Annons:
Etikettandar-spöken
Läst 1346 ggr
teklov
10/13/15, 9:48 PM

Släktforska med andar?

Jag är intresserad av andlighet men har ingen egen förmåga. Jag är också mycket intresserad av historia och av släktforskning. 

Och det är i släktforskningen som jag börjar undra om det är möjligt att kontakta en anmoder som levde i mitten på 1800 talet för att få reda på vem som var far till hennes tre barn.

Är det möjligt?

Annons:
Record
10/13/15, 10:06 PM
#1

Enklaste vägen är nog kyrkböckerna i den kommunen. gratis med Arkiv Digital 8-9 nov 2015.👍

JonasDuregard
10/13/15, 11:08 PM
#2

#0 "Är det möjligt?"

Nej, troligtvis inte. Men det finns så klart de som kommer att påstå att de kan det, speciellt om du är beredd att betala dem. 

Vad är det för information du hoppas att få? Jag vet inte om du har någon erfarenhet av människorna som påstår sig ha kontakt med avlidna, men i min erfarenhet är det endera väldigt ospecifika eller så har de fel oftare än de har rätt - eller båda delar samtidigt.

Denna kommentar har tagits bort.
Gesus Pettersson
10/18/15, 8:00 PM
#4

Ha ha - nej blir nog knixigt. Spöken kan av någon anledning aldrig säga just vem dom är/var och/eller sitt eget namn - bara slänga ur sig en massa andra namn och bokstäver som du själv sen får passa in på några. Inge bra vid släktforskning direkt…

Och ja - du får antagligen betala någon som påstår att döda människor pratar med dom för det också.

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Record
10/18/15, 9:29 PM
#5

TS, talar du om vad anmodern heter o bor, och dödsdag, så skall jag rada upp barnen i nummerordning. ☝️

teklov
10/18/15, 9:37 PM
#6

Som jag förklarade i det inledande inlägget är det namnet på fadern till hennes barn som jag söker. Allt annat har jag fått fram genom kyrkböcker och andra historiska dokument. Namnet på barnens far tog hon med sig i graven

Annons:
Record
10/18/15, 9:42 PM
#7

Kan bara via anmoderns namn o dödsdatum få fram vad mannen heter.

Record
10/23/15, 10:13 PM
#8

Kan Winnersta (Vinnersta) vara bekant i Östergötland? Se Pm.

Upp till toppen
Annons: