Medium

Hur spådamer arbetar

2018-01-05 18:40 #0 av: [synsk]

Hej. Jag är Ny här och vet inte vad som har tagits upp och inte har tagits upp här på forumet. 

Jag hittade en video som beskriver hur spådamer kan stjäla över 55.000 dollar av folk som är desperata efter hjälp. 

Vi har en spådam i Sverige som lurade till sig 4 miljoner kronor av klienter. 

http://www.xn--bedrgeri-3za.nu/spakvinnan-domdes-for-grovt-bedrageri

Jag tycker det är ovärdigt. 

Anmäl
2018-10-24 14:17 #1 av: ksand

Det är  inte  bara människor som söker hjälp i andligasektorn utan  även människor som är helt ointresserade av andlighet - skeptiker! Det är kriminella med påhittade  halleluja titlar och  i andra länder skriver de mycket om traffickingligor /pedofilligor som finns inom ANDLIGA SEKTORN är också bedrägeri, lura anhängare  läs mer om deras metoder :  Organiserad kriminalitet,   wallraffare,  doxing/dataintrång nätstalkning/stalking ,bedrägeri , inbrott , "spådam"  ses mer som hobby kategori för kriminella 

Anmäl
2018-10-25 09:04 #2 av: Davbjo

Troende verkar ha svårt att separera äkta medium från oäkta. Hur kan det komma sig? Och hur kan man egentligen, med tanke på evidensläget, dra en skiljelinje mellan dessa två?

Om ett falskt medium kan nå samma resultat som ett äkta, är det inte lite så att det äkta mediet tar den långa vägen till målet?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Anmäl
2018-10-25 16:22 #3 av: ksand

Förr dödade vi spiritister i  häxprocesser 

Anmäl
2018-10-30 19:15 #4 av: Johanna Hallberg

jag träffade en spådam för ett halvår sen. Hon lurade mig total. Hon berättade om framtid och vad som skulle hända dem kommande åren. Men också vad som skulle hända i varje månad. Nu har det gått ett halv år sen jag träffade henne och hon hade inget rätt. Jag känner mig jätte lurad o arg för att jag trodde verkligen hon var ett bra medium....

Anmäl
2018-11-05 21:16 #5 av: Davbjo

#4: Med tanke på att inget tyder på att någon kan se in i framtiden så var det nog helt enkelt ett standard-medium du träffade. Många påstår sig kunna detta, ingen har dock lyckats styrka det. Det handlar om att inge förtroende och vara övertygande där och då, som du själv blev vittne till.

"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Anmäl
2018-12-02 12:36 #6 av: drömmare

Det finns äkta sk Medium. Ingen av dom som är i Tv är det. Det är köpa Tv kanaler, som vem som helst med kontakter och pengar göra. Man köper Tv tid. Folk tror sedan det är äkta.                     Som sagt finns det äkta Medium även i Sverige.  Dom är inte många . Dom skriker inte sitt namn högt. 

Mvh

Anmäl
2018-12-03 07:53 #7 av: Davbjo

#6: Troende brukar hävda det, så är det ju så klart. Evidensen för detta lyser dock med sin frånvaro, totalt. Vilken funktion, om någon, påstår du att dessa "äkta medium" fyller i samhället?

Anmäl
2018-12-03 22:25 #8 av: drömmare

Sk Äkta Medium finns och har alltid funnits.  99.99% av dom som säger sig vara Medium är inte det.  Edgar Cayce var dokumenterad  både Clairvoant o ett Medium. Det finns andra levande med.

Anmäl
2018-12-04 08:14 #9 av: Davbjo

#8: Åter igen, det kan man ju så klart påstå. Alla troende påstår ju att deras tro är sann. Så, vilken funktion fyller dessa "äkta medium", enligt dig?

Anmäl
2018-12-04 11:16 #10 av: Magi-cat

#9 Varför uppehåller du dig vid deras "funktion"? 

Hjärta "Den här gången ska Hypatia försvaras."

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-12-04 13:22 #11 av: Davbjo

#10: För att jag undrar vad dessa "äkta" medium egentligen tillför mänskligheten. Vad är deras påstådda förmåga till för, vad kan den användas till rent praktiskt?

Kan man bena ut den biten bör man också kunna peka på fall där dessa medium faktiskt haft den påverkan på sin omgivning.

Anmäl
2018-12-04 20:31 #12 av: drömmare

När det gäller äkta sk Medium kan dom kanske hjälpa till i sorgarbete. Det är så mycket deras arbete inkluderar.

Anmäl
2018-12-05 07:48 #13 av: Magi-cat

#11 Brukar du alltid ställa frågan om vad olika människor "tillför mänskligheten"? Eller är det bara medier som får den äran?
I så fall varför.

Anmäl
2018-12-05 08:23 #14 av: Davbjo

#12: Det kan ju även en psykolog eller präst, jag syftar på vad dras föreslagna förmåga tillför.

#13: Du blandar ihop sak och person, förmodligen avsiktligt. Jag frågar inte alls vad de som människor tillför mänskligheten, jag frågar vad deras påstådda förmåga i egenskap av medium tillför. I de allra flesta branscher kan man peka på en konkret nytta som är specifik för just den branschen, kan du göra det med medium? Om inte, vad är mediumskapet egentligen till för?

Anmäl
2018-12-05 08:47 #15 av: Magi-cat

#14 Du frågade "Vilken funktion, om någon, påstår du att dessa "äkta medium" fyller i samhället":

Medium alltså, inte förmåga.
Det var det jag reagerade på.

"Du blandar ihop sak och person, förmodligen avsiktligt"
Du behöver inte alls förutsätta några illvilliga avsikter från min sida. Glad

Det finns f.ö. en mängd mänskliga sysselsättningar där man verkligen kan ifrågasätta nyttan, men dem kanske du inte är lika intresserad av, så vi kan lämna den frågan därhän.

Anmäl
2018-12-05 10:23 #16 av: Davbjo

#15: Du kan alltså inte svara på den ganska basala frågan rörande vad påstådd medial förmåga faktiskt tillför?

Anmäl
2018-12-05 13:17 #17 av: Magi-cat

#16 Jag vet inte varför just jag anmodas att besvara din "fråga"?

Det jag reagerade på var din skrivning.

Anmäl
2018-12-05 14:05 #18 av: Davbjo

#17: Jag tar det som ett nej. Gott så.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.