Annons:
Etikettskepticism
Läst 1207 ggr
Fjäril
2013-06-13 12:42

Straffades för ufo-bluff

En bonde i Kina hade för en tid sedan lagt ut bilder på en utomjordning men som senare visade sig vara en bluff. Han säger (i inslaget nedan) att han själv tror på sådant och ville få andra att göra det också. Tyvärr tror jag att effekten blir det motsatta.

http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/straffades-for-ufo-bluff---med-fangelse/

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
JonasDuregard
2013-06-15 12:30
#1

"Han säger (i inslaget nedan) att han själv tror på sådant och ville få andra att göra det också. Tyvärr tror jag att effekten blir det motsatta."

Varför "tyvärr"? Jag skulle säga lyckligtvis. Det är väl bra om de som var tillräckligt godtrogna att tro på det får lära sig något om verkligheten?

Sedan måste jag säga att rubriksättarna gjort ett dåligt jobb, även om kina har mycket hårda straff lät det underligt att någon skulle få fängelse för något dylikt, fem dagar i häkte pratar de om i videon - och det är ju inte riktigt detsamma.

Joppo
2013-06-15 13:06
#2

Alltså den där dockan han gjort ser ju hysteriskt rolig ut. Att han seriöst trodde att någon skulle luras av den är ett stort mysterium 😃 Iofs så vet jag väl inte hur utomjordingar ser ut, men jag har svårt att tro att de har duckfaceläppar och hud som påminner om uppblötta makaroner.

Trams åsido, så får denna historia mig att fundera hur många såna här historier det förekommer inom den andliga sfären. Alltså stora eller mindre bluffar där man för "den goda sakens skull" kryddar sina spökupplevelser lite extra eller helt sonika hittar på saker helt och hållet? Vanligt eller ovanligt?

Upp till toppen
Annons: