Annons:
Etikettallmänt
Läst 1049 ggr
[Belliszz]
7/24/16, 7:44 PM

Fundering på dom olika Andliga väsen

Om de är i fel grupp Snälla Pma mig så jag kanske hittar rätt.

Alla säger att andar/spöken är människor som har dött och dom antingen vet om att dom är döda och ändå stannat kvar eller är vilsna.

Men hur är de med Demoner? Att säga att de finns spöken som är snälla och glada men även dom som är arga ilskna och sur.

Men hur är de med Demoner?

De mest logiska för mig iaf är att om du är en djävulsdyrkare och då tillber djävulen. Vem säger att du inte kan bli en av hans änglar. Precis samma som spöken/andras tillhör Gud och är hans änglar. 

Som sagt vet inte om detta är rätt grupp. Men fick tips om att skriva de här. Då detta får INTE skrivas på övernaturligt.

Annons:
Davbjo
7/28/16, 9:40 AM
#1

Alla andliga väsen har det gemensamt att de inte existerar, i någon som helst form. Alltså behöver man inte oroa sig för vad som händer efter att man inte längre är en spelare i den fysiska världen, och att diskutera eventuella idéer om hur dessa saker skulle manifestera sig blir tämligen fruktlöst.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

dragoninthesea
8/1/16, 6:50 PM
#2

enligt min tro och erfarenheter så är demoner ett väsen som har blivit uppslukat av mörk energi. Den energin som själen hade när den levde. 
Den livvnär sig på negativ energi som vi människor producerar.  

Det finns olika sätt att "framkalla" en demon. Genom att meditera och åka upp i astral världen, och sedan tar man med sig något som inte skulle komma med. Eller att man är på en speciell plats.  .m.m.
Jag vet inte allt, men mycket av det jag säger har jag haft erfarenhet själv. 

Vissa säger att det inte finns något ont i andevärlden, men enligt mig så finns det de.

namaste


[Belliszz]
8/1/16, 7:10 PM
#3

#2

Folk säger att andar/spöken är vi människor som tillhör Gud fast vi inte till ber han.

Men om du då är djävulsdyrkare. Tillhör du ändå Gud?

För mig så är de mest logiskt att den som tillber djävulen blir då asså en demon. Och den som tillber Gud blir så en ande/spöke.

Jag är medial ser båda två fruktar ingen av dom. Då jag vet om att dom båda finns.
Enligt de "gudliga folket" Så är en Incubus/Succuba en demon som utsätter oss sexuellt för att gå komma åt våra sperma/ägg då för att dom ska kunna för öka sig.

Enligt "guda folket" som är spökjägare eller medium. Så är demoner ett IKKE mänskligt hemsökning. Alltså att en demon inte har varit mänsklig.

Men varför och vem har sagt att dom inte kan vara de? Jag har träffat på många demoner just som många oxå säger att dom framstår som en människa och sen kommer deras demon sida fram. 

Något i mig säger mig att om man kan tro att andar/spöken är människor som dör och lever vidare. Ja hela den biten. 

Varför i all världen skulle inte en Demon kunna vara en människa som har funnit sin skapare i djävulen? Alltså en djävulsdyrkare?

Eller de är så vi har lärt oss efter vad bibeln säger? Då vårt samhälle ändå har en tro i grunden fast många har lämnat den säger dom

Davbjo
8/2/16, 8:42 AM
#4

#2: Ditt inlägg antyder att du totalt saknar kunskap om vad energi faktiskt är, därmed blir dina erfarenheter och påståenden runt detta tämligen ihåliga.

#3:

Jag är medial ser båda två fruktar ingen av dom. Då jag vet om att dom båda finns.

Då du (gissningsvis) inte kan demonstrera något av det du hävdar är det just bara påståenden, inget mer. Att vidareutveckla resonemang och teorisera vidare runt inbillningar leder ingenstans, då de saknar en grund att utgå ifrån.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Belliszz]
8/2/16, 9:33 AM
#5

#4

Jag säger inte att alla tror på de jag ser 😉och nu vet jag jo om att du inte tror på de. Vilket jag accepterar till fullo. Där har vi en sån sak.

Jag tror på de jag ser. De du kallar för inbillning haha😃 Och du tror på att de inte finns haha😃

De är just detta jag menar. Hur kan man tro på en sak men inte motsatta sak. Så som änglar och demoner. Eller spöken/andar och demoner.

För mig iaf. Om man nu ska tro på en sak så måste man kunna tro på motsatsen med.

De är som tex nu. Du accepterar och respekterar att jag tror på de jag kan. Men du anser/tror att de är inbillning alltså att de inte finns. Och i basen är de för att antingen ser du inte samma sak eller du inte har fått bevis nog på de 😃

För mig är de logiskt att jag ser de jag ser och att du inte ser de eller inte tror på mig. Så länge man kan accepterar varandra.

Samma som att accepterar och respektera att de finns ALLTID två sidor av samma sak. Man kan inte säga att en sak finns men inte motsatsen till de. Tyvärr hos mig är de inte logiskt. 

Sen att vi ser, tror på olika saker. De är en annan sak

Davbjo
8/2/16, 10:28 AM
#6

#5: Du blandar och ger friskt med begreppen. Att inte tro är inte det samma som att tro något motstridigt, dessa saker är varandras motpoler. Jag tror inte, punkt, jag har ingen motstridig övertygelse som negerar din. Grunden till min icke-tro är att påståenden som de du framför har framförts grundlöst i alla tider, och jag tror inte på grundlösa påståenden.

Man kan inte säga att en sak finns men inte motsatsen till de. Tyvärr hos mig är de inte logiskt. 

Jag vet inte riktigt vad du pratar om, men vad du föreslår är inte ett logiskt hållbart resonemang. X blir inte tvunget existerade baserat på premissen att Y existerar bara för att vi anser dem vara varandras motpoler. Sedan är det mest semantik det handlar om, mörker är exempelvis inte motsatsen till ljus, utan endast avsaknaden av ljus, och likväl kan troende se det som att avsaknaden av deras föreslagna väsen är en helvetisk existens.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
[Rulander]
8/24/16, 2:14 PM
#7

Jag kan inte låta bli att svara. En demon är inte en död människa.  Demoner är djävulens tjänare. Det finns många exempel i bibeln om demoner och hur de agerar. Det finns också olika hirarkier bland demoner. Jag tror på beskrivningen i bibeln.

Davbjo
8/24/16, 2:18 PM
#8

#7: Vad folk tror är inte i närheten av så intressant som vad de kan demonstrera eller motivera logiskt. Vilka vanföreställningar folk har är ju, krasst sett, ganska ointressant för alla andra utom de själva.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Rulander]
8/24/16, 6:18 PM
#9

det är lätt att läsa på iFokus övernaturligt om folk som drabbas av demoner. De använder dock inte det ordet. Om man vill veta mer om exempel så kan man höra Derek Prince på Youtube. Hans exempel visar att det är en verklighet. jag kan dock inte förklara det logiskt bara hänvisa på verkliga fall.

Davbjo
8/25/16, 8:47 AM
#10

#9:

det är lätt att läsa på ifokus övernaturligt om folk som drabbas av demoner.

Du hänvisar alltså till anekdoter. Detta är inte evidens, det är påståenden.

Om man vill veta mer om exempel så kan man höra Derek Prince på Youtube. Hans exempel visar att det är en verklighet. jag kan dock inte förklara det logiskt bara hänvisa på verkliga fall.

Du kan endast hänvisa till anekdoter. Går vi tillbaka i tiden så trodde många att exempelvis epileptiker var besatta av demoner. Dessa väsen appliceras endast på vårt egna oförstånd.

Varför tror du att faktisk evidens för dessa företeelser saknas?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Rulander]
8/25/16, 9:04 AM
#11

Jag förstår helt din åsikt. Som ingenjör är jag van vid logik. Min fru blir irriterad på mig när jag kräver förklaringar på allt.

Jag kan bara säga att när man upplever guds kärlek faller alla frågor om varför. Dessutom har jag flera gånger upplevet Guds tilltal att människor är värdefulla. Han har tillrättavisat mig när jag har behandlat någon illa. Tänk om du avvisar detta bara för att du inte kan släppa dina logiska frågor. Jag önskar bara att du fick uppleva det jag inte kan förklara med logik. Lite fånigt skrivet av en 50-årig gubbe, men det är helt ärligt.

Davbjo
8/25/16, 9:12 AM
#12

#11:

Min fru blir irriterad på mig när jag kräver förklaringar på allt.

Men det gör du ju inte, och det är problemet. Du har insett att de logiska bristerna i din religiösa övertygelse gör att övertygelsen inte överlever om du använder samma intellektuella heder på den som på annat i ditt liv, och för att inte riskera din tro så väljer du helt enkelt att ge upp. Att sluta tänka kritiskt.

Tänk om du avvisar detta bara för att du inte kan släppa dina logiska frågor.

Endast en troende kan se detta som något negativt. Logik är inte fienden.

Jag önskar bara att du fick uppleva det jag inte kan förklara med logik. 

Och jag önskar att du inser att en bibehållen religiös övertygelse inte är värd priset av att offra sin intellektuella heder. Jag önskar också att du kommer till insikten att tro är totalt onödigt och skadar mer än det hjälper.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: