Annons:
Etikettandar-spöken
Läst 3713 ggr
Fjäril
2013-05-20 15:49

Skräckfilmer - ny app?

Hur är det med skräckfilmer, är det något ni gärna eller ogärna tittar på? 

"Neal Edelstein, som bland annat har producerat rysaren The Ring och David Lynch-rullen Mullholland Drive, har lanserat en filmapp med mål att sätta skräck i användarnas mobiltelefoner."

http://bloggar.aftonbladet.se/appguiden/2013/05/the-ring-producent-skapar-skrack-app/

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Fjäril
2013-05-20 15:56
#1

Den värsta jag sett, som jag aldrig vågar titta på igen, eller som gjorde att jag sov dåligt i evigheter efteråt är Dark Remains. 

Blod och splatter är inget som skämmer mig, utan snarare förvridna människor. Numer vågar jag inte titta på något längre.

Sajtvärd på Övernaturligt

yamher
2013-05-20 15:58
#2

blod o splatter är inte skräck film för mig heller :) Gillar mer den skrämmande effekten. Gärna spöken eller för den delen väsen/monster.

Alis volat propriis Oskyldig

[lucke]
2013-05-20 16:30
#3

Jag tycker mycket om skräck- dessvärre blir jag aldrig skrämd, det är lite trist…😐

Magi-cat
2013-05-20 17:51
#4

Aldrig!! Tål inte sånt. 🤫


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Klass
2013-05-20 17:58
#5

De flesta skräckfilmer har en tendens att blir lite väl överdrivna. 

Jag är som #3 - blir sällan skrämd av just sådant (det finns annat som skrämmer mig, dock).

Filmsnutten i #1 verkar vara rätt spooky, faktiskt. Ska lägga den filmen på minnet.

En film som, när jag såg den första gången, bokstavligt talat gav mig fysiska rysningar efter ryggraden, är denna: http://www.imdb.com/title/tt0161081/

Och jag som inte ens tror på spöken! 😃😊

[lucke]
2013-05-20 18:39
#6

Sen så vill jag inte se "kända" skådisar i skräckisar- jag vill liksom tro att de kanske försvann på riktigt i den där skräckisen😈 Även fast jag tittar ensam och har helt nedsläckt hemma så blir jag sällan minsta rädd- väntar på den ultimata skräckisen som kanske kan skrämma mig😛

Annons:
[*Maggan*]
2013-05-20 19:39
#7

Efter att ha sett Excorcisten som 16-åring blev jag vaccinerad mot skräckfilmer för resten av livet. Jag kunde inte sova på flera månader efteråt 😡

[Starman]
2013-05-20 19:40
#8

Blod och splatter kan vara skrämmande om det är välgjort (ex.vis "The Hostel), eftersom jag tänker att det är sådant som faktiskt skulle kunna hända på riktigt.

"Casper, det snälla spöket" och "Paranormal Activity" lägger jag i samma korg, för att uttala mig lite krasst. 😛

Den film som skrämt mig mest har varken innehållit blod och splatter eller några spöken. Den heter Werckmeister Harmóniák (eller The Werckmeister Harmonies). Den rekommenderas starkt, den är mycket gripande och tankeväckande. Och så har den ett av de vackraste ledmotiven som någonsin skrivits för film, i mitt tycke.

Fjäril
2013-05-20 22:11
#9

#8 Ja gripande filmer, sådana som får en att tänka till, det föredrar jag framför de flesta filmerna.

Den du tipsar om har jag inte sett. Kanske får göra det då :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[Starman]
2013-05-20 22:45
#10

#9

Gör det, den är ett riktigt mästerverk. Långa, hypnotiska scener. Hela filmen består av 37 tagningar, alla lika minutiöst genomtänkta.

Upp till toppen
Annons: