Annons:
Etikettskepticism
Läst 4076 ggr
JoHo
2/26/15, 10:29 PM

"Hundpratare" avslöjade

Annons:
catcult
2/27/15, 6:04 AM
#1

Äckligt, verkligen!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

ru4real
2/27/15, 2:25 PM
#2

certifierad djurkommunikatör? Wtf liksom. Och ett helt förbund med förvirrade själar? Wow.

starhawk
2/28/15, 10:16 PM
#3

En typ av bondfångeri som fungerar bra i vår civilisation! Metoden är densamma som spådamer sysslat med i alla tider, men genom att sikta in sig på djuret kan man ju i stort sett hitta på vad som helst, dom kan ju inte säga emot

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Davbjo
3/3/15, 9:18 AM
#4

Man ska ha klart för sig att det inte är hur enkelt som helst att bli exempelvis diplomerad djurkommunikatör, man behöver ju exempelvis ha rätt Word-mall installerad.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
3/4/15, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här har vi ett exempel på dessa "certifikat". Visst är de förtroendeingivande.

JoHo
3/4/15, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Och så här kan ett "mediumcertifikat" se ut. Undertecknat Iris Hall (som utbildat många självpåstådda medium i Sverige) samt ökända Anders Åkesson.

Vet inte ens om Microsoft Word har så här fula "certifikat" bland sina mallar?

Annons:
JoHo
3/4/15, 9:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är t ex Per Trollsvedens tjusiga "mediumcertifikat"

JoHo
3/4/15, 9:46 AM
#8

Vill bara säga - innan någon börjar gnälla - att alla de ovanstående "certifikat" är hittade på nätet öppet på personernas offentliga hemsidor.

ru4real
3/4/15, 12:35 PM
#9

Finns det ngn hit/miss statistik på antalet funna saker ? Det skulle ju vara intressant att se isf.

starhawk
3/5/15, 8:15 AM
#10

I dom kontrollerade experiment som gjorts så är träffprocenten den man kan förvänta sig beroende på slumpen. En amerikansk magiker gjorde ett kul experiment med ett par "skickliga" medier från nån öststat, dom kunde enligt uppgift med endast ett foto säga det mesta om en person. Han hade med ett foto av en person som han själv inte alls kände till något om på förhand och dom kunde inte få fram mer än lite lösa funderingar om personen.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Gesus Pettersson
3/5/15, 4:32 PM
#11

Jag har för mig självaste Magicat har gått djursnackarkurs hos Ylva Trollsveden, ha ha…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
3/5/15, 4:41 PM
#12

Appropå ”djurkommunikation”

Den ökända Gabriella Rastad (se Sanning och konsekvens med Robert Aschberg) fick ju sitta i åets förvillare, nyhetsmorgon på TV4 och göra reklam för sin skojeriverksamhet, helt oemotsagd och utan ifrågasättande.

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Joppo
3/5/15, 7:19 PM
#13

Jag tycker det är mycket uppseendeväckande att Rastad får komma till tals hos TV4 med tanke på hennes övriga verksamhet. Jag minns att det visades ett program för några år sedan där man fick en inblick i nån slags sjuk terapi som hon höll på med. Den innehöll bland annat sessioner där deltagarna uppmanades att kräkas upp gammal sperma från påstådda sexövergrepp :( Sjukt obehagligt och i vissa fall rent skadligt för hennes patienter och deras anhöriga… Gör inte TV4 nån slags research innan de plockar in sina gäster?

Annons:
Davbjo
3/9/15, 7:50 AM
#14

#13:

Gör inte TV4 nån slags research innan de plockar in sina gäster?

Med tanke på TV4-gruppens programutbud skulle jag definitivt svara nej på den frågan. Man får åtminstone hoppas det för deras anseendes skull.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
3/10/15, 4:33 PM
#15

Pengar går alltid före moral i kommersiella tv-kanalers planeringar.

De vill nå medelålders kvinnor med reklamen och då är ju dravel-tv kanon.

Upp till toppen
Annons: