Annons:
Etikettmedium
Läst 2686 ggr
[synsk]
2018-01-05 18:40

Hur spådamer arbetar

Hej. Jag är Ny här och vet inte vad som har tagits upp och inte har tagits upp här på forumet. 

Jag hittade en video som beskriver hur spådamer kan stjäla över 55.000 dollar av folk som är desperata efter hjälp. 

Vi har en spådam i Sverige som lurade till sig 4 miljoner kronor av klienter. 

http://www.xn--bedrgeri-3za.nu/spakvinnan-domdes-for-grovt-bedrageri

Jag tycker det är ovärdigt.

  • Redigerat 2020-10-02 18:49 av Niklas
Annons:
ksand
2018-10-24 14:17
#1

Det är  inte  bara människor som söker hjälp i andligasektorn utan  även människor som är helt ointresserade av andlighet - skeptiker! Det är kriminella med påhittade  halleluja titlar och  i andra länder skriver de mycket om traffickingligor /pedofilligor som finns inom ANDLIGA SEKTORN är också bedrägeri, lura anhängare  läs mer om deras metoder :  Organiserad kriminalitet,   wallraffare,  doxing/dataintrång nätstalkning/stalking ,bedrägeri , inbrott , "spådam"  ses mer som hobby kategori för kriminella 

###

Davbjo
2018-10-25 09:04
#2

Troende verkar ha svårt att separera äkta medium från oäkta. Hur kan det komma sig? Och hur kan man egentligen, med tanke på evidensläget, dra en skiljelinje mellan dessa två?

Om ett falskt medium kan nå samma resultat som ett äkta, är det inte lite så att det äkta mediet tar den långa vägen till målet?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

ksand
2018-10-25 16:22
#3

 Förr dödade vi spiritister i  häxprocesser

Johanna Hallberg
2018-10-30 19:15
#4

jag träffade en spådam för ett halvår sen. Hon lurade mig total. Hon berättade om framtid och vad som skulle hända dem kommande åren. Men också vad som skulle hända i varje månad. Nu har det gått ett halv år sen jag träffade henne och hon hade inget rätt. Jag känner mig jätte lurad o arg för att jag trodde verkligen hon var ett bra medium….

Davbjo
2018-11-05 21:16
#5

#4: Med tanke på att inget tyder på att någon kan se in i framtiden så var det nog helt enkelt ett standard-medium du träffade. Många påstår sig kunna detta, ingen har dock lyckats styrka det. Det handlar om att inge förtroende och vara övertygande där och då, som du själv blev vittne till.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

drömmare
2018-12-02 12:36
#6

Det finns äkta sk Medium. Ingen av dom som är i Tv är det. Det är köpa Tv kanaler, som vem som helst med kontakter och pengar göra. Man köper Tv tid. Folk tror sedan det är äkta.                     Som sagt finns det äkta Medium även i Sverige.  Dom är inte många . Dom skriker inte sitt namn högt. 

Mvh

Annons:
Davbjo
2018-12-03 07:53
#7

#6: Troende brukar hävda det, så är det ju så klart. Evidensen för detta lyser dock med sin frånvaro, totalt. Vilken funktion, om någon, påstår du att dessa "äkta medium" fyller i samhället?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

drömmare
2018-12-03 22:25
#8

Sk Äkta Medium finns och har alltid funnits.  99.99% av dom som säger sig vara Medium är inte det.  Edgar Cayce var dokumenterad  både Clairvoant o ett Medium. Det finns andra levande med.

Davbjo
2018-12-04 08:14
#9

#8: Åter igen, det kan man ju så klart påstå. Alla troende påstår ju att deras tro är sann. Så, vilken funktion fyller dessa "äkta medium", enligt dig?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Magi-cat
2018-12-04 11:16
#10

#9 Varför uppehåller du dig vid deras "funktion"?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Davbjo
2018-12-04 13:22
#11

#10: För att jag undrar vad dessa "äkta" medium egentligen tillför mänskligheten. Vad är deras påstådda förmåga till för, vad kan den användas till rent praktiskt?

Kan man bena ut den biten bör man också kunna peka på fall där dessa medium faktiskt haft den påverkan på sin omgivning.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

drömmare
2018-12-04 20:31
#12

När det gäller äkta sk Medium kan dom kanske hjälpa till i sorgarbete. Det är så mycket deras arbete inkluderar.

Magi-cat
2018-12-05 07:48
#13

#11 Brukar du alltid ställa frågan om vad olika människor "tillför mänskligheten"? Eller är det bara medier som får den äran?
I så fall varför.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Davbjo
2018-12-05 08:23
#14

#12: Det kan ju även en psykolog eller präst, jag syftar på vad dras föreslagna förmåga tillför.

#13: Du blandar ihop sak och person, förmodligen avsiktligt. Jag frågar inte alls vad de som människor tillför mänskligheten, jag frågar vad deras påstådda förmåga i egenskap av medium tillför. I de allra flesta branscher kan man peka på en konkret nytta som är specifik för just den branschen, kan du göra det med medium? Om inte, vad är mediumskapet egentligen till för?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Magi-cat
2018-12-05 08:47
#15

#14 Du frågade "Vilken funktion, om någon, påstår du att dessa "äkta medium" fyller i samhället":

Medium alltså, inte förmåga.
Det var det jag reagerade på.

"Du blandar ihop sak och person, förmodligen avsiktligt"
Du behöver inte alls förutsätta några illvilliga avsikter från min sida. 🙂

Det finns f.ö. en mängd mänskliga sysselsättningar där man verkligen kan ifrågasätta nyttan, men dem kanske du inte är lika intresserad av, så vi kan lämna den frågan därhän.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Davbjo
2018-12-05 10:23
#16

#15: Du kan alltså inte svara på den ganska basala frågan rörande vad påstådd medial förmåga faktiskt tillför?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Magi-cat
2018-12-05 13:17
#17

#16 Jag vet inte varför just jag anmodas att besvara din "fråga"?

Det jag reagerade på var din skrivning.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Davbjo
2018-12-05 14:05
#18

#17: Jag tar det som ett nej. Gott så.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Magi-cat
2018-12-05 14:29
#19

edit

👋


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

drömmare
2019-02-17 10:35
#20

Davjo en riktig Medium kan verkligen hjälpa. det utesluter inte andra som Präster Psykologer mm. Det handlar om vad man tror. Fantasi och Medium budskap  går ofta hand i hand.

Annons:
Davbjo
2019-02-20 10:37
#21

#20: Och hur skiljer sig den hjälpen mellan äkta och falska medium?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

drömmare
2019-02-20 17:40
#22

Vad är Hjälp för Dig?  Om en människa mår typ väldigt dåligt, har gått igenom all tänkbar hjälpsökning. Utom ett Medium. Då återstår det sista alternativ. Från hen.             Då Träffar hen en duktig Medium som genom ett kort samtal, ger både kraft och hjälp. Genom att prickar rätt där skon klämmer. 

          Man ska skilja mellan Medium och medium, det finns många bluffmakare , som inom det mesta.

Davbjo
2019-02-21 13:36
#23

#22: Så hur definierar du "en riktig Medium"? Är det någon som kan uppnå den effekt du beskriver, och alla som inte kan det är bluffmakare?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

drömmare
2019-02-21 18:32
#24

Bluffmakare är dina ord. Klart det finns oärliga människor bland goda. Hur skulle man annars veta vad god är.

Davbjo
2019-02-22 09:44
#25

#24: Tillåt mig citera dig från #22: "Man ska skilja mellan Medium och medium, det finns många bluffmakare , som inom det mesta."

Frågan återstår, hur avgör du vem som är oärlig och vem som är god (dina ord igen, märk väl).

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

drömmare
2019-02-23 11:10
#26

Ska man fastna på ord, det finns väl ingen rätt eller fel.  Om jag frågar istället , värför söka fel. I våra liv finns så MYCKET annat än bara det vi ser. Vi är ofta egoister.  Som människoras.  Klokhet är ha tolerans, acceptera oliktänkande.  Vi har samma värde. Inte ekonomiskt.  Ge det som hör Kungen till Kungen, men ge det som hör Gud till Gud. 

 Jag avgör inte vilka som är Bluffmakare, det är deras egen fri vilja, som är fri.  Vill man hjälpa ngn,  är den oxå fri.  Jag anser den rätta hjälpen kommer inifrån en själv, utan baktanke . Ett vänligt ord i rätt miljö. Kan räcka Precis som i vilket som helst sammanhang. Det är syftet som räknas. 

Även ett Medium kan hjälpa. Det finns inga gränser hur bra och hur mycket.

Davbjo
2019-02-25 09:49
#27

#26: Jag noterar i denna ordsallad att du inte kan svara på den ganska centrala frågan.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
CleosTarot
2020-10-03 02:42
#28

Det är alltid tråkigt när oseriösa och rent kriminella individer utnyttjar människors sökande efter svar och mening i tillvaron. I mitt arbete som medial vägledare hävdar jag aldrig att kunna se in i framtiden eller ge några definitiva svar. Allt hänger på individen, dess vilja, intentioner och val. Sedan kan man 'känna in' eller 'få till sig' bilder och budskap som känns viktiga att förmedla, som innebörden av vissa själsliga kopplingar till exempel.
För min del är arbetet som medium uppbyggande och att man ser till den personliga och själsliga utvecklingen istället för att vara någon levande 'fortunecookie'. Men tyvärr förväntar sig många människor det.

Joy87love
2021-11-18 08:09
#29

#0: Klart finns folk som luras, folk som tror de är mediala och folk som är synska. Jag tror på detta för med sett övernaturligt på olika sätt studerat det osv. Med varit skeptisk. Min mamma va skeptisk spådde sig 1 gång av en kvinna som spådde folk i kriget ( andra världskriget) hon hade alla rätt. Hon sa inte Namn eller Tid. Hon prata som de redan hänt. Allt precis allt hon sa hände. Hon sa inte vad hon skulle välja, utan vad hon såg. Jag själv spått mig av många. Men va några som va duktiga 1 som spådde om tid när jag skulle bli gravid vilket år och månad. och 7 år tidigare. sedan en som kunde säga jag skulle studera utomlands och såg missfall. Sant ja trodde ej detta va möjligt för mig, men 8 år senare fick jag en möjlighet och jag gjorde en abort. Så ja vissa är djupt synska, men inte alla. Och Dem är inte WOW alltid. Som säga namn ( kan va fel) Tid ( kan va fel) man får bilder, känslor och kan som medium tolka fel. Är man trött kan allt bli fel om man tappar kontakt just för man är ofokuserad. saker man ska ha med sig. sedan har man möjligheter och fri vilja. de viktigt o veta. så jag tror verkligen inte detta är bluff och båg. Men vem som helst är inte medial. och För någon ej säger rätt namn eller frågar om de stämmer ? gör dem inte till dåliga medium. Att Terry Evans haft tex en dålig sittning gör han inte till bluff, snare människa som kan göra fel. Dem är inte övernaturliga gudar. Om man vet hur medialitet fungerar: varit insatt i den världen så vet man att är man trött osv kan resultatet bli jätte fel. De man levererar. och om du får en bild av en banan kan de tolkas på många sätt. De pratar ej med andrar lika snabbt som med en människa. Om du gör saker annorlunda så kan din framtid också ändras. viktigt o ha med sig detta. Läst så mycket där folk hackar på medium. En stor skillnad va på seans och spå sig privat. Namn inte ens de medium som hade alla rätt sa namn, Tid. Men hur min mamma skulle bo, jobba med, barn och kön, männen hon skulle möta. Hennes döde bror allt stämde! Men min mamma som är skeptisk säger att detta va på 80 talet så kvinnan är död. och Hon va gammal redan då. och de finns inte så många mediala som man ser säger hon. sedan klart folk kan va mediala mer eller mindre. och vi alla har ett stjätte sinne o känna på oss saker. MEN va djupt synsk säga saker som stämmer så bra är svårt. Ett annat ex medium som sagt till mig specifika händelser som jag inte sagt till knappt någon som de visste. eller ett medium som kunde känna vart jag hade ont och va de berodde på. Men är inte så de kryllar av så duktiga. ha fått spå mig hos många för hitta dem klockrena. Att spå stämmer om ett medium är duktigt- men glöm inte fria viljan med. Min mamma hade riktig tur träffa detta medium som va klockren. Hon levde inte sitt liv efter medium, leta osv. hon tog de med en nypa salt, och de hände allt stämde. Min mamma va skeptisk- för kvinnan prata om 2 män- min mamma hade inte träffat dessa män- för ens i framtiden. så mitt tips är att va försiktig vem man spår hos. Man kan få gå till flera innan man hittar rätt. kändisar säger inte mycket. Men en kul grej. Hoppas folk på nätet slutar hacka på medium och kändisar. Jag menar att man behöver privat seans för göra uttalande plus har man ändrat sina val, ändrar livet sig. Inte mediums fel. De är inte gudar. =) så mitt svar till dem som är intresserade av att spå sig. Detta är min story och erfarenhet. Själv sätt narcistiska medium med så ja finns fejk med.

Upp till toppen
Annons: