> Nja all "missförståndelse" hänger inte bara på mig, du söker efter
> sån´t som kan missuppfattas, vad får du ut av det?
Inte alls. Du citerade en hel mening, vilket innebär att du menade det du citerade och inget annat. Försök inte vända detta,
> Blir det givande diskussioner för dig eller hur tänker du? Jag upplever
> det som att man bara står och stampar.
Så klart du gör. Att bli avslöjad som en person med vidrig människosyn är väl kanske inte vad du ville. Att du sedan fortsätter bekräfta din människosyn är ju ingen annans fel än ditt egna.
> Utan några vidare belägg kommer du sedan med absurda slutsatser
> och påståenden. Här är ett lite mildare exempel:
"Utan vidare belägg"? Men snälla människa; du säger ju det rakt ut att du hellre räddar djur än vissa människor. Det är väl "belägg" om något.
Och jag kommer inte med några "absurda slusatser och påståenden"; alla kan på svart och vitt här i tråden se vad du skriver.
> Din mening du skrev att du inte vill vara i min närhet eller nära mig
> ever var ganska skrämmande, för det gav mig en bild av att möta
> dig utanför skärmen och det har jag absolut inte lust med. Har
> ingenting att göra med att du är humanist som bryr sig om
> andra eller inte.
Försök att inte ha otur när du tänker nu. Om du är en människa som. Hellre värdesätter en hamsters liv i stället för en annan människa som DU anser inte är cärd att leva, så är du obehaglig.
Det är då inte "skrämmande" att jag inte vill ha sådana människor runt mig. Det är helt naturligt.
Du försöker verkligen vända det hela mot mig i stället för att du står för din vidriga människosyn. Inte förvånande om man läser dina åsikter, men förvånande att du fortsätter och fortsätter att visa upp denna negativa bild av dig själv.
> Samma med alla typer av djur eller enbart hamster?
Finns inga djur som har "företräde" före människoliv.
> Om det gäller alla djurslag kan du utveckla hur du tänker att det skulle
> vara egoistiskt och egocentriskt att rädda t.ex sin älskade hund framför
> en person som mördat och våldtagit barn? Är nyfiken att höra ett seriöst
> svar för det är intressant hur olika vi tänker.
Du har ingen rätt att råda äver andra människors liv. DU har inte avgörandet i DIN hand om en människa ska leva eller inte. DU har inte rätten att se ner på andra människor och nedvärdera just detas liv till under en hunds liv
Ett människoliv är alltid mer värt än en hund. Vad får dig att anse att du har den rätten att avgöra en annan människas livs värde?