Annons:
Etikettskepticism
Läst 1164 ggr
JoHo
11/29/14, 12:49 PM

Uri Geller trollar

Här ett klipp där Uri Geller säger sig inte vara en trollkarl och sedan gör han standardtrick. 
Videon är en het potatis då ÖN givetvis raderade videon illa kvickt. Tänk om den enda som "testats som övernaturlig på SRI" bara är en vanlig illusionist och som förledde SRI-testarna med vanliga trolleritrick? Nej, sådant får man INTE visa upp på sajten Övernaturligt iFokus. Två poster försvann i en organiserad raderingskampanj (jeep eftersom de anmäldes bort så snabbt var det organiserat).

Varför denna rädsla att visa upp Uri Geller som den showman han är? Kan någon förklara detta?

Annons:
[niklaeri02]
11/29/14, 8:29 PM
#1

Jag har hört att Uri Gellers trick med att böja bestick ska vara fejkat. Vet dock inte varför denna video som du postar ska vara särskilt kontroversiell.

JoHo
11/30/14, 12:42 PM
#2

#1

Ja, Geller fejkar sin skedböjning. Eller; han böjer med muskelkraft och inte via tankekraft. Nedan ett klipp där Geller avslöjas (detta ser - konstigt nog - paranormalister är BEVIS för att Geller är på riktigt (!?) då han fuskar. Förstår inte heller logiken, men desperationen).

jag håller med. För mig är det ett mysterium att en del paranormalister är så rädda att klippet ovan ska spridas på deras sajter. Förmodligen är de rädda för att det ska sprida sig att Geller är bara en trollkarl som kör mentalisttrick och är inte ett dyft "övernaturlig".

[niklaeri02]
12/4/14, 7:24 PM
#3

#2

Okej, jag hörde att han använde någon slags syra för att böja skedar, men jag vet inte. 🙂

JoHo
12/5/14, 1:55 PM
#4

#3 Varför skulle han det? Det behövs inte.

[niklaeri02]
12/5/14, 6:57 PM
#5

#4 Det var bara något jag hörde. Kan lika väl inte stämma.

JoHo
12/6/14, 12:55 AM
#6

#5 Nej, det stämmer inte.

Annons:
[niklaeri02]
12/10/14, 4:04 PM
#7

#6 Ok

Upp till toppen
Annons: