Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1214 ggr
Fjäril
1/31/14, 6:47 PM

Kurser inom medialitet/healing?

Ni som är öppna (andra får självklart delge sina åsikter också) för medialitet och att man kan utveckla sig/sina förmågor, anser ni att kurser och utbildningar är de rätta vägarna att gå?

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Loris M
1/31/14, 7:14 PM
#1

Precis som med allt annat, det fungerar för en del men inte för andra. Tror att det är svårt att säga något generellt. Själv har jag aldrig gått på någon kurs i medialitet eller utbildning och kommer troligen aldrig att göra det.

Det finns så många som är oseriösa och därför känns det som en stor chansning att gå en utbildning. Jag tror att det går lika bra att utveckla sin medialitet genom böcker, att samtala och umgås med likasinnade eller konversera på forum. För min del räcker det så.

Men självklart finns det de som tycker att det är givande med kurser och att det är värt de pengarna de lägger ut. Tycker de det, så ser jag inte några problem med det. Kurser och utbildningar kan vara den rätta vägen om man nu vill utveckla sina förmågor till den grad att kunna hjälpa andra. Men i så fall tycker jag att man ska gå enbart på rekommendationer och inte leta på nätet.

Fjäril
1/31/14, 7:21 PM
#2

Ja så länge man tycker att det är givande, eller att man kan utbyta erfarenheter (möta nya människor) så är det helt okej tycker jag, men att hävda att någon måste gå diverse kurser för att bli godkänd, för vem avgör när du, jag eller någon annan det? 

Frågan har varit uppe tidigare och då skrev jag, som nu, att något slags "förbund" eller "regelverk" (hur det nu skulle utformas) vore väl bra så man som "kund" får ett litet hum om vad det är för person man tänkt besöka.

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
1/31/14, 7:21 PM
#3

#1 "Precis som med allt annat, det fungerar för en del men inte för andra."

Finns det inget som inte fungerar för någon? 😉

Loris M
1/31/14, 7:40 PM
#4

#3 … och så var det ordmärkning i vanlig ordning. 😐

På tal om det.. Finns det inget som inte fungerar för någon? Är inte det här en dubbel negation? 😉Var tvungen att läsa flera gånger innan jag förstod vad du menade (kan också bero på att det är fredag).

En mera korrekt fråga skulle låta så här: Finns det inget som fungerar för alla? Kommer inte på något vettigt svar just nu, men det gör det säkert.

Då korrigerar jag mitt påstående också: Precis som med mycket annat, fungerar det för en del men inte för andra.

Så, då var det avklarat! 🥵Tillbaka till ämnet…

Hade inte du någon åsikt om det som Fjäril frågar om?

JonasDuregard
1/31/14, 8:00 PM
#5

#4 "… och så var det ordmärkning i vanlig ordning."

Jag skojade med dig lite bara.

"Är inte det här en dubbel negation?"

Jo, nästan. Jag gjorde en liten ordlek av det. Sånt tycker jag är kul 🙂

Loris M
1/31/14, 9:10 PM
#6

#5 Ja, det är roligt med ordlekar.🙂 Nästan jämt. Du kanske ska varna mig nästa gång du leker och inte diskuterar. Speciellt en fredagkväll. Hjärnan är inte på topp då. Inte min i alla fall. 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: