Annons:
Etikettandar-spöken
Läst 2321 ggr
Fjäril
5/11/13, 10:26 PM

Vad tror du?

Alla tror vi säkert på något, eller i alla fall har haft funderingar kring vad syftet med vår vistelse på jorden är, eller så resonerar man helt enkelt som så "Vi lever en gång, sedan dör vi. Thats it"

Vad tror du? Finns det något mer när vi "lämnat" vår kropp?

Jag tror att….

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[NeferNefer]
5/12/13, 1:11 PM
#1

Jag är övertygad om att själen finns, men vi reinkarnerar inte omedelbart efter döden. Vi tillbringar en tid på andra sidan först. Jag tänker inte gå närmare in på vad jag vet eller hur jag vet det, här och nu, för det är inte intressant för frågan och just den kunskapen anser jag inte för egen del vara öppen för diskussion. Det lilla jag vet är inte heller tillräckligt för att kunna besvara frågor. Ni får helt enkelt vänta och se själva! 😉

piotrr
5/13/13, 1:15 PM
#2

Vi är kroppen och kroppen är vi.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[*Maggan*]
5/15/13, 1:28 PM
#3

Jag tror på en odödlig själ och att vi lever många inkarnationer i den fysiska världen.

[Starman]
5/15/13, 7:58 PM
#4

Jag har så svårt att se hur medvetandet skulle kunna överleva döden, eftersom det är ställt bortom rimligt tvivel att våra medvetanden helt och hållet är i beroendeposition till våra kroppar.

Men helt säker kan man ju inte vara. Kanske finns där något som kan överskrida den barriären. Jag har inte sett något evidens för sådana tankar än, bara.

Som David Bowie sjönd i Quicksand
_
"Knowledge comes with deaths release"_

Gahella
5/15/13, 8:06 PM
#5

Jag tänker som NeferNefer och Maggan i detta…

Klass
5/15/13, 9:04 PM
#6

Jag hade svårt att hitta något alternativ, på grund av att 3 av 5 alternativ hade en underförstådd mening att "vi" skulle vara avskilda från vår kropp, och de resterande alternativen var att man inte funderat på detta och "annat". 
Jag måste svara "annat", eftersom jag inte tror att vårat medvetande finns utanför vår fysiska kropp.

Annons:
[Starman]
5/15/13, 9:23 PM
#7

#6

Jag valde också "annat"… då "nej" inte fanns med. Hehe. 🙂

Illusion
5/15/13, 9:53 PM
#8

Jag tror att vi dör, sen så är jag inte säker på vad som sker.. Jag vill tro på andar.. Annars känns allt så hopplöst för min del..


☮ and ❤ among each other ✿

piotrr
5/15/13, 10:43 PM
#9

Jag tror att jag valde "Inget.", eftersom det åtminstone inte hade med "Lämnar kroppen". I min mening är "Lämnar kroppen" nonsens, eftersom våra mentala funktioner sitter i kroppen.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Astell
5/15/13, 11:15 PM
#10

Jag tog.. jag lämnar kroppen sen är jag inte säker…mitt medvetande har lämnat kroppen så det kan jag stå för men sen riktigt vad som händer vet jag inte… stack inte så långt iväg 😉

olaka
5/16/13, 10:44 AM
#11

Det bidde "…annat" för mig, eftersom alternativet "inget, men jag har funderat mycket på det där"

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Starman]
5/16/13, 4:40 PM
#12

#11

Det där var en sorts non sequitur jag inte tidigare var bekant med. 😃

olaka
5/16/13, 5:55 PM
#13

#12

Iofs så hade jag kunnat svara "inget…" för tankarna om detta ligger mestadels bakom mig, men det känns lite konstigt att materialister förutsätts inte ha existensiella frågor.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Annons:
jaerven
5/16/13, 8:37 PM
#14

Jag tog återfödande för att det är det jag tror på.

Hellas
5/16/13, 11:28 PM
#15

Jag valde Annat eftersom jag tror att vi lämnar kroppen men jag tror inte på reikarnation och återfödelse.
Jag ser liksom ingen logik i att vi ska behöva älta jordelivet liv efter liv tills vi lärt oss någonting som vi inte ens minns att vi ska lära oss.

Anden lämnar kroppen och går vidare in i andra miljöer, det är min tro

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Saga85
6/2/13, 9:34 PM
#16

Valde annat. Vet inte riktigt vad jag tror. Ett tag trodde jag på reinkarnation. Det senaste jag trodde på vet jag inte ordet för - när jag trodde på det där "ingenting försvinner allt finns kvar", och att man någon gång kanske blev en levande varelse igen, att alla celler, byggstenar och elektriska impulser förs vidare och går om och om igen.

Numer lever jag mer efter att den som dör får se.

Upp till toppen
Annons: