Annons:
Etikettkonspirationsteorier
Läst 2143 ggr
Fjäril
5/11/13, 7:53 PM

Biverkningar av Pandemrix?

Jag har sett, läst och vet om att den här diskussionen har varit på tal tidigare men jag tycker ändå att man kan putta upp frågan igen. Var man medveten om vilka biverkningar vaccinet kunde ge?

"Marie Almquist driver bloggen ”Livet Efter sprutan” om svenskarna som drabbats av allvarliga biverkningar efter Pandemrixvaccinationen, men myndigheterna ignorerar denna grupp, skriver hon. Vi ser samma strategi som myndigheterna använde under amalgamskandalen i Sverige. Då påstods att det inte fanns bevis för att kvicksilvret i amalgamet var skadligt och att det behövdes mer forskning som sedan inte visade något, alltså ”kunde-man-inte-veta”. Snömos."

http://newsvoice.se/2013/04/05/morkningen-efter-pandemrix-manga-vuxna-svenskar-drabbades-av-neurologiska-skador/

"Svininfluensavaccinet Pandemrix ökade verkligen risken för narkolepsi hos barn och unga. Det slår Läkemedelsverket nu fast i en jättestudie."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pandemrix-lankat-till-narkolepsi_8031664.svd

Vaccinerade du dig? Känner du något som fått biverkningar?

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[NeferNefer]
5/12/13, 12:58 PM
#1

Jag vaccinerade mig inte. Ingen i min familj gjorde det. Vi ställde oss väldigt skeptiska till vaccinet eftersom det blev en sån otrolig hetskampanj i media om att alla som inte vaccinerade sig var oansvariga och så vidare. Nu i efterhand är jag tacksam och glad för att vi höll oss lugna och inte följde med flocken, så att säga.

Fjäril
5/12/13, 2:13 PM
#2

Vi tog inget vaccin heller. Det kändes inte rätt och jag lade många timmar på att gräva i frågan. Media förstorar upp saker (ja som själva "pandemin" om svininfluensan) och väldigt få tar reda på egen fakta eller använder eget (sunt) förnuft. Det gäller inte bara den här frågan utan överlag. Vi litar blindt på vad som skrivs i tidningar och vad som sägs på nyheterna.

Sajtvärd på Övernaturligt

[NeferNefer]
5/12/13, 4:05 PM
#3

Ja, visst är det skrämmande? Att folk tror blint på allt som står skrivet! Som det där fallet för ett tag sen, där det stod om en städerska som stal ett tåg på Saltsjöbanan och körde in i ett bostadshus med det. Det slogs upp stort, men sen visade det sig ju att hon inte alls hade stulit det. Det var brister i säkerhetsrutinerna, och när hon städade tåget visste hon inte om att det var uppladdat, och så blev hon såklart livrädd när tåget for iväg. Hon kan ju inte köra tåg! Hon sprang in i vagnen och försökte ta skydd så långt bort från hytten som möjligt. Det var också där de fann henne, inte i hytten. Ändå skrivs det att hon var skyldig, och det så tvärsäkert som att det är sanningen. Där fick jag mig en läxa. Jag gick ju på skriverierna, jag med, fast jag inbillar mig att jag är en så kritisk läsare … Som en parentes vill jag nämna att rasistsidor trummade ut budskapet att hon var invandrare och således givetvis också terrorist. Det blev kanske lite pinsamt när sanningen kom fram, att hon är svensk blondin från Dalarna … oich till på köpet inte ens terrorist! 😮

Nu slutar jag kapa tråden, jag blev bara så engarerad när jag halkade in på temat folk som blint tror på allt som står skrivet …

[Mia-Li]
5/12/13, 4:09 PM
#4

Jag och min son tog inte vaccinet efter att vi hört de olika biverkningarna.
Min systers familj tog den och de blev jättesjuka av den. Typ feber och värk i kroppen.

Hörde (vet om det är sant för det verkar mysko) att en tjej på gymnasiet hade börjat gå baklänges. Och hon hade precis tagit vaccinet.

Sett flera tv-program om just biverkningarna efter detta vaccin.

[NeferNefer]
5/12/13, 4:31 PM
#5

Min mamma tog vaccinet, och nu när jag tänker närmare på saken har jag ju beklagat mig över att hon bara blir virrigare och virrigare. Det behöver inte vara vaccinets fel, men hon är för ung för senildemens, så det finns ju en viss risk att det har med saken att göra.

[Mia-Li]
5/12/13, 4:33 PM
#6

Jag såg ett program för lite sedan om en kvinna som tagit vaccinet. Hon kunde inte gå ordentligt. Hon hade mer biverkningar men jag kommer inte ihåg exakt vad för slag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: