Annons:
Etikettskepticism
Läst 1135 ggr
[niklaeri02]
2014-08-14 21:37

Konstigt

Hej!

Jag läste förr i gratis böcker från internet av en som anser sig vara upplyst. Jag skriver inte vem här, men om jag minns rätt så uppmanade han i någon av sina texter att "mörda någon" eller "ta självmord"… :-/ Det stod att han blivit bannad från flera ställen, och det kan jag förstå.
Men jag har lite svårt att förstå hur en som för övrigt hade rätt intressanta saker att säga, säger något sådant. Det gör så att allt annat inte går att ta åt sig tycker jag… :-/

Vad har ni att säga om detta?

/Niklas

Annons:
ru4real
2014-08-17 19:13
#1

Jag förstår inte riktigt frågan faktiskt. Men att ngn uppmanar till självmord är direkt dumt och jag skulle själv inte ta den personen på allvar i det övriga som denne säger.

Fjäril
2014-08-17 20:26
#2

Hej,

Det är lite svårt att svara på frågan då jag inte förstår vad den handlar om? Det är ungefär som om jag skulle skriva "jag mötte en flicka i skogen (utan att tala om hur hon såg ut) och hennes kläder såg märkliga ut, - verkar inte det konstigt"? 🙂

Nej men hoppas du förstår. Jag vet inte vad du menar eller vem/vad du syftar på, men att uppmana till självmord är såklart inget bra!

Sajtvärd på Övernaturligt

Davbjo
2014-08-18 09:55
#3

#0: Jag misstänker att alla i detta forum är mot både mord och självmord.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[niklaeri02]
2014-08-19 21:37
#4

Jag känner för tillfället inte för att länka till personen och sprida detta då han har sagt konstiga saker, som sagt. Och jag ville väl mest berätta, och höra om någon hade synpunkter på att en annars rätt känd person uttalar sig på sådant sätt.

Fjäril
2014-08-19 21:43
#5

#4,

Nej sådant uttalande är inte okej av någon.

Sajtvärd på Övernaturligt

[niklaeri02]
2014-08-19 21:45
#6

#5

Jag håller med!

Annons:
ru4real
2014-08-20 17:33
#7

Alltså, som jag ser det så är det väl hemskt när vem som helst säger sådant. Men ännu värre när det är ngn som är "känd", eftersom den personen oftast har de som lyssnar mer aktivt på denne.

[niklaeri02]
2014-08-20 17:52
#8

Ja, om jag inte minns fel ligger den texten på internet för att läsas gratis som sagt. Jag hade gärna länkat, men som sagt… Kanske kan skicka länk via PM om någon är intresserad. Säg till i så fall.

Upp till toppen
Annons: