo
7/11/13, 12:33 PM
Annons:
Upp till toppen
Annons: