Annons:
Etikettmedium
Läst 2262 ggr
[Wijnja]
12/5/17, 8:16 PM

Jag måste vara synsk

Min mage säger saker sen är allt rätt har konstig känsla det man tänker gör blir rätt

Annons:
Loris M
12/5/17, 8:54 PM
#1

Det kallas för intuition eller "magkänsla" och är rätt vanligt. Det är den där första känslan som infinner sig i en situation innan vi börjar tänka logiskt.

[Wijnja]
12/5/17, 9:47 PM
#2

Som i lördag attetvintw kulle gå bra för gizmo

Magi-cat
12/6/17, 10:37 AM
#3

#2 Jag vet inte riktigt vad gizmo är för något, men bra att det gick bra och att du kände rätt! 🙂

Som Loris M säger, magkänsla och intuition!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
12/6/17, 10:38 AM
#4

En tråd på Hjärnan som berör magkänsla och intuition kanske kan vara av intresse.

https://hjarnan.ifokus.se/discussions/56c489ff8e0e745a9a002b31-om-att-fatta-beslut-med-hjarnan


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
12/15/17, 6:25 PM
#5

#2 Nu förstår jag det där med gizmo. (Läste på Marsvin.) 
Beklagar!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Davbjo
12/21/17, 8:03 AM
#6

Hur ser träffbilden ut om du dokumenterar dessa "känslor" och sedan utvärderar exaktheten i efterhand?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
unbreakable8
5/17/18, 10:19 AM
#7

Känner igen det där  :) Man får en "underlig känsla" om att det stämmer och så händer det.

Davbjo
5/28/18, 1:57 PM
#8

#7: Hur skiljer detta sig från att bara gå runt och hävda att man "visste det hela tiden"?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

unbreakable8
6/14/18, 1:48 PM
#9

#8 Att hävda att man visste det,  har nog inget med känslan att göra.  Det är ju sånt man säger mest på skoj. "jag visste det"

Davbjo
6/15/18, 6:57 PM
#10

#9: Det är dock exakt samma sak. Att hävda att man hade denna känsla, efter att något inträffat, är meningslöst. Vem som helst kan påstå precis just detta.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Wijnja]
8/1/18, 12:31 PM
#11

Hade rätt det blev avlivning av aragon till slut

Upp till toppen
Annons: