Jag tycker att det är så tråkigt när det blir så här.
white lady (i det här fallet) häver ur sig något:
"Världen är full av energier [...]".
Davbjo ber white lady förklara vad hon menar med sitt påstående.
Istället för att förklara vad hon menar så verkar hon vilja ta bort fokus från sitt påstående genom att föreslå att göra på något annat sätt:
"Davbjo, vi gör så här istället,,Ser du energin som utför en rörelse. ?"
Davbjo förklarar knaset:
"Det gick inte mycket bättre, för energi är inte något, och därmed är det heller inte energin som utför rörelse. Du bör nog läsa på lite om begreppet energi innan du använder det framgent."
I stället för att fundera lite på vad hon har gett sig in i för diskussion så går white lady "all in" med en rätt obegriplig kommentar:
"ha ha varför i hela fridens namn skulle JAG förklara något du redan bestämt dig för inte finns Skrattar Gilla du inte mitt inlägg nr. 5. Så har vi ju inget att disskutera eller ?"
[Vad är det Davbjo bestämt sig inte finns? Jag kan ha missat det, men vad är det? Energi? Eller?]
Davbjo behåller lugnet och förklarar:
"Det är inte jag som bestämt att inte energi existerar, energi är som sagt en fysikalisk storhet. Andra fysikaliska storheter är hur många kilogram en sill väger och avståndet mellan Leksand och Månen. Dessa saker är ingenting, de beskriver dock kvantitativa förhållanden i vår verklighet. Ord betyder saker, och det är inte irrelevant att använda dem korrekt, speciellt när man försöker göra så vidlyftiga sanningsanspråk som du själv. Att säga att "världen är full av energier" är ett effektivt meningslöst påstående, du kan lika gärna säga att världen är full av avstånd, det är lika insiktsfullt och användbart. Energibegreppet har kapats av den alternativa sfären av någon anledning, men denna sfär är väl heller inte känd för vare sig sin kunskap eller sitt intresse när det kommer till det vetenskapliga."
white lady svarar med något, för mig, obegripligt (i alla fall om det är tänkt som ett svar på Davbjos kommentar) :
"Mattematiska uträkningar är oxå energi eller? Jag hoppas innerligt du inte är en död typ som skriver Davbjo. Eftersom du inte har någon energi."
Davbjo.
"Det är bättre att du läser på än att du fånar dig om saker du inte har kunskap om."
white lady:
"Vad ska jag läsa på ? Eftersom du inte vet ett dyft om mig tycker jag du ska sluta fåna dig "
Davbjo:
"Du vet uppenbarligen inte vad energi innebär eller hur det definieras, så mycket vet jag om dig, och för diskussionens ämne räcker det gott. När detta påtalas för dig så väljer du inte att fördjupa dig i ämnet, utan att tramsa vidare baserat på din egen okunskap. Det är inte mig du ställer i dålig dager genom det beteendet.
I #15 skriver jag ordagrant att du bör läsa på om energibegreppet. Läser du inte inlägg som riktas direkt till dig är det ganska onödigt att skriva till dig. Men jag misstänker att denna fråga var en del av tramset."
white lady:
"Davjbo Nu tar vi det från början här då...med ditt lilla wesserbisser inlägg.Vilken fysikalisk storhet syftar du på ? Rölesen eller energin du inte kan se med ögat ?"
Davbjo:
"OK, jag är inte den som är den, vi tar det för tredje gången: energi. Rörelse är inte en fysikalisk storhet."
white lady:
"Svara på min fråga i inlägg 28, så utgår vi därifrån, så blir inte tråden söndertrasad ?" [white lady syftar här på hennes fråga om vilken fysikalisk storhet som Davbjo menar, vilken han svarade på, svaret var energi. Såg hon inte hans svar eller vad hände där egentligen?]
Davbjo undrar samma sak i sin nästa kommentar.
Då svarar white lady så här:
"OK. Jag sänker mig till din nivå då Davbj "!!! Finns det någon fysikalisk rörelse i ditt LIV? När du svarar så här kan man ju fundera vad du gör i denna tråden? Rörelse är inte en fysikalisk storhet."
Ja alltså, ni som fattar fattar. Jag ville bara sammanfatta vad som hände ...