Annons:
Etikettmedium
Läst 2010 ggr
JoHo
9/27/15, 1:31 PM

"Medium" får sin seans inspelad av podcast

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Podcasten Aftoncasten har besökt Monica, ett medium från Mölndal - och självklart spelade vi in! Du får vara med när vi träffar våra döda släktingar, som alla verkar ha blivit livscoacher på andra sidan. "

http://aftoncasten.podbean.com/e/seansen/

Bra skepticism i kommentarerna om detta bedrägeri av programledarna som alla som tror på dessa självpåstådda medium bör lyssna på.

Annons:
Gesus Pettersson
9/28/15, 12:38 PM
#1

Ja bra sammanfattat av bedrägeriet - alla dom klassiska flosklerna är med, och bra snack om det…

Bara med att höra henne, tror jag hon gått i Jörgen Gustafssons skola (?)

Någon som vet vem hon är?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Davbjo
9/28/15, 3:01 PM
#2

Det som är mest intressant med storseanser är att alla troende tenderar att svära helt okritiskt vid dem, så länge de inte är inspelade. Så fort man spelar upp delar av en inspelad storseans backar alla illa kvickt från de idiotiska uttalanden som i regel kommer under dessa storseanser.

Märkligt att skeptiker precis lyckats pricka in de klandervärda storseanserna, vad är oddsen för det egentligen?

Dessa sittningar är ju inte mycket bättre de, och samma regler verkar gälla även då. Samtliga medium tycks vara helhylle och riktigt äkta, fram till dess att de spelats in och skeptiker pekar på detaljerna. Man kan ju undra varför det krävs skeptiska medel, snarare än mediala, för att avslöja dessa bedragare…

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
9/28/15, 3:06 PM
#3

Håller med er båda #1 och #2.

Skillnaden är väl att de mest cementerade stackarna anser att även om de hr seansen så hör de inte fiskningarna utan vill tro på det självpåstådda mediet.

Såg att någon la upp denna länk på ÖN (förvisso förbannad att det spelades in) men den posten försvann illa kvickt. Skygglappar på som vanligt. Skydda alla kassakor från att förstå bedrägerierna… som vanligt.

Davbjo
9/28/15, 3:09 PM
#4

#3: Ja, det råder nog inte längre några som helst tvivel om att detta är organiserad, bedräglig verksamhet där så väl förövare som offer i regel håller varandra om ryggen.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
9/28/15, 3:18 PM
#5

#4

Ja, de är så uppenbart medvetna om bedrägeriet. Det är ytterst få som håller på med självbedrägeri. Därav den - som du säger - organiserade verksamheten att tysta allt rationellt tänkande inför deras kassakor: de som köper dessa bedragares tjänster.

Hade varit kul om man hade haft en sammankomst där man visade upp fina bungalows i Spanien och tog flera hundra kronor i entré och sedan visar det sig att dessa bungalows inte finns. Undrar hur många som hade ansett det vara bedrägeri med uppsåt?

Då hade t om media berättat om det som bedrägeri utan att fega ur som nu.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Wolff
2/7/16, 3:13 PM
#7

Finns det fler inspelningar på seanser att lyssna på?

JonasDuregard
2/7/16, 3:30 PM
#8

Finns nog många. Här är (enligt uppgift) en "storseans" med Jane Lyzell:
https://www.youtube.com/watch?v=blReBpUA7Ug

Lyzell har en egen sida på iFokus (spiritualism i fokus) som hon använder flitigt för att marknadsföra sina tjänster.

Gesus Pettersson
2/8/16, 1:50 PM
#9

Simone Key - Storseans

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2/8/16, 1:50 PM
#10

Terry Evans (taskigt ljud)

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2/8/16, 1:51 PM
#11

Hur Terry gör…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

nypisnina
2/8/16, 2:05 PM
#12

Sånt här är så roligt att se. Har med funderat på detta med att andar alltid har så många goda råd!? Ett medium som jag var hos sa att min bästa vän sa att jag skulle ut och resa mycket och se världen. Ööööh????? För det första, varför skulle hon säga det? - Min kompis kände ju mig så bra i livet. För det andra, varför skulle hon känna att hon på en gång vill ge mig råd?
Tittar man på program som tex det okända så verkar dessutom andarna ofta vara synska och kunna säga vilken väg man ska gå. Märkligt!
Nä, det är taskigt att leka med folks känslor på detta sättet.

Davbjo
2/8/16, 2:12 PM
#13

#12: Ja, visst är det lite märkligt att andar tycks ha ett så enormt stort behov av att bevisa sin egen existens? Det kan ju inte möjligen handla om att bedragaren i fråga ska övertyga offret om sin kompetens inom området…

Men naturligtvis är det bedrövligt att det finns folk som skor sig på andra på detta sätt. Det är dock fråga om en bransch som omsätter enorma summor varje år, och där de mest hänsyns- och samvetslösa kan göra sig en rejäl hacka.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
JonasDuregard
2/8/16, 2:15 PM
#14

#12 Ja, de är generösa med kloka ord, men sällan särskilt specifika (inte ofta man hör någon berätta var de gömt sina pengar eller avslöja andra hemligheter, eller för den delen berätta detaljer om hur det är att dö och så vidare).

Det är också förvånansvärt alldagliga saker de vill tala om. Många avlidna verkar synnerligen intresserade av att diskutera saker som tapetfärger, bilbekymmer och så vidare.

nypisnina
2/8/16, 2:20 PM
#15

#13 Jag håller med dig. Mediumet jag träffade blåste mig på 500 spänn. Känns väldigt dumt såhär i efterhand att jag ens gick dit.
Samtidigt så vill man ju på något sätt att ens nära och kära ska vara kvar och därför, så fort hon nämnde min vän så började jag gråta eftersom jag saknar henne så.
Känslorna tar så lätt överhanden när man har förlorat något som står en nära, men det hon sa efteråt gjorde verkligen att jag torkade tårarna direkt.

Dels att de vill bevisa sin existens, det är ju märkligt att man inte får någon ro efter döden. Sen att de aldrig kan säga sitt namn men de kan komma med en massa budskap… Men de kan inte heller säga till vem budskapet ska till. Nä, det är skrattretande - och ibland komiskt.

Davbjo
2/8/16, 2:26 PM
#16

#15: Ja, allt handlar om att du ska släppa ifrån dig pengarna, det är hela syftet. Du ska övertygas om att någon sorts kontakt har etablerats, för att du sedan ska vara villig att betala för den "hjälp" du fått. Bra att du insåg vad det handlade om åtminstone, för många blir det som ett beroende.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: