Annons:
Etikettskepticism
Läst 1462 ggr
Maikailoa
2015-12-10 10:59

Varför är skeptiker så lättlurade?

Why are skeptics so gullible?
 
Hemant Mehta - Skepticon 7

This talk was part of Skepticon 7, November 21-23 in Springfield, MO.

============================================================================================================================================

Annons:
Davbjo
2015-12-10 11:13
#1

Har du något du vill diskutera eller vill du bara att alla ska se föreläsningen?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Niklas
2015-12-10 11:35
#2

Kan du inte sammanfatta filmen i några meningar? Bevisar den att skeptiker i allmänhet är lättlurade?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

JoHo
2015-12-10 12:25
#3

Alla fattar att det är ett lamt svar på http://andligskepticism.ifokus.se/discussions/5661421a8e0e74552600021e-folk-som-tror-pa-paranormalt-mindre-intelligenta?discussions-1

Varför svarar du inte där i stället, Maikailoa?

Sen; Project Alpha visade att vetenskapsmän är lättlurade. Skeptiker likaså. Men att du inte tar diskussionen i ovanstående post visar en ohederlig debatteknik.

JoHo
2015-12-10 13:18
#4

Jag hoppas förresten att Maikailoa kan visa källa på rubrikens titel att ALLA skeptiker är lätta att lura. Anser Maikailoa att det förhåller sig så? Gissningsvis kommer inget mer att sägas från Maikailoa. Paranormalister verkar fungera så, tyvärr.

Davbjo
2015-12-10 14:15
#5

Detta känns mest som ett frustrerat slag i luften, men jag låter gärna Maikailoa förklara vad han menar.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
2015-12-10 14:18
#6

#5

Oddsen är noll att han svarar.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2015-12-12 12:14
#8

#7 Ohederlig är kanske att vara förhastad då TS inte har varit inloggad sedan inlägget.

Förövrigt tycker jag också att det vore intressant att Maikailoa utvecklar det hela.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JoHo
2015-12-12 12:26
#9

#8 Jodå. Men kanske inte under detta alias.

Maikailoa
2015-12-13 10:03
#10

Öh?

Verkar som ni inte begriper.

Där ser ni ett försök till självransakan inom sketikerrörelsen.

Att Hemant Mehta verkar lite fjollig är inget fel, utan ett helt vanligt symptom. 

Ni ser ju titeln på videon och ni ser ju titeln på Mehtas föredrag.

Uppenbarligen har han rätt i det han säger, vilket ni ju härmed har bevisat.

Maikailoa
2015-12-13 10:06
#11

Den som inte vill förkovra sig eller se på videon kan låta bli.

Ni har väl fri vilja eller? 😃

JoHo
2015-12-13 10:34
#12

Maikaiola. Snarare är det så att du ite sett videon som spelats in på en skeptikerkonferens. Det är gamla saker som lärs ut för att skeptiekr inte ska luras av bedragare. Sedan när lärde paranormalister ut i kurser hur man ser bedrägerier?

Davbjo
2015-12-13 16:43
#13

#10:

Att Hemant Mehta verkar lite fjollig är inget fel, utan ett helt vanligt symptom. 

Eh… Vad menar du med detta?

Uppenbarligen har han rätt i det han säger, vilket ni ju härmed har bevisat.

Många av oss har nog sett den där videon redan, har du själv verkligen sett den? Och förstått syftet med den, och vad han vill ha sagt? Redogör då gärna för detta lite kort, för det verkar inte som att budskapet gått fram riktigt.

Vad exakt är det du anser vara bevisat i och med de frågor som lyfts fram?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
Neutralis
2015-12-13 18:37
#14

#0

Undrar vem det är som är lättlurad: 😃

#5 av: Maikailoa

Kanske är det så att medialitet och balanssinnet hänger ihop, och symptomen kan bli kraftigare för vissa?

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/5635d6fd8e0e74471e00083a-kristallsjukan-mediumsjukan

Niklas
2015-12-14 06:46
#15

#10: Titeln på videon blir översatt till svenska ungefär "skeptiker kan också vara lättlurade". Jag tycker det är ganska stor skillnad mellan den titeln och din rubrik på den här diskussionstråden. "Kan vara" och "är" är inte samma sak i min bok. Jag beklagar om du uppfattar att det finns ett likhetstecken där.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: