Annons:
Etikettvetenskap
Läst 2748 ggr
Maikailoa
2015-04-16 11:50

Evigt liv

Hur ställer sig den skeptiska skaran till tanken på evigt materiellt liv?

Att den fysiska kroppen inte åldras och dör.

A Google Executive Is Taking 100 Pills A Day So He Can Live Forever

http://elitedaily.com/news/world/google-executive-taking-pills-live-forever/1001270/

Googlaren Ray Kurzweil är 67 men känner sig som 47, tack vare en extremt sträng diet och piller rutin. 100 piller kostar honom 8 700 kr om dagen, plus bär och rökt makrill.

Notera att:

Last name origin & meaning:

German and Jewish (Ashkenazic): nickname for a joker, from German Kurzweil ‘pastime’, ‘amusement’, ‘entertainment’, a compound of kurz ‘short’ + Weile ‘while’, ‘short time’.

Read more on FamilyEducation: http://genealogy.familyeducation.com/surname-origin/kurzweil#ixzz3XSqGS0YQ

Annons:
Candela
2015-04-16 12:42
#1

Om man vill förlänga sin livstid på det sättet så är det väl helt okej. Själv skulle jag hellre lägga de enorma summorna pengar på att få livskvalitet den tiden man lever. Sen känner jag inte heller något behov av att bli extremt gammal.

RobinEH
2015-04-16 13:19
#2

Atomerna försvinner inte och på så sätt lever vårt fysiska för evigt. Men att man skulle kunna äta någonting särskilt och på så sätt stoppa kroppens åldrande är humbug. Alla dör vi när hjärnan slutar skapa våran skäl.

Jag vet förövrigt gott om gamlingar som känner sig tjugo år yngre utan att göra som herr Kurzweil.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Maikailoa
2015-04-16 22:06
#3

För mig låter det som rädsla för döden, parat med oförstånd.

Liknande att frysa ner personer för att senare återuppliva dom.
http://www.bbc.com/future/story/20140821-i-will-be-frozen-when-i-die

De här googlarna håller också på med transhumanism och att ladda upp sina tankar och minnen, digitalt, till en cyborg. I samma syfte, evigt fysiskt liv.

ru4real
2015-04-17 19:54
#4

Tvivlar på att allt som inte inbegriper att stoppa kroppens nerbrytning av cellerna kommer att funka. Det mesta är sci-fi. Det velat som om kroppen är Förprogrammerad att självförstöras efter en bestämd period.

Candela
2015-04-18 11:31
#5

#4 Som jag lärt mig från biologin så handlar det inte om att cellerna börjar förstöras, utan snarare att förnyelsen av cellerna avtar med åldern.

[niklaeri02]
2015-04-19 21:19
#6

Jag har läst att syret gör så att cellerna åldras så att säga :) lite ironiskt faktiskt.

Annons:
Maikailoa
2015-04-21 21:41
#7

Är 100 piller om dagen för många?

Too many vitamins can give you CANCER, major new study warns the millions who take them

http://www.mirror.co.uk/news/technology-science/science/many-vitamins-can-give-you-5556383

Hur vet vi vad som är sanning? Ska vi bli tvugna att rådfråga Björn Ulvaeus?

Klass
2015-04-21 21:54
#8

#7

Det mesta kan ge oss cancer, även hög ålder.

Maikailoa
2015-04-22 23:34
#9

Hög ålder kan väl inte orsaka cancer?

Vore det så borde det vara dödfött att leva för evigt.

Davbjo
2015-04-28 08:37
#10

Evigt liv i fysisk form kan mycket väl vara teoretiskt möjligt skulle jag säga, men svaret ligger nog inte i några piller som finns på marknaden idag.

Hur man känner sig grundas ju just i den egna upplevelsen, så är man övertygad om att man känner sig som 47 så gör man väl också det, kan jag tänka. Det behöver inte ha med några piller att göra.

Alla våra illusioner om liv efter detta, andevärldar osv grundar sig ju i slutändan i vår enorma rädsla för döden och det faktum att det faktiskt tar slut för oss tids nog.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Maikailoa
2015-04-30 00:04
#11

Man kan få något längre materiellt liv genom att byta ut dåliga delar.

Filantropen Rockefeller har nu bytt hjärta 6 gånger. Man kan hoppas han fick tag på ett gott denna gången.

http://worldnewsdailyreport.com/david-rockefellers-sixth-heart-transplant-successful-at-age-99/

En ytterligare tanke tycks vara att byta ut huvudet, eller hela kroppen förutom huvudet. Inget hindrar en sann materialist.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3059636/Plans-world-s-head-transplant-marketing-campaign-Metal-Gear-Solid.html

MissClue
2015-05-01 00:27
#12

#0 så tragiskt liv tänker jag. Så mycket energi han lägger ner för att hitta lösningar och pengar han måste tjäna ihop till dessa piller måste jämna ut sig med den extra tid han påstår sig köpa, eller faktiskt minska tiden. Jag drar med en klyscha och röstar på kvalité framför kvantitet.

#10 Alla våra illusioner om liv efter detta, andevärldar osv grundar sig ju i slutändan i vår enorma rädsla för döden och det faktum att det faktiskt tar slut för oss tids nog.

Det stämmer inte hos alla. Som jag, min tro inom det andliga bygger på att vetenskapen hittills inte kan förklara mina upplevelser. Att jag lutat åt det andliga beror på att det vart fall lagts fram förslag som inte verkar omöjliga men står utan stadig grund, vetenskapen har inte gett mig något svar. Jag vill inte leva vidare och sväva runt, när jag dör värsta fall om jag väljer att dö så är det för att förmultna, men gärna leva vidare genom andras minnen om mig.

I love not man the less, but Nature more…

Davbjo
2015-05-01 00:33
#13

#12: Min gissning är att du inte haft en enda upplevelse som faktiskt inte kan förklaras rent vetenskapligt, men att du är antingen dåligt påläst rörande dessa förklaringar eller ointresserad av dem.

Jag har åtminstone inte stött på någon redogörelse som varit speciellt svår att förklara på ett logiskt och rationellt sätt.

Något beror det på att man hovrar mot det paranormala, och det tenderar i slutändan att handla om just rädsla eller oförmåga till att acceptera det oundvikliga.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
MissClue
2015-05-01 00:44
#14

#13 Den gissningen förvånar mig överhuvudtaget inte. Jag är inte dåligt påläst, kan däremot vara så att jag inte är tillräckligt påläst. Varför skulle jag ens söka mig till mer vetenskapligt intresserade människor om jag inte ville ha en naturlig förklaring? Är så trött på att inte kunna diskutera mina funderingar någonstans. på ön får man pisk om man är för skeptisk, här och på skepticism får man käftsmällar om man lutar åt det andliga.

I love not man the less, but Nature more…

Magi-cat
2015-05-01 07:13
#15

#14 Håller med dig om att det är tråkigt att man inte kan diskutera frågor i gränslandet utan att någon sätter sig på en och trycker ner en, ibland med ren von-oben-stil. Att man är "dåligt påläst", hyser "rädsla" och diverse oförmågor hör till det lindrigare uttrycken men jag ska inte här upprepa de värre som förekommer.

Angående att man inte kan komma med rationella förklaringar på ÖN upplever jag inte. Det görs ofta och jag gör det själv.

Över huvud taget blir den här uppdelningen mellan "vetenskapligt sinnade" och "paranormala" mer och mer tröttsam och föga produktiv.

edit: fast nu blev det nog utanför ämnet.😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Davbjo
2015-05-01 12:54
#16

#14:

Varför skulle jag ens söka mig till mer vetenskapligt intresserade människor om jag inte ville ha en naturlig förklaring? 

Troende söker sig enligt min erfarenhet ofta till skeptiker med det enda målet att komma med påståenden som i sig är svåra att bemöta, vilket i sin tur cementerar den troendes position genom att denne får det "bekräftat" för sig att inte ens skeptiker kunde komma med en logisk förklaring.

Dock är det naturligtvis så att som skeptiker så ter sig det påstått paranormala som ganska tramsigt. Ser man inga skäl till att tro att något sådant existerar är det också svårt att ta sådana påståenden på allvar. Goda och sunda resonemang leder sällan fram till det irrationella.

Enligt vad jag sett så har du inte framfört vad dina resonemang är än så länge, men jag har heller inte sett att någon hindrat dig från att göra detta. Varsågod, om det nu är tillåtelse du väntar på.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Maikailoa
2015-05-01 23:56
#17

#13 av: Davbjo

Du gissar och står i du. Tänk på att skeptiker inte har speciellt svårt att bortförklara det mest som inte passar dom, och att dom använder sin egen logik till detta, d.v.s. den tvivelsjukes logik.

Denna brist gör att du missar att Kurzweil är materialist, och därmed faller ditt argument tämligen platt.

MissClue
2015-05-02 00:12
#18

#16 Man söker väl alternativ tills man fått svar. Det är konstiga påståenden man kommit med men detta är inte slutstationen, fortsätter ju vidare efter svar om just detta forumet inte ger ngt. Oftast dit jag vänt mig framför allt skepticism o här så hinner det inte bli ngt bollande av tankar och funderingar utan det blir totalstopp i diskussioner som denna konversationen. 

Jag har inte framfört mina resonemang som du kallar det i denna konversationen menar du? Inte så lätt med tanke på att jag gjort två inlägg. Men de har ändå inte men denna tråden att göra. Väntar absolut inte på ngn tillåtelse, vem tror du att du är?

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2015-05-02 00:21
#19

#15 Ja jag trodde jag skulle hitta likasinnade personer att diskutera med här. Har haft lite förhastade åsikter om ÖN kanske.

I love not man the less, but Nature more…

Magi-cat
2015-05-02 07:13
#20

#19 Lyckligtvis finns det ändå några man kan diskutera lite med.🙂😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Davbjo
2015-05-02 10:23
#21

#17:

Du gissar och står i du. Tänk på att skeptiker inte har speciellt svårt att bortförklara det mest som inte passar dom, och att dom använder sin egen logik till detta, d.v.s. den tvivelsjukes logik.

Du blandar ihop "bortförklara" med "förklara". Att man ger en rimlig förklaring är inte att bortförklara något, inom dessa området finns det som regel inget att just bortförklara. En personlig upplevelse eller lösryckta påståenden behöver inte bortförklaras.

Denna brist gör att du missar att Kurzweil är materialist, och därmed faller ditt argument tämligen platt.

Förklara gärna relevansen här, jag förstår inte vad du menar.

#18: Vad du gör är att du endast för en metadiskussion om ämnet, vilket är föga produktivt. Allt du presenterar är åsikter om hur dina eventuella påståenden skulle kunna bemötas, men du presenterar sedan inget konkret, alls.

Inte ens nu, när jag av intresse ber om dina resonemang, gör du det. Då går du till attack istället, när du nu har all chans i världen att faktiskt presentera något.

Tänker du utveckla något konkret, eller tänker du fortsätta föra en metadiskussion rörande det konkreta du vägrar presentera?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

MissClue
2015-05-03 21:12
#22

#21 Jag tackar och bockar för din tillåtelse och visat intresse men det är inte rätt tillfälle för mig att dela med mig just här och nu. Jag har gjort det tidigare både under detta och ett gammalt konto som jag stängde ner. Dyker det upp en tråd rörande ämnena där mina erfarenheter och intresse passar in så kanske jag deltar i en diskussion om jag känner att det finns något att hämta ur den. Ursäkta #0 Maikailoa för att din tråd blev trasslad

I love not man the less, but Nature more…

VästkustFia
2015-05-17 22:50
#23

#0 Bär och rökt makrill 😃!?! Det är ju i alla fall gott. Jag skulle slänga pillren och hoppas att makrillen gjorde jobbet.

Maikailoa
2015-05-30 11:21
#24

Rich people will become immortal ‘god-like’ cyborgs in 200 years – historian

rt.com/uk/263133-rich-human-god-cyborgs/

Rich people living 200 years from now are likely to become “god-like” immortal cyborgs, while the poor will die out, an historian has claimed.

Yuval Noah Harari, a professor at the Hebrew University of Jerusalem, said the merger of humans and machines would be the greatest evolution since the appearance of life.

He added the greatest minds in computer engineering already believe death is a mere technological problem with a solution.

Harari said advances in technology will enable humans to become god-like creatures, as different from today’s humans as chimpanzees are from us.

VästkustFia
2015-05-30 23:10
#25

Det låter så där lagom kul att bli nån sorts evighetsrobot i en värld där bara de rika överlevt. Men det är väl många framtidsstollars dröm sedan länge. Tack men nej tack säger jag och hoppas på något bättre för kommande generationer.

Maikailoa
2015-10-03 22:11
#26

Google exec: With robots in our brains, we'll be godlike

Futurist and Google exec Ray Kurzweil thinks that once we have robotic implants, we'll be funnier, sexier and more loving. Because that's what artificial intelligence can do for you.

http://www.cnet.com/news/google-exec-with-robots-in-our-brains-well-be-godlike/

Maikailoa
2015-10-29 09:42
#27

What will humans look like in 1,000 years? Video suggests we could develop RED eyes, have darker skin and be better looking 

  • Video describes scenario in which bodies are part-human part-machine
  • We’ll have darker skin, and be taller and thinner due to global warming 
  • Genetic mutations could turn eyes red and give us superhuman abilities

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3285381/What-humans-look-like-1-000-years-Video-suggests-develop-RED-eyes-darker-skin-better-looking.html#ixzz3pwcWsLD8 
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Annons:
Maikailoa
2015-10-29 19:36
#28

Dessa materialisterna vill skapa en ny sorts människa. Med röda ögon, stor hjärna och litet könsorgan. Homo erectus 2.0

Måhända har dom redan nu tidiga prototyper ute som springer omkring på gator och torg och stör.

MissClue
2015-10-30 07:54
#29

😂what

I love not man the less, but Nature more…

Maikailoa
2015-12-01 21:10
#30

"Soon, death will become a thing of the past. Well, that is, we put our faith in the Australian startup Humai that wants to download people's consciousness and transfer them into artificial bodies to give them eternal life."

http://www.techtimes.com/articles/111122/20151127/humai-wants-to-download-your-consciousness-and-transfer-it-to-a-new-body-so-you-can-live-forever.htm

http://www.humaitech.com/

[niklaeri02]
2015-12-02 18:25
#31

Oj, tack för länkarna. Men om det lyckas, hur kan man veta om "roboten" verkligen är personen, eller om den bara beter sig så med all info?? Intressant.

Upp till toppen
Annons: