En del ser märkliga sammanträffande som något övernaturligt, medan andra ser det som rena tillfälligheter. Oavsett vad man tror så tycker jag själv att det är himla kul att höra folks berättelser om saker de varit med om. Jag själv har drabbats av det några enstaka gånger som jag minns.
1. Det klassiska: Jag hade en vän som jag inte haft kontakt med på ett år, och inte heller hade haft i tankarna på flera månader När jag cyklade hem från universitetet en dag tänkte jag att jag nog skulle skicka ett sms till honom när jag kom hem. Bara någon minut senare plingar det till på mobilen, och när jag kommer hem ser jag att det är han som har hört av sig.
2. Detta hände idag, lite mer annorlunda: För ungefär ett år sen gjorde jag och min pojkvän slut, men bestämde oss inom några dagar för att försöka få förhållandet att funka igen. Sen dess har dock min pojkvän inte velat använda sin förlovningsring, eftersom han ansåg att vi bröt förlovningen när vi gjorde slut.
Nu har ringarna legat bortglömda i sin ask i nattduksbordet, men så inatt drömde jag om dem. Jag drömde att en annan kille var kär i mig, och när jag avfärdade honom letade han upp asken och stal ringarna. En av dem hittade vi igen efter letande, och den hade han knycklat ihop med en tång. Men min pojkväns ring återfanns aldrig.
Idag var en vanlig slapp lördag utan något särskilt inbokat på schemat. När jag kom upp från källaren efter att ha satt igång en maskin tvätt hade pojkvännen bryggt kaffe. När vi sitter där och fikar ser jag att han har tagit på sig sin ring, för första gången på ett år?! Jag frågade såklart varför, men han bara ryckte på axlarna och hade inte direkt något svar på frågan.
Det tyckte jag var mycket märkligt. Säkert bara ett sammanträffande, men ändå lite skumt.
Berätta gärna om era historier, vare sig ni tror att det fanns någon mening bakom dem eller inte!