Annons:
Etikettinformation-från-administrationen
Läst 1560 ggr
Fjäril
5/15/13, 9:29 PM

Förtydligande!

Efter knappt en halv dag är det redan tjaffs, trams och bråk i trådarna. Ja så måste jag uttrycka mig, för det är precis så man upplever det.

Jag förstår att man vill svara-tillbaka på ett inlägg som kanske inte är så trevligt formulerat, helst riktad till än själv, men det gör inte saken bättre. Låt det hellre vara i så fall.

Sajten heter Andlig skepticism eftersom jag anser att man bör diskutera, ifrågasätta och ibland kritisera - men det betyder inte att man får vara ohyffsad om eller till annan medlem. Jag kommer inte acceptera sådant.

Om ni inte har respekt för varandra, eller på något sätt är oense sedan tidigare diskussioner, kanske på andra sajter, kan ni väl ändå visa mig den respekten? 

Det tar tid att bygga upp en sajt och detta är något vi ska göra tillsammans. Jag hoppas att ni är med mig och vill göra det här till något bra.

Om man tolkar en kommentar fel, eller tar den personligt, fråga då personen ifråga hur texten är menad. Många missförstånd skapas just av den anledningen, att man väljer att tolka efter eget behag. 

Tack!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Joppo
5/15/13, 9:37 PM
#1

Detta håller jag med om. Personligt tjafs är väldigt ointressant för utomstående att läsa. Ta gärna det i PM istället.

Fjäril
5/15/13, 9:38 PM
#2

Tack Joppo!

Sajtvärd på Övernaturligt

[Sol69]
5/15/13, 10:20 PM
#3

Tycker personligt tjafs hör till sandlådenivå och borde varken ske öppet eller dolt. Utan alla borde vara vuxna nog att inte sitta och kasta sand på varandra som om de vore små barn i en sandlåda.

Klass
5/15/13, 10:52 PM
#4

Jag kanske gräver min egen grav här (eftersom jag antar att jag inte är oskyldig), men, och nu spekulerar jag nog mest bara - om du börjar med att ha någon slags nolltolerans (och nu menar jag inte alls samma som den Jane har på SpiF, såklart) mot allt som tenderar att bli personligt groll och raderar alla sådana kommentarer så fort du ser dem … Men jag antar att det kan bli lite väl övermäktigt.

Fjäril
5/15/13, 10:57 PM
#5

#4

Nej så är det inte heller, att minsta lilla plockas bort, men det tillför inte en diskussion något, när medlemmar skriver om varandra (som person) eller påpekar vad den andre har sagt, vad personen alltid menar och så vidare. 

Det är första dagen, jag vet inte så mycket än 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Klass
5/15/13, 11:23 PM
#6

#5 Fjäril

Alltså, jag ser nu hur snurrigt jag skriver - jag vet ibland inte hur jag ska uttrycka mig. 😕 
Jag pratade inte alls om något modererande du har gjort på den här sajten (men ser nu i efterhand att det kan tolkas så), jag spekulerade bara om hur man skulle kunna göra.
Jag menade att det kanske vore bra att ha denna nolltolerans, alltså att radera alla kommentarer som handlar om annat än trådens ämne - särskilt om kommentaren tenderar att handla om något gammalt (eller nytt) groll.

(Alltså shit, det här med att uttrycka sig i skrift är inte min grej.)

Annons:
Fjäril
5/15/13, 11:28 PM
#7

#6 A, när jag skulle tolka det så (ja du ser hur lätt det kan bli fel, beroende på hur man läser) så förstod jag hur du menade :) Ja vi behöver hitta ett bra sätt som känns bäst för alla. Tack för din synpunkt, det var en klok en.

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
5/15/13, 11:31 PM
#8

#6 "särskilt om kommentaren tenderar att handla om något gammalt (eller nytt) groll."

Mycket bra förslag. Jag har varit inne på ett totalförbud mot att skriva om andra medlemmar istället för ämnet, alltså även inlägg av typen "som vanligt skriver du…" eller "du ska alltid …" och så vidare. Till och med "det går inte att lite på dig i den här frågan för att …" borde vi kunna klara oss utan. Jag inser att det inte alltid är en helt solklar avgränsning men om någon har fel måste man väl kunna argumentera för det utan att dra upp en massa andra gånger samma person haft fel?

Vi planerar att sätta upp någon slags trivselregler som vi hoppas att alla som använder sidan ska hålla med om. Vårt främsta vapen mot oreda i trådarna hoppas vi kan vara att påminna om trivselreglerna. Vi hoppas kunna begränsa redigering och radering till återfallsförbrytare eller de som inte respekterar en artig påminnelse.

Upp till toppen
Annons: