Annons:
Etikettandar-spöken
Läst 1910 ggr
mattias9210
3/21/17, 7:21 PM

dörren hörs varje kväll

min dörr till toan hörs helt konstigt varje kväll när man lagt sig men inte på dagen.  hörs som den öppnar sig fast lite högre och snabbare,  kan detta vara spöke? , ska man ta bild?

Annons:
Milly82
3/21/17, 7:26 PM
#1

Nej det kan inte vara spöken eftersom sådana inte finns.

Vrilen
3/21/17, 7:47 PM
#2

Kan va. Känner du någon närvaro eller obehag i övrigt TS?

mattias9210
3/21/17, 7:55 PM
#3

känner inte obehag men närvaro

iskogen
3/21/17, 8:09 PM
#4

Du känner "närvaro" om du tror att spöken kan finnas. Vi som vet att spöken inte finns känner däremot ingen "närvaro". Man känner det man vill känna.

mattias9210
3/21/17, 8:13 PM
#5

men tror  man för mycket så inbillar man sig nog för mycket ;). men tror på det men om det är just hos mig frågar jag ju om.

JonasDuregard
3/21/17, 9:06 PM
#6

En bättre fråga är kanske 'kan det vara något annat än ett spöke?'. Där är svaret ett solklart ja, det finns många enkla förklaringar till det du ser som inte bygger på något övernaturligt. 

Vill man ändå fråga 'kan det vara ett spöke?' så är det precis samma sak som att fråga 'finns spöken på riktigt?'. Är svaret ja på den ena frågan så är svaret givetvis ja även på den andra. 

Jag tror inte spöken finns på riktigt.

Annons:
MissClue
3/22/17, 10:24 AM
#7

#0 Jag hade satt upp en kamera under natten 🙂 Mitt golv knarrar och smäller om natten, inte annars. Men jag tror det är pga temperaturen sjunker, att träet har expanderat under dagen och går tillbaka när inte solen står på tex

I love not man the less, but Nature more…

mattias9210
3/22/17, 8:29 PM
#8

okej så ljuden kan vara något helt annat :D, har ingen filmkamera annars hade jag kunnat filma hela natten faktiskt. Jag får se om det fortsätter såhär

MissClue
3/23/17, 5:45 PM
#9

#8 ja klart det kan vara 🙂 jag är öppen för att det kan finnas andar som kan orsaka det ena och det andra men letar alltid logiska förklaringar först och när de tar slut så letar man vidare . Jag ser på tvpogrammet "det okända" nästan varje vecka. Blir så frustrerad när folk påstår sig ha aktivitet men ingen sätter upp kameror, första jag skulle göra haha. Nu menar jag de som har problem med mer än en dörr då 😉

I love not man the less, but Nature more…

Davbjo
4/6/17, 8:21 AM
#10

#9: Problemet med att uttala sig som du gör är att du först påstår att andar existerar för att sedan påstå att du är öppen för att de existerar. Du har således redan bestämt dig, och är då heller inte öppen för att de inte existerar.

Påståendet "ja klart det kan vara" lämnar inget utrymme för att andar inte existerar.

Blir så frustrerad när folk påstår sig ha aktivitet men ingen sätter upp kameror, första jag skulle göra haha.

Frågan är hur mycket det skulle hjälpa, med tanke på att det inte finns ett enda bekräftat fall av att en ande fångats på bild. Då har vi ändå kameror på väldigt många ställen, men de verkar vara svåra att dokumentera. Faktum är att ingen ens lyckats formulera en hållbar teori om vad andar ens skulle vara eller hur de skulle vara möjliga.

Vad vi dock vet är att de modeller vi har, exempelvis standardmodellen inom partikelfysik, lämnar inget utrymme för spöken/andar. Den som vill konstruera en förklaringsmodell för dessa företeelser har således en del jobb framför sig, och ett Nobel-pris att hämta ut, skulle jag gissa.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

ru4real
4/6/17, 1:25 PM
#11

Varför är alla andar alltid aktiva på nätterna? Kör de tre-skift eller finns det klockor där? Och varför fångas aldrig saker på film? En go-pro Hero kostar ju inte mycket, det finns ir- och flir (värmekamera) tillbehör till iPhone osv Ngn borde ju helt enkelt rent statistiskt fångat ngt oförklarligt på film, om nu dessa fenomen vore riktiga.

MissClue
4/6/17, 4:49 PM
#12

#10 Ts frågade om ett spöke kunde orsaka att hans dörr lät om natten, jag svarade att det kan bero på andra orsaker vilket det troligtvis också gör. Men jag kan inte svara nej andar existerar inte för det vet jag inte. Kanske gör dom det, kanske inte (enligt mig). Man behöver inte fånga andar på kameror, utan vad jag menade var att om det som i detta fallet låter som dörren öppnas och stängs på natten så sätt upp en kamera för att se om den gör det. Eller om man hade haft tavelramar som vändes upp och ner varje dag, varför inte se till att få det på film? så kan man utgå därifrån.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
4/6/17, 4:53 PM
#13

#11 Kanske någon har fångat något oförklarligt på film…men vem skulle tro på det idag?Lättare att vifta bort det som ngt manipulerat

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Davbjo
5/19/17, 8:36 AM
#14

#12: Ska vi utgå ifrån att vi inte utesluter allt som det saknas evidens för så har vi en rad saker att välja på som möjliga orsaker till det som beskrivits. Det kanske var Jultomten? Tandfén? Älvor? Oknytt? Småtroll? Demoner? Impar?

Eller så förutsätter vi att det som inte rimligtvis kan existera inte heller gör det, fram till dess att en sådan existens mot förmodan då skulle styrkas på något sätt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Hugohugo
7/29/17, 7:01 PM
#15

#0

Om andar gillar hålla på flytta på fysiska saker är en fråga, samt då måste man tillägga och söka rätt på resten av frågorna, medans man vänder tillbaka till frågan. Varje fragment av funderingar blir inte bara hela för man koncentrerar sig på dem i sig, utan sök alltid vidare på mer att koncentrera dig på som logiskt måste utmanas för det kommer intill det förra.

Därför det andra budordet är riktat emot fanatism, genom hävda om man ska söka nåt, så sök först Gud Den Allsmäktige, men underförstått är vägen dit även mer rätt från söka igenom vad som kommer en till mötes innan dess. Vad man ska prioritera (typ en tro att undersöka om Gud finns), kommer efter man repeterar koncentrerat och söker vidare.

Därför: 

 Frågan om vad som hände? är delvis att fråga om att det är ett spöke. Dessutom fråga dig om du kan först se på funktioner eller egenskaper av vad saken har, samt om annat omkring kan komma åt att påverka det.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: