Annons:
Etikettandlighet
Läst 2061 ggr
F4nn13
2017-06-08 14:38

Skepnader och vad hsr dem för betydelse?

Hej jag har sett vissa saker ibland och som jag vet vad dem vill och vad dem betyder osv., hsr en i familjen som är insatta i detta men har en fråga! Jsg såg en skepnad av en svart katt som satt vid dörröppningen av mitt rum och kollade på mig, kan detta betyda något eller någon som vet nåt?

Annons:
Davbjo
2017-06-09 10:20
#1

Hur får du kunskap om vad dessa "skepnader" vill?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

F4nn13
2017-06-10 09:34
#2

Allt har en betydelse! Och vissa av skepnaderna vet jag innebär trygghet! Ett lugn liksom, som nån vakar över än eller bara ger ett lugn. Min bror gick bort för 2 år sen och sen dess har han varit och hälsat på titt som tätt. Det e svårt att förklara om man inte varit med om det själv

Davbjo
2017-06-27 19:46
#3

#2: Finns det något som tyder på att detta är saker som sker utanför ditt egna sinne?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Hugohugo
2017-07-09 19:29
#4

Jag skulle väl kunna stå med och titta på samma schepnad, gissar jag., därmed vet bägge om den finns (förutsatt vi är på samma nivå och är nyktra och använder sinnen kopplade till världen och det inre livet i själ eller hjärta).

Apropå ordet skepnad så är det en form av lättare "materiation" (andligt och gudomligt är bland allt bara andra verkligheter av materian och olika energier på dessa, om jag ska tro på vad Rabbi Désirée R. Ntolo säger om saken från sin bok The Sacred and the profane).
Men just skepnader har jag egen erfarenhet av veta är inte sinnes fantasier, wake up people do not go around and dream.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Davbjo
2017-07-10 09:05
#5

#4:

Men just skepnader har jag egen erfarenhet av veta är inte sinnes fantasier[…]

Hur vet du det?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Hugohugo
2017-07-12 19:00
#6

#5 Det är väl så att jag har någon koordination på var jag har de delar som är mina i jämförelse med vad som kommer utanför mig. Det är som att tala om hur kan du tycka dig vara säker på att de som är din familj verkligen är din familj, svaret är erfarenhet om saker är inte bara förändring.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Hugohugo
2017-07-12 19:01
#7

Man vet det om man prövar det.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Davbjo
2017-07-13 09:04
#8

#6: Andra kan träffa min familj och ge samstämmiga uppgifter om min familjs natur, samt att de är fullt testbara ur alla aspekter. Detta går inte med dina personliga erfarenheter. Du kan heller inte veta vad som är extern eller internt, detta avgörs i regel i samröre med andra och de redogörelser som kommer ut av detta samröre. Att "pröva" det ger heller inget, eftersom ingen mängd anekdotisk bevisföring är tillräcklig.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Hugohugo
2017-07-14 01:30
#9

När jag menar pröva, så är det likväl typ samma anda som vetenskapens i övriga mening om att upprepa och koncentrera sig.
Sen om du testar vad som bara livet har, så kanske det inte duger till att alltid referera till sig själv.

 Men det märker du rent faktiskt om du prövar det. Man måste inte referera till andra utomstående individer som är människor (än om det går även likväl bra för dessa skepnader, om man har mognat till kunna se sånt vill säga). 

Eftersom Om man mediterar eller om man refererar till Jordiska Modern och den Himmelska Fadern (man är aldrig ensam egentligen). 

Även ens kropps enskildhet är på Den Jordiska Moderns. Det är andligt faktum, som finner stöd i materiellt och livsmässiga strukturers likhet till just det faktumet.

Men vad som är i ens kropp är med vissa vanliga undantag annars inte kopplad till andra människors som referens till den som något innerligare.

Däremot är oftast människors påverkan på ens kropp något man mycket starkt kan påpeka, så väl är det vad ens sinnen säger i jämförelse med om man drömmer. Så länge man är "VAKEN" koncetrerad och mogen, så kan man se skillnad.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Davbjo
2017-07-14 08:16
#10

#9:

När jag menar pröva, så är det likväl typ samma anda som vetenskapens i övriga mening om att upprepa och koncentrera sig.

Inom vilken vetenskap menar du att man sysslar med att "upprepa och koncentrera sig"? Det centrala inom vetenskap är falsifiering, inte repetition, så hur falsifierar man ditt påstående?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Hugohugo
2017-07-15 14:40
#11

Studier som upprepas eller som tillägger vidgande av ett enskild studies svar är en upprepning av undersöka något, återkommer till det…

Dessutom kan man inte väl göra mycket mer än söka och pröva vad jag sa. Har man väl kommit på ett svar, så kommer nästa med att koncentrera/rikta studier till vad som finns att snudda vid därinvid. Men däremot om man inte söker prioritera även det rent möjliga från vad som finns som tro/teori, så prövas inget bättre gjort än låta vara ogjort.

En möjlighet som är en grund ,är bättre prövad noggrann än att vara rädd och hindra sig själv.

Nogranhet är från koncentration och sökande.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2017-07-15 14:45
#12

Möjligheter är att vilja tro. Med rätt prövning från söka och koncenterar sig på tro/teori, så blir saken närmre om den alls kan komma dit.

Vissa saker kräver mer möda men är moraliskt mer försvarbart, för det öppnar för mer och bättre som är möjligen bara vad som är tillräckligt i slutändan.

Vem vill gå runt i rädsla och spilla bort sig, än att utvecklas till fullkomlighet och sann hälsa OM ALLT.

Allt eller inget? I alla fall i slutändan, väga pröva möjligheten om andligt och gudomligt grundläggande (för börja i rätt ände av den möjliga vägen).

Sen visar sig även om flera personer kan erfara tillsammans något utanför sig. Men ibland börjar allt i en subtilare gemensakp med Den Jordiska Modern och Den Himelska Fadern.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2017-07-15 14:49
#13

Koncentration kommer via den mognad man har….

En Mognad som framhåller sitt om ha tro eller vetande (inte bara det ena), som man ägnar sig åt med intensitet, så kommer det bli tydligt att varje sak man undersöker är att antyda om det kommer till eller från saken som studeras. 

Utan koncentrationens täthet, så slinter sökandet på villovägar eller omvägar. Samma sak är det med vetenskapliga studier, om inte forskarna håller sig med noggranhet till göra vad ska försökas redas ut, så blir allt mycket slött och klumpigt, samt lätt till bli ner smutsat och påverkas av annat.

Då blir det för vad de kommer fram till som en felaktig slutsatts. Den nlir fel de är inte redo identifiera vad som är att vara sakenlig i metod till vad de tror eller anar sig möta.

Det är det som hotar när man är på väg till nya möjligheter, men även till vad man har vana i.  Finns fanatism och distraktioner i både fantasier och minnen… som då blir åsikt för det tror sig något, än om man i en del tro inte har vaga bilder utan starka.

Så vill folk i allmännhet inte ge sig tydliga strukturer från naturen till för hjälpa sig med spegla teorier om vidgas till det andliga och gudomliga.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Hugohugo
2017-07-15 14:55
#14

Men i synnerhet är det nya vad man upplever VAD SOM kräver en särskild koncentration. Den är särskild för den går utöver vad man redan satt i rullning vara koncentrerad på i sina vanor.

Med vanor räknas även hur ditt liv i kroppen fungerar, även koordinationen av medvetenhet om sina gränser utåt och inåt. Du har en referens om annat liv om när det kommer i kontakt utifrån eller när det tagit sig in i dig.

Som en matbit, den har liv från något annat än dig själv. Om du lite bizzart åt dig själ, så skulle du inte se det som något utanför dig själv när du väl identiferar dess väg från där det komm.

Ett bättre friskare exempel eller exempel om friskhet är:

När du vaknar upp, så är det en koncentration som vänder sig till göra dig medveten om annat iväg från där drömmandet försiggår.

Man gör upprepade studier? För ett mer koncentrerat/klart svar?
Men utan börja med prioritera vilka möjligheter som ska utvärderas, så hittar man inte det bästa och moraliskare/pragmatiskare/nyttigare. 

Alltsammans bör ske med all koncentration man har, för man menar väl att man ska vara noggrann? 

Men när man tröttnar, så är det om att släppa på en viss koncentration. Men egentligen om den försvann helt, så skulle du inte leva alls…

Men det är då inte frågan om hjärnan som direkt påverkar, utan varje levande del i dig är aktiv för sitt bruk, så pass långt det går.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2017-07-15 14:56
#15

Sammanfattande:

Utan nogranhet, så kommer inga bevis vara tillförlitliga.

Misstag undviks, på samma vis som man inte vill ramla. Man koncenterar sig på det pragmatiska i situationen, hur hänger allt ihop? Vad är utgångsläget, en möjlighet leder till öppna upp "himlen"/möjligheterna (allt det som leder vidare och som är del av det som är Allt det där andra som är större och mer än vad man vet från början eller inte vet). Men visst man kanske nöjer sig med att inte försöka söka svar på just den teorin/möjligheten om att gå med stadiga steg. Det kanske eller möjligen går bedöma prioriteten från vad som redan är här och nu bland det möjliga.

Själva metoden att gå stadigt har sitt bevis om vad som gäller.

Även om man bara sökte sanning utan praktik och moral, så är det bara den koncentration som kommer på möjligheten, vara vad som för en närmre till svaret. koncentrationen renar bort tro och avslöjar vad man inte såg först. Eller om man inte är koncentrerad söka så är man inte redo för något nytt.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2017-07-22 17:29
#16

ALLTSÅ DET FINNS EN UTMÄRK ORDNING AV STEG HUR MAN LÄR SIG VAD SOM ÄR VÄRT DET!:

"G-d om den Objektiva Sanningen eller sannolikaste logiken. Tremendous humbleness are for be like do the better whole by dicern and messure the truth to be holded for care forth. Do not let you be in such as distraction, they tap your potential away or make you falsly feel all be right and I do not need any more, becouse I do or not want do more: it are already (😉) so much happening (distractions). Say let not do more effort, than you will regret not seen if that REALLY was enough and contuination worthy in the end. Man you need dicern the childlish easy knowledge about good and bad are opposing each other like matter and antimater, or like somthing more contrasting than black and white. All is about repeat and compare in the simple and by experiment with oneself. Why solve 1000 BAD problems if you avoid these by not start them in the first. Take thingses in distance look aswell of before or after you seen the details, thingses may say the time are simultanusly of divine and physical, but the core is the divine and it are like the place of where the wheel of your life will turn and be holded with."

Stegen:

"Exact or quite The Human Rights are told.By steps like: 1 - easy try any opposites in ones habit, so get better insight about what right of the good and bad. 2 - concentration and forgive (dedicate on in study plan ). 3 - searching. 4 - gather. 5 put in order. 6 remember. 7 discern priorities, asking about what are only enough and best. 8 faith in possibilities, so the chance of divine may fully be as a goal to try out, becouse it are for more and realer."

Andliga möjligheter att prövas och veta är så mycket mer, än hoppa runt hit och dit i naturvetenskapens landvinningar - Allmålet med det gudomligandliga framställt i en mer anmärkningsvärdhet är följande:

ELYONIN-The Ancient Creators of Humankind

THE FIRST COMMANDMENT ( https://www.facebook.com/Elyonin/posts/742201322544562 )

"-" ‘Those are the ones you should seek and go to, for your progress. But as you shall see, there can only be one teacher on Earth that could allow you to totally break through to the Light, and that is the one that was chosen as your group teacher before you transmigrated. He/she has the complete knowledge to bring you to success. Seek him out.’ 
‘But others could help you on the way. Some for meditation, others for correcting your attitude toward yourself, towards others and towards the way you see those dissimilar to you. There are still some others more, for preparing you for the ordeal ahead, and for the ‘dark night of the soul’; and finally for preparing and helping you to help others to do the same.’
‘But ultimately you will find the Lineage that was yours from the beginning of your Transmigration Journey. When you have found that Lineage, you shall know that you have found your real home and you would stop seeking. Then you will begin working on your Divine Realization.’
‘Now if you ask us which one amongst these ways is the best, we’ll say the Essene Way, as presented by our Messenger; which Rabbi Yeshua Bar Joseph’s Way was also.’
‘Note that Divine Realization should allow you to help your fellow Humans without the conventional human means. For example you should be able to cure illnesses without performing any medical operations or administering man-made drugs and medicine.’
‘You should be able to live in opulence and comfort; you and those who are your responsibility. Past, present and future should hold no secrets to you. Neither should the lives of those you come across. You should be all knowing, all seeing and all-powerful. A Divinely Realized Being who should put his knowledge to good use for himself and the rest of the entire Human race.’"-"

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: