Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1933 ggr
chik
2013-05-21 09:48

Så här !!!

Skall det inte gåtill.

Jag tycker det är Komiskt..

Frågor o Svar''''

Vad tycker ni??? Ett tips. På youtob kan man läsa lite inlägg.

http://youtu.be/w4WhayIlHqg

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Fjäril
2013-05-21 09:59
#1

Jag orkade inte lyssna på alltihop men det lät väldigt rörigt. Lite för mycket frågor kanske.

Frågan är väl om det här är "enda" gången det har blivit så här, eller om det är fler? Om man tar emot tusen samtal och ett går fel (?) vet jag inte om någon kan eller ska klassas som en bluff.

Jag är inte för spålinjer heller, så ja, bara där är det fel (i så fall).

Edit: Det finns några kommentarer under (som sagt) som kanske kan visa på att det inte verkar så bra det där, men å andra sidan är det samma "personer" och jag tycker inte om att lämna mina åsikter utan egen erfarenhet, eller efter vad andra tycker om saker och ting.

Sajtvärd på Övernaturligt

chik
2013-05-21 10:06
#2

Vill bara tillägga att Damen inte har gått den utbildningen som hon uppger…

Ja Fjärillen så ser det ut att vara med kommentarerna på youtobe..Men några som är lite intressanta..Fast man vet ju inte om det är sant..🤔

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fjäril
2013-05-21 10:08
#3

#2

Jag har aldrig hört talas om henne så jag vet ingenting 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
2013-05-21 10:29
#4

"Frågan är väl om det här är "enda" gången det har blivit så här, eller om det är fler? Om man tar emot tusen samtal och ett går fel (?) vet jag inte om någon kan eller ska klassas som en bluff."

Betyder det att man inte heller kan använda ett eller några bra samtal som bevis för att det fungerar?

Det gäller att vara lika skeptisk i båda riktningarna så att säga.

[Sol69]
2013-05-21 10:33
#5

Orkade inte lyssna på hela.. 😴

Har ingen aning om vem det är, så om henne har jag ingen kommentar alls 🙂

Men det var en spå linje och de har jag inte mycket för..  Men allmänt tycker jag att det är dyrt och jag skulle aldrig ringa dit för att få vägledning. 20 kr i minuten blir väldigt mycket att betala på en timme.

Sen vet jag att det finns de som kan se och de som kan tolka tarot och ge vägledning. Men vet inte om jag tror att de sitter på en tarot linje och hjälper andra för 20 kr i minuten. 🤔

Sen att mediala vänner har sagt att saker ska hända och det har stämt är en annan sak. Det är bara bevis för mig. inte för någon annan. och det är upp till var och en att tro vad de vill om det. 🙂

JonasDuregard
2013-05-21 10:33
#6

#0 Från filmen: "Jag ser att du som gjort en förändring som lett till att du blivit anligt intresserad"

🤦‍♂️

Som att säga "jag ser att du har ett intresse av att ringa till betallinjer".

Annons:
JonasDuregard
2013-05-21 10:34
#7

#0 "Jag ser att din släkting var 60-70 år när hon gick över. Kanske lite äldre"

Ja! Det stämmer ju, en av mina släktingar dog efter 60. 🤢

Fjäril
2013-05-21 10:42
#8

#4

"Betyder det att man inte heller kan använda ett eller några bra samtal som bevis för att det fungerar?"

Nej 🙂

"Det gäller att vara lika skeptisk i båda riktningarna så att säga."

Det var därför jag skapade den här sajten 🙂

Men det betyder inte att jag sågar saker rakt av, allra minst personer (och det har inget med andligt eller inte andligt att göra).

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
2013-05-21 11:09
#9

#8 "Nej"

Nej det betyder inte det, eller nej det kan man inte?

Fjäril
2013-05-21 11:38
#10

#9

#4

"Betyder det att man inte heller kan använda ett eller några bra samtal som bevis för att det fungerar?"

Nej det kan man inte heller.

Sajtvärd på Övernaturligt

JoTjenaMors
2013-05-21 11:49
#11

Har inte så mycket över alls för spålinjer  (eller gå till medium-seanser) efter det att jag hade en väninna som "fastnade" i det där.  Det slutade i personlig konkurs med vräkning från sin bostad + 100.000 tals kr i skuld. Jag var med på några seanser och tycker det var snarlikt det som sades i klippet.  För mig är det lite samma som nedan klipp!

http://www.youtube.com/watch?v=Wo_CPF4j-Wc

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

(Tragiskt med kommentarerna under klippet då det verkar vara en familjefejd.)

AliennaII
2013-05-21 13:57
#12

Vad har det som sägs i klippet med 'mediumskap' att göra?

På vilket sätt är Tarotläggning och Rådgivning relaterat till - "Medium" (förmedla kommunikationen mellan de dödas andar och andra människor)…?

AnnikaIII
2013-05-21 14:10
#13

#12, ja där håller jag med dig. Det är ibland lite svårt för människor att hålla isä dessa två arbetsmetoder/sätt.

Medium har kontakt med Andevärlden och förmedlar budskap från de döda (om man så tror på det eller inte, så är det dennes uppgift/jobb)

Siarkonst med t,ex kort, pendel, kristallkula eller liknande har ingen kontakt med Andevärlden på det sätter. Rådgivning sker oftast intuitivt utan hjälp av andar.

Jag tycker det är viktigt…att hålla isär. 

Att kalla sig medium är inte samma sak som att vara ett.

Carpe momento

Annons:
JonasDuregard
2013-05-21 14:11
#14

#12 Menar du klippet i #0? Har du lyssnat på det? De kommer till kontakten med avlidna människor efter ett litet tag.

Klippet i #11 är ju från humorserien grotesco och är nog inte menat att kommentera någon särskild inriktning inom den paranormala branchen 🙂

"På vilket sätt är Tarotläggning och Rådgivning relaterat till - "Medium" (förmedla kommunikationen mellan de dödas andar och andra människor)…?"

Tja, de är relaterade dels genom att det är ofta är samma människor som säljer dem, och samma människor som köper dem, och som ifrågastätter dem.

Har någon här påstått att de har någon koppling utöver det?

JonasDuregard
2013-05-21 14:14
#15

#13 Du har inte heller lyssnat då? Hon både spår och frammanar andar.

"Rådgivning sker oftast intuitivt utan hjälp av andar."

Du skriver oftast, finns det undantag då?

Jag tror eventuell förvirring kan komma av det inte är några klart definiterade begrepp och även om ni tycker att det är olika saker så står det helt fritt för nästa person att tycka att siande bara är en variant av andeprat till exempel.

AnnikaIII
2013-05-21 14:25
#16

Gick inte att lyssna på hela klippet….varför vet jag inte.
Men å andra sidan så ÄR det stor skillnad på de olika sakerna och att vissa personer gör både ock är inte ovanligt MEN för det mesta så brukar vederbörande upplysa om det och inte blanda ihop Tarotkort med kontakter med Andevärlden.
Om nu inte alla gör det tycker jag personligen är tragiskt.
Ja, det finns undantag, då andevärlden ibland ger just rådgivning men då ska andehjälpen vara identifierad först och inga 20 frågor skall ställas till klienten.

Carpe momento

JonasDuregard
2013-05-21 14:31
#17

#16 Betyder det att du anser dig veta hur tarotkort fungerar? (eftersom du vet att det inte är just andar)

(Jag tror inte de fungerar alls men jag kan inte minnat att jag sett någon som kunnat förklara hur de skulle fungera, bara intyga att de fungerar)

Har man ett öppet sinne och så vidare så borde det väl vara fullt möjligt att tarotkort är andar eller att andar är tarotkort och så vidare 🙂.

Magi-cat
2013-05-21 15:15
#18

#14 Tja, de är relaterade dels genom att det är ofta är samma människor som säljer dem, och samma människor som köper dem, och som ifrågastätter dem

Hur vet du det? Har du sett någon statistik?😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
2013-05-21 15:34
#19

#18 Jag vet inte säkert. Nej det har jag inte. Är din bild av läget annorlunda?

Magi-cat
2013-05-21 16:00
#20

#19 Jag reagerade mot generaliseringen, att stoppa in en rik varietet av människor i en grupp som typ tror på "sånt". Eller håller på med eller går på typ sånt.

Min "bild" är antagligen annorlunda eftersom jag reagerade. Man sysslar med, kan och intresserar sig för olika saker. Å andra sidan har jag inte tänkt på det så, eller tycker det är särskilt intressant att fundera på och framför allt det kan räcka med svepande generaliseringar utan underlag och som inte tjänar något vettigt syfte. Tycker inte du det?

Att jag har sysslat med tarot och t.o.m. jobbat på en tarotlinje har jag talat om. Däremot har jag aldrig varit ens i närheten av mediumskap. Så det var en skillnad.

En samtalsterapeut jag känner berättade en gång, till min förvåning, att hon ibland använt bildkort (inte tarot men av någon annan typ) när hon dittills inte kommit någon vart i kommunikationen med vissa unga klienter. Korten kunde bidra med en öppning. Så bra att se att man kan använda dessa bilder på många sätt! Kanske fungerar de som en länk av bildspråk, lättare att knyta an till än vanligt språk. (var inte orolig, terapeuten ifråga är helt onitresserad av "sånt")


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
JoHo
2013-05-21 16:33
#21

Well….

Hon kör dessutom en hel del samtalsterapi och rådgivning som jag inte vet (eller tror) hon har utbildning till.

Här lite om spålinjer…

Magi-cat
2013-05-21 16:35
#22
AnnikaIII
2013-05-21 16:40
#23

#17

Ja jag vet hur Tarotkort fungerar, jag är Tarotkonsult med certifikat sedan 25 år tillbaka. Jag har studerat dessa kort under många år med andra ord. Jag har även haft utbildningar, är alltså lärare i ämnet.
Är också utbildad healer, meditationslärare samt kunnig i både shamanismens idéologi och i det som ibland kallas fornnordisk Trolldom
Jag har också 2 certifikat/diplom i mediumskap med ca 15 års utbildning bakom mig i både Sverige och England. Mina studier går djupt in i ämnet och jag har även undervisat många. Gjort framträdande i TV och radio i ämnet under flera år (men inte så mycket på sistone, är pensionär numera.) så ja jag vet en hel del. 
Jag har även varit "försökskanin" på Göteborgs Universitet och blivit testad av Professor Adrian Parker, väldigt intressant. 

Så det sista jag är så är det okunnig.
Ha en fin kväll…🙂

Carpe momento

[Starman]
2013-05-21 19:26
#24

Det där var verkligen ett typexempel på fiskande, många barnumyttranden och frågor. Det går med säkerhet att säga att Charlotta Lövdahl inte kan göra det hon påstår sig kunna.

Upp till toppen
Annons: