Etikettallmänt
Läst 2389 ggr
[Sol69]
2013-05-16, 09:49

Vaknade upp

Fjäril
2013-05-16, 13:34

Ja det låter väl lite märkligt. De kanske hade begravningen på plats, där mannen låg? Det är alltid så med saker man får återberättat, där man inte varit medverkade själv, man får sällan veta hela "sanningen" och media gör ju saker större än vad det är ibland. Eller så "väcktes" han till liv :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[Blodpudding]
2013-05-16, 13:59

Han var inte död, antagligen.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[Sol69]
2013-05-16, 14:24

Nä men hur kan det få lov att ske.. man kollar pulsen och en läkare konstaterar att personen är död. i alla fall i sverige 🤔

[Blodpudding]
2013-05-16, 15:00

Fast det skedde ju i Zimbabwe, inte i Sverige. Det var säkert folk som blev missbedömda som döda förr också.

piotrr
2013-05-16, 16:29

Ja, det händer säkert varje år. I sådana omständigheter händer det också säkert att många svårt sjuka människor begravs levande om pulsen är väldigt svag och de själva är så försvagade att de inte orkar "vakna upp".

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

pinku
2013-05-16, 17:01

Det är därför jag ska kremeras, står inte ut med tanken att vakna upp i en kista, då bränns jag hellre levande *ryser*

Nicollan
2013-05-16, 21:16

#6 Håller med! Nä fy, hemska tanke.. känns mycket bättre att bli utspridd på nån vacker plats tycker jag. :)

Tänker lite på det här med att Jesus ska ha uppstått också. Nu är jag inte så påläst och väldigt kritisk mot sådanna saker inom kristendomen. Men han var väl begraven så vitt jag vet?
Jag tror ju mer att det finns "logiska förklaringar" till att han uppstod isåfall, att han kanske inte var död helt enkelt.. men ja jag vet inte.

"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."

Blomma

piotrr
2013-05-16, 21:18

#7, Nicollan

Begraven i en grotta bakom en stor sten, japp. Men han tog sig ut pga magisk, och jag håller med om att det finns en helt logisk förklaring till hela berättelsen. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

olaka
2013-05-17, 09:01

Varmare länder tenderar att har snabbare begravningsritualer än vad kallare har(av naturliga skäl). I Sverige brukar det ta veckor innan vi begraver våra döda, så risken är nog mycket mindre här.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Skogshumblan
2013-05-17, 09:27

Har jobbat inom äldrevården och varit med om att komma in till äldre på morgonen och trott att de varit döda för vi såg ingen andningsrörelse på bröstkorgen, kände inte om personen andades då vi höll våra ansikten nära deras osv. Då har vi tillkallat sköterska som lyssnat med stetoskop, känt efter puls igen och konstaterat liv/ död. Det är läskigt men jag tror inte det händer så ofta i Sverige men kanske utomlands där de av naturliga orsaker inte kan ha döda liggande länge innan naturens gång luktar. Håller med om medias vinkling och jippo-skapande av allt och inget.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen