Annons:
Etikettmedium
Läst 2996 ggr
[DillSill]1
2013-06-10 19:23

Ny tråd DillSill

Med anledning av den här.

Ingen förhandsinfo om man / kvinna, jag är en sträng lärare.

Lycka till Skeptiker, vem vet ni kan lyckas utan hot eller cold readings.

Annons:
[Starman]
2013-06-10 19:32
#1

Är det inte kutym vid såna här övningar att även bifoga en bild, föreställandes något med personlig anknytning till den som vill bli läst?

------------------------------------------------------------------------------

Jag gissar på att du är en kvinna. Kvinnor är, som jag uppfattat det, överrepresenterade bland nyandliga. Och eftersom du vänder dig till skeptiker med den här utmaningen, antar jag att du är en nyandlig.

Sedan gissar jag på att du inte är en lärare i verkligheten, utan använder ordet i en mer metaforisk bemärkelse.

Dill och sill i användarnamnet. Finns det en mening bakom dessa ord?

Fjäril
2013-06-10 19:41
#2

Kul! Heja Starman som var först ut. Fler?

Sajtvärd på Övernaturligt

[Starman]
2013-06-10 19:41
#3

#0 Känner du igen dig?

Fjäril
2013-06-10 19:47
#4

Fler måste väl försöka innan DillSill berättar något? 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

[DillSill]1
2013-06-10 19:47
#5

Feedback kommer inom några dagar så fler får chans att prova på utan att jag ger ledande svar till andra som vill försöka.

[Starman]
2013-06-10 19:51
#6

#5

Jag gör bara som jag sett att medium gör. Exempelvis Terry Evans säger ju ofta "Förstår du?". Detta för att kunna ändra min historia om det jag säger inte stämmer, såklart. ;)

Annons:
Fjäril
2013-06-10 19:52
#7

#6

Haha!

Sajtvärd på Övernaturligt

Joppo
2013-06-10 20:37
#8

Andarna ger mig följande information om DillSill:

* DillSill är en hon.

* DillSill planerar att göra något med sina gardiner

* DillSills bil är trasig på något sätt eller kommer att gå sönder snart

* DillSill bör i närheten av vatten. Andarna visar mig också träd.

* DillSill har ett ärr på sitt vänstra knä

* Andarna ger mig en bild av en insekt av något slag. Insekten har något att göra med DillSill

* DillSill har barn.

Denna kommentar har tagits bort.
[Litenklen]
2013-06-10 21:00
#10

5 av 7 

Bättre än alla sk. troende/medium….

+ alla andra PK definitioner…….

[Starman]
2013-06-10 21:13
#11

Jag skulle också vilja säga att jag "ser" någon sorts olycka från barndomen. Det har något med vatten att göra. Och så tror jag inte att du har ett ärr på bara vänster knä, utan på båda.

Du har ett E eller ett A i ditt förstanamn. (De bokstäverna ser varken ut eller låter ett dugg lika, men det brukar ju inte spela någon roll för medium så varför skulle det för mig? ;))

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
2013-06-10 21:31
#16

Kul! Fler? 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
Joppo
2013-06-10 21:43
#18

#16 Jag vill se dig göra ett försök Fjäril.

[Litenklen]
2013-06-10 21:44
#19

Starmans så kallade "läsning" är inte bättre än vilken mentalist som helst, troligen sämre..

JonasDuregard
2013-06-10 21:47
#20

#19 Det hade väl varit iögonfallande om den höll professionell standard, så vitt jag vet är starman en glad amatör. Vill du göra ett försök?

Man kan alltid låna en gammal spådom och återanvända den, om man läst en bra någon gång.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
2013-06-10 21:59
#22

Tog bort ett inlägg som var utanför ämnet (det är tydligt nog i den här tråden, så låt oss hålla oss till det)

Denna kommentar har tagits bort.
[Starman]
2013-06-10 22:07
#24

#19

Hade jag haft ett forografi föreställandes något med personlig anknytning till TS hade du säkert fått se på mer specifika detaljer. Eftersom att ingen förhandsinformation ges över huvud taget så är Barnumyttranden det bästa du kommer få i den här tråden.

Och framtida kommentarer som inte har med ämnet att göra kommer att tas bort. Detta gäller även kommentarer som kommenterar borttagning av kommentarer som inte har med trådens ämne att göra.

Fjäril
2013-06-10 22:23
#25

Jag beundrar de som "ställer upp" med sina avläsningar 👍

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
2013-06-10 22:23
#26

#18

Joppo, ja vi får se 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
JonasDuregard
2013-06-10 22:42
#28

En generisk Barnum-läsning som jag improviserar inspirerat av andra jag läst (Funkar inte bara på DillSill utan på vem som helst som skulle söka sit till ett medium för svar):

Du framstår för det mesta som ganska stark utåt fast innerst inne är du ibland osäker på dig själv. Ibland får du mörka tankar eller vad man ska säga, och tänker att andra människor egentligen inte tycker om dig eller att de inte skulle göra det om de visst vem du var innerst inne.

Du är egentligen en jordnära person men du har varit med om något som du inte kan förklara trots "sökande" och det har fått dig att utforska den andliga världen. Du växte upp i en ganska vanlig familj* där de flesta är rätt så ointresserade av övernaturliga saker, men jag känner på mig att det är någon äldre kvinnlig släkting som varit viktig för din utveckling - någon som sagt något särskilt klokt till dig som du tänker tillbaks på ibland och har som en slags rättesnöre.

etc. etc.

* Men andarna säger "förutom svarta fåret då", jag får intrycket av att det är skämtsamt eller lite "internt" menat.

[Litenklen]
2013-06-10 22:47
#29

Spelar troligen ingen roll hur många barnum gissningar du kommer med, TS är en TROENDE & du har "fel" oavsett hur rätt du nu har..

JonasDuregard
2013-06-10 22:51
#30

#29 Jag är medveten om att det finns en uppenbar bias (oavsett vem TS är). Som jag skrev funkar den någorlunda på vem som helst i ett mediums målgrupp och jag är inte direkt intresserad av om DillSill anser att den passar på hen eller inte.

[Litenklen]
2013-06-10 22:57
#31

Om du nu inte är  intresserad, varför lägger du ner energi på att svara?

Sen någorlunda…   Näe.

[Starman]
2013-06-10 23:04
#32

Litenklen

Varför gör inte du en egen läsning? Det hade varit intressant för tråden. 🙂

[Litenklen]
2013-06-10 23:07
#33

Varför?  Bara för att jag tycker att tycker att några försök suger?

Sen lite kul att du ändrar ditt inlägg..

Neutralis
2013-06-10 23:07
#34

#0

Ok, jag har inte läst ovanstående läsningar för att inte bli påverkad, men här kommer min avläsning ungefär som jag krävde av mig själv som verksamt medium: 😃

Jag känner direkt att du är en kvinna med en stor integritet och inte låter andra sätta sig på dig. Du har två hundar och känslan är att det är två svarta hundar med fart i, jag vill säga fågelhund och flat. Du har bra lydnad på hundarna och du är deras enda ledare.

Du är inte en traditionell kvinna utan är en kvinna som är kreativ och fixar det mesta själv med allt från snickerier till mindre byggen… Själv är bästa dräng.

Jag ser inga barn men en syster med en del problem som du har agerat mer eller mindre som mamma åt. Sambo finns men du har har haft det svårt att finna den rätta och har inte riktigt nått ända fram än.

Din mamma har du fått var ett stort stöd åt efter en ganska rejäl krasch med en blödning 1997.  Du åker en röd golf av samma årsmodell som när din mamma fick sin blödning, 1997.

Din sambo Torbjörn som förövrigt ibland bor i sin sommarstuga, är en jordnära kille som är väldigt lugn och försiktig i sättet. Du irriterar dig ofta på att du inte får respons när du konfronterar honom, och har insett att gilla läget.

Du har ett stort intresse att spara på gamla möbler som gått i arv och har en historia kring de flesta möbler, tänker på kökssoffa från farfar och spinnrock från mormor som du förövrigt målat med bets för att få fram lystern i trät.

Sambon ser jag jobba mycket med balkar av stål och ser ut som han svetsar ihop dem som konstruktionsbyggare.

Ser inget jobb med dig men känner ändå att du jobbar en del, och ser ut som att du både skriver och läser en del ibland. Du är engagerad inom brukshundsklubben och skriver en del på internet för deras räkning, med uppdateringar m.m.

Du är 41 år gammal och är född 6 februari i dalarna, känns som Mora. Numera bor du lite mer sydöst  i ett mellanstopp söder om Stockholm, men planerar en flytt från bebyggelse till lite mer avsides miljö.

Din syster heter Susanne och är 4 år yngre än dig och ni har olika pappor. Din syster har haft problem fysiskt från unga år och det känns inte som leder eller muskler har hängt med.

… Ja det går att fortsätta hur länge som helst, men hur mycket är rätt när man vågar vara specifik? Det finns inga medium med självbevarelsedrift som vågar göra en läsning eller sittning med exempel som ovan, och då är det ändå inte så mycket begärt om man har en gåva. Tänkvärt att verkligen lyssna på vad de egentligen säger, och inte vad man tror de säger.

Annons:
[Starman]
2013-06-10 23:12
#35

#33

Nej, kamrat, jag frågar dig! :) Litenklen, varför gör du inte själv en läsning? Det hade varit intressant. Mycket mer intressant än att se dig gnälla på andras läsningar. :)

[Starman]
2013-06-10 23:15
#36

#33

Du ändrade i #33 från "Du frågar dig själv??" till, ja, det som står nu.

Det jag ändrade i #32 var från

"#24

Varför gör inte du en läsning? Det hade varit intressant för tråden."

till;

"(Edit)Litenklen

Varför gör inte du en (Edit)egen läsning? Det hade varit intressant för tråden."

Andemeningen är alltså exakt samma. Du fick för dig att jag frågade mig själv om någonting.

Edit: För att jag skrev #24 när jag menade #27? Jösses.

JonasDuregard
2013-06-10 23:16
#37

#34 Ja det var specifikt det 🙂

Men om något av det är rätt så räcker det nog ofta för att imponera, även om resten är fel (en slags "shotgunning" effekt). Om allt är rätt så tror jag det är du som är DillSill 😃

Neutralis
2013-06-10 23:21
#38

#37

Yes, så är det. Just det, man skulle kunna tro att det var jag som var DillSill… Det tänkte jag inte på. 😭

[Litenklen]
2013-06-10 23:22
#39

Försök inte, du ifrågasatte ditt eget inlägg men ändrade det…

Sen, om man inte tycker som du om kassa cold readningar är det att gnälla?

Väntar fortfarande  på en bra CR…

Neutralis
2013-06-10 23:24
#40

#39

Det är väldigt mycket gnäll på dig, eller vad tycker du själv?

[Starman]
2013-06-10 23:25
#41

#39

Det var inte min mening att få det att se ut som det. Jag ber om ursäkt för att jag gjorde dig förvirrad!

🌺

Annons:
JonasDuregard
2013-06-10 23:27
#42

Så, så - låt oss återgå till ämnet. 

Om nästa inlägg inte är direkt knutet till trådens ämne kommer jag radera det. Om du av någon anledning känner att du absolut måste ha ett undantag så skicka PM om det.

Denna kommentar har tagits bort.
[Starman]
2013-06-10 23:31
#44

**Litenklen
**
En fullständig kall läsning går inte att ge. Det enda vi i den här tråden kan göra är att sätta ihop Barnumyttranden (en av flera cold readingtekniker) i olika konstellationer.

Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
2013-06-10 23:36
#46

#44 Tänkte också på det, cold reading bygger ju i allmänhet på någon slags dialog - själva läsandet ligger ju i att man får den avläste att avslöja information om sig själv utan att den märker det.

Så cold-reading är kanske inte riktigt rätt ord för det här.

[Litenklen]
2013-06-10 23:42
#47

#44

Vilken mentalist har lyckats bättre..

Om ni vill kolla på en som kan: kolla Truxa…

JonasDuregard
2013-06-10 23:49
#48

#47 "Kunde" va? Annars är det verkligen imponerande 🙂

Annons:
[Starman]
2013-06-10 23:51
#49

#47

Förstår du varför vi inte kan använda oss av andra CR/mentalisttekniker än Barnumyttranden i den här tråden?

🤔

[Litenklen]
2013-06-10 23:55
#50

#48

Kunde???

VAR skrev jag det, i  #47?

[Starman]
2013-06-10 23:57
#51

#50

Truxa dog samma år som Carl Sagan. Jonas skojade lite med dig, eftersom du skrev att Truxa "kan".

Bortsett från det; förstår du varför vi inte kan ge en fullständig Cold Readingsession kring TS?

JonasDuregard
2013-06-11 00:00
#52

#50 Det var inte ett citat (de skriver jag alltid i fetstil) utan ett förslag på ett ord som du kanske borde använt.

Denna kommentar har tagits bort.
[Starman]
2013-06-11 00:13
#54

#53

Det beror kanske på läsförståelse. För mig var det inga problem alls att se vad Jonas menade. 

Ärligt talat, ska vi gå tillbaka till trådens ämne? Det tycker jag.

Litenklen, prova att göra en "läsning" själv. Det är roligt!

[Litenklen]
2013-06-11 00:19
#55

#54

Hur är det med trivselreglerna??

Förminskning…

Eller gäller dom inte medarbetare…

Annons:
[Starman]
2013-06-11 00:29
#56

#55

Läsförståelse; vi förstod det vi läste på olika sätt. Jag förstod det på korrekt sätt, på det sätt som det jag läste var menat, och du läste in något som inte hade menats. Att påpeka detta är inte ett försök att förminska dig från min sida, utan helt enkelt att påpeka att du har uppfattat det du läst felaktigt.

Alla följande kommentarer som inte handlar om trådens ämne kommer att tas bort.

Denna kommentar har tagits bort.
Ljuskristallen
2013-06-11 05:04
#58

Sådär nu tackar DillSill för sig och rätt person kryper fram efter att ha avslutat kontot DillSill.Det namnet var så långt från mig man kunde komma just därför Starman valde jag ett helt galet namn och medvetet skrev på annorlunda sätt än jag normalt brukar göra.'

Men hörrni ni säger att ni inte kan 😮om ni visste hur rätt ni alla träffat i tråden om inte allt men nog tusan hamnade ni rätt och det här är det bästa sättet att träna på annan person när man inte vet ett smack med varken bild eller annan information det är då man också får bäst resultat.,Minsta förhandsinfo ger lätt hjärnspöken och det är dom vi vill undvika speciellt när nån går exempelvis en medium utbildning.

Jonas du skrev i Illusions inlägg att personen skulle förneka om skeptikerna träffade rätt tro mig den avsikten skulle jag aldrig ha och som jag sa till Fjäril som fick veta vem jag är så kommer jag att vara rak förutsatt att det inte gick för nära personligt med det har det inte gjort och svaren skriver jag i nästa inlägg så ingen får för sig att DillSill bara sjappade och drev med er nu när det kontot är avslutat  för så var det inte och jag säger bara,

Otroligt snyggt jobbat jag är imponerad av er 😎

Ljuskristallen
2013-06-11 05:39
#59

Starman !

Mycket riktigt kvinna men nyandlig nu vet jag inte om du menar newage eller rent andlig men det där rör sig om egna ordval och Shaman är rätt ord inte newage men går ju det också numer i många kretsar inom det nyandliga.I inlägg ! 11 skriver du bokstäverna E och A mycket rätt jag heter Heike men det uttalas" Hajke" och är Tyskt.

Olycka med vatten inte allvarligt men som jag kommer skriva i Joppos svar så hamnade jag under en häst jag simmade med därav ärr på vänster knä och en liten liten mini olycka med vatten.

Joppo !

Mycket riktigt gardiner ska fixas och jag har ett ärr på vänster knä ett litet som jag fick som jag nämde ovan när jag simmade med en häst och hamnade under hästen.Jag bor i närheten av vatten och insekten kan vara den getingfobi jag lider av sen jag blev illa stucken  som barn.

Getingen är npt andevärlden visar ofta just för dom vill jag ska släppa den rädslan som sitter långt inne.

Inga barn och ingen bil bara en gammal tanmoppe som går hela 25 kmh 😃

Jonas !

Mycket riktigt jag är en stark kvinna men kan ibland känna osäkerhet genom stora svek under min uppväxt och där är jag då och då rädd att andra inte ska tycka om.Där faller det mörka in som du skriver för då blir jag mörk i sinnet och ska skita i allihop,ensam är stark heter det då.

Jordnära till tusen och det är ofta shamaner som lever när moder jord och det andliga.

Jag har vart med om väldigt otäcka saker,sett både söndekörda människor och bevittnat en pågående våldtäkt men har vuxit upp i ett bra hem och där infanns sig alltid lugnet.

Damen du nämner,mycket riktigt en äldre dam ni bortgången sen några år var synsk och kunde ge mig massor av förståelse där andra vuxna gick bet.Min mor är lite öppen för detta medan min far är mer skeptiskt lagd.

Neutralis !

Mycket riktigt ingen sätter sig på mig det har livet sett till att forma,jag säger stopp och låter mig inte köras över i första taget.Hundar har funnitt men inte nu däremot katt vilka jag skriver en hel del om både på nätet och privat.

Nix ingen traditionell kvinna mer än inom det shamanska och ja jag snickrar och donar själv och nåde den som tar arbetet ifrån mig för själv är bästa dräng.

Ingen sambo ingen bil men jag är tokig i att samla på gamla ting och ja det finns en kökssoffa efter gammelfarfar men den är inte betsad för att se snyggare ut allt ska vara som det såg ut från början,nött slitet av tidens gång.Huset kryllar av både möbler och ting från min gamla släkt.

Systrar finns även bröder men där vet jag så lite eftersom dom är i Tyskland och jag adopterad till Sverige som treåring.Däremot har jag och mina biologiska bröder olika mamma och jag är uppvuxen som ensambarn i Sverige.

Bor i Dalarna,Leksand men planerar inte att flytta på något vis här blir jag kvar på min föräldrargård men har bott i Sthlm en gång i tiden.

47 år och jag är född i Februari men den 23 inte den 6:e.Nej inget jobb fick arbets skada och är pensionär men jobbar mycket på min lediga tid med det det nämner,snickra pyssla i största allmänhet.

Hoppas jag inte missat nåt nu ser jag har lite strul med uppkopplingen men vet ni vad det här gjorde ni förbaskat bra och kom nu inte och säg att ni inte kan för det kan ni och det här var riktigt roligt att göra.

Tusen tack för ni ville ställa upp och jag undrar jag om vi inte har framtidens medium i just denna tråden 😉

Kanon snyggt jobbat och ha en alla tiders dag på er 😎

Fjäril
2013-06-11 08:00
#60

Vad roligt! Bra jobbat allihop - som gick på er känsla 🙂

Tack till Ljuskristallen som ställde upp,  som också igår kväll skrev till mig vem hon var (och jag blev osäker på om jag fick "gå ut" med att jag visste det än, därav det knepiga svaret till dig Joppo).

Sajtvärd på Övernaturligt

Ljuskristallen
2013-06-11 08:08
#61

Tack själv och tack till er skeptiker för det där gjorde ni verkligen bra kan jag lova och jag om nån vet ju hur väl det stämmer in på mig 😎

Nu ska jag smyga in till dom andliga forumen där jag hör hemma och önskar er alla en underbar solig sommar ☀️

Joppo
2013-06-11 10:27
#62

Hehe 😃Mina barnumuttalanden gick hem.

Jag hade en liten(men tydligen felaktig känsla) av att det var Fjäril som dolde sig bakom nicket, vilket var anledningen till att jag skrev det där om insekten. Jag tänkte dock att det antagligen gick att tolka in nåt annat i det om jag hade fel, vilket tydligen slog in 😃

För övrigt tycker jag det märkligaste i denna tråd är LitenKlens #10. Jag tror det syftar på mitt inlägg och där förutspår hen helt korrekt att jag har fem rätt av sju möjliga 🤔

Annons:
[Memento Mori]
2013-06-11 10:35
#63

"För övrigt tycker jag det märkligaste i denna tråd är LitenKlens #10. Jag tror det syftar på mitt inlägg och där förutspår hen helt korrekt att jag har fem rätt av sju möjliga"

Tänkte jag inte ens på nu när jag läste igenom tråden, nästan så det blev lite kusligt.😉

[NeferNefer]
2013-06-11 10:56
#64

Fantastisk tråd! Jag har följt den med stort intresse, och jag, precis som förmodligen de flesta andra, anade att det låg nån vi kände bakom nicket DillSill, men det här var oväntat!! Heja Heike! Bra gjort! Och ni avläsare var inte helt oävna, sen får ni kalla det vad ni vill 😃

Loris M
2013-06-11 13:49
#65

Tack till Ljuskristallen och till alla er som ställde upp på en avläsning! Bra jobbat! Det var jätte roligt att följa tråden.🙂 Skulle man kunna dra några ovetenskapliga slutslatser utifrån syftet med denna tråd, nu när vi fått ett resultat?

JonasDuregard
2013-06-11 15:05
#66

#65 Jag greppade aldrig riktigt syftet, men kör på 🙂

Jag väntar på att någon ska säga "se där, skeptiker kan också ha övernaturliga krafter" 🤦‍♂️. Det har varit lite antydningar åt det hållet tycker jag men ingen som sagt det rakt ut.

Någon som anser att våra alster egentligen är frukten av vanligtvis hämmad medialitet? 🙂

Fjäril
2013-06-11 15:11
#67

Oavsett om det är "övernaturligt" eller inte visar det ändå att vi kan få in känslor och bilder om andra personer. Jag tycker det skulle vara roligt med ett nytt anonymt nick där både skeptiker och troende kan "läsa av" :) Någon som känner sig manad? :)

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
2013-06-11 15:20
#68

#67 "Oavsett om det är "övernaturligt" eller inte visar det ändå att vi kan få in känslor och bilder om andra personer."

Öhhh, nej?

Eller vad menar du med "få in"? Min "avläsning" var helt baserad på statistiska skattningar och oberoende av vem personen bakom DillSill var.

På vilket sätt visar det här att vi kan "få in känslor och bilder"? Om något så visar det att det är enkelt att låtsas att få in känslor och bilder och framstå övertygande med det.

JonasDuregard
2013-06-11 15:26
#69

Det var lite det här som jag befarade innan tråden startades och som var anledningen till att jag tjatade om vad "testet" egentligen skulle visa.

Om skeptiker varit sämre än medium på att läsa av hade det givetivs tagits som ett tecken på att medium fungerar. Om skeptiker är lika bra eller bättre än medium på att läsa av så visar det tydligen samma sak fast med en mer invecklad förklaring 🤔

Ett experiment där slutsatsen blir densamma oavsett utfallet är inte mycket värt, eller?

Ingen stor grej eller så och jag klandrar inte någon enskild för det, jag bara förklarar varför jag kanske stundtals verkar lite negativt inställd till det hela.

Annons:
Fjäril
2013-06-11 15:28
#70

#68 Statistiskt? Jag vet inte hur många det stämde in på, kanske skulle vi göra en undersökning om det? Vad jag menar är att det inte behöver vara "andligt" bara för att vi går på känslan, för du tror på intuition, att känna på sig saker eller lyssna på magkänslan? Inget övernaturligt med det.

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
2013-06-11 15:32
#71

#69, Det är inte blodigt allvar det här och jag lovar dig att jag aldrig ska kalla dig medial eller duktig på att "läsa av", för det är väl det du oroar dig för :) Det här är inget vetenskapligt test, mest en rolig grej eftersom frågan om avläsningar kom upp i en tråd.

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
2013-06-11 15:38
#72

#70 "Statistiskt? Jag vet inte hur många det stämde in på, kanske skulle vi göra en undersökning om det?"

Att "stämma in" är inte en binär egenskap. Det stämmer olika bra in på alla. Undersökningen skulle alltså behöva flera alternativ och det skulle behövas någon slags referens så alla som svarara använder ungefär samma skala.

Jag agerade enbart utifrån allmänt tillgänglig information plus en kvalificerad gissning om att det var en troende som startat kontot. 

Men även utan den gissningen: jag skulle lätt tro att 75% eller mer betraktar sig själva som jordnära och ännu högre andel brottas ibland med mörka tankar av olika slag. Att tillhöra en vanlig familj är definitionsmässigt vanligt och en del som tillhör ovanliga familjer betraktar de nog ändå som vanliga.

Att allt skulle stämma exakt är osannolikt men det behövs ju inte heller. Hur bra stämmer det på dig?

Joppo
2013-06-11 15:39
#73

Jag gjorde inte heller min avläsning baserad någon slags intuition. Jag använde bara en massa en massa allmängiltiga saker som jag hört påstådda medium säga, samt även några som jag själv hittade på.

Gardingrejen och den trasiga bilen är barnumuttalanden som Terry Evans brukar köra med. Ärret på knäet är också en klassiker som jag hört John Houdi nämna. Vattnet och träden är barnumuttalanden som påstådda medier brukar använda när de letar efter mordoffer. Sverige kryllar ju av båda sjöar och träd, så det borde ju slå in ganska ofta 😃

Insekten var som sagt ett eget påhitt. Att personen i fråga skulle vara en hon baserade jag rent statistiskt på att de flesta andliga personer (iaf på iFokus) är kvinnor. Jag har också fått intrycket av att de flesta av dessa kvinnor är mellan 30-50 år, vilket gör det logiskt att anta att de hunnit skaffa några kids.

Nu kan det ju ha varit så att jag ovetandes styrdes av några mystiska energifrekvenser, men det tycker jag förefaller osannolikt 😃

JonasDuregard
2013-06-11 15:40
#74

#71 "Det är inte blodigt allvar det här"

Eftersom jag själv skrev "Ingen stor grej eller så", kanske den kommentaren blir överflödig?

JonasDuregard
2013-06-11 15:47
#75

#73 Och om "bor vid vatten" är fel kan man alltid justera till "vill bo vid vatten" eller "är född i vattumannens tecken" eller helt enkelt "vatten har någon särskild innebörd för dig". Människor är extremt villaga att acceptera att medium egentligen menar något annat än det de säger och ofta verkar de själva erbjuda den "verkliga" förklaringen ("nej, men jag har en sommarstuga vid en sjö" typ, sedan efteråt blir det "hur kunde han känna till sommarstugan?").

"Nu kan det ju ha varit så att jag ovetandes styrdes av några mystiska energifrekvenser, men det tycker jag förefaller osannolikt Skrattar "

Ja, det urvattnar ju begreppet magi totalt om det här räknas in. Då använder man övernaturliga krafter när man löser mattetal eller ritar teckningar eller vad som helst som kräver strukturerat eller kreativt tänkande.

Fjäril
2013-06-11 16:43
#76

#74 Du verkar orolig för att vi ska tro något annat så jag ville mest styrka, eller bekräfta, så att du inte behöver tänka på det mer :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Illusion
2013-06-12 11:15
#77

Vad spännande att läsa! Men jag kan ju säga att inte ens hälften av det ni spår i denna tråden skulle passa in på mig ;) men jag har inte levt ett vanligt liv heller. Det skulle vara mer spännande om ni gjorde en avläsning på mig hihi


☮ and ❤ among each other ✿

Skogshumblan
2013-06-13 18:49
#78

Vilken härlig tråd, ni som avläst :bra jobbat!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: