Annons:
Etikettskepticism
Läst 519 ggr
Vinterljuset
2020-08-03 02:04

Ljus i skogen "SE HIT!!!"

Ljus i skogen "SE HIT!!!" Ok. Vill först berätta att jag är en stooor skeptiker till alla bilder och foton på internet. Men ändå nyfiken. Eftersom-se min text -1. Och 2. Och detta känns som ett lite seriösare forum ang sådant 1. Har lite egna erfarenheter som ändå ändrat min syn och är övertygad att det finns något, bland annat provat oija bräda. Det provade jag pga att jag värkligen var skeptisk och var tvungen vara med om det själv innan jag tror på något. Frågade saker inte jag själv visste om och ingen runt bordet heller.. Ett speciellt datum bla, ang när mina föräldrar förlovade sig. De hadde varit skilda sedan ca 15år tillbaka då(minns inte nu heller). Skrev upp år/månad/dag … Frågade en av förälder dagen efter men hen visste inte. Hen letade fram ringen som var hadde sparat. Och där stod EXAKT de t datumen…. Det är detta som framför allt övertygade mig. Och såklart att "pekaren" rörde sig när bara jag höll fingret på, och iom min skeptiska syn till detta, bara höll mitt finger så löst att det flyttade sig mellan luften och markören så som när man knappt försöker ta på något…. Kändes som jag lika gärna kunde ta bort mitt finger. Ångrar jag inte provade det. För jag kommer aldrig prova på detta igen.. kände mig iaktagen långt efter. Efter som något vet allt man gör/gjort… Flera saker hände i bodnaden vi gjorde detta i under akten som jag själv kontrollerade innan vi startade. Vet inte om det var en slump men min sambo hade "sömn paralys" under lång tid efter detta om exakt samma kvinna som stod och stirrade på henne i sovrummet de gångerna, en gång kom hon fram och skrek ett tjutande ljud bredvid hennes ansikte. Jag hörde bara mummel då sambon försökte skrika på mig då.. 2. En gån skulle vi hämta en julgran ca kl2 på natten . OBS hade inge jobb då så dygnsryttmen var förstörd. vi bor i en liten by.. det var lugnt och tyst och kanske 300meter bort där det ligger en hembygdsgård finns en liten skog bredvid. Vi hade med en ficklampa och gick in några meter in och ser ett ljus längre in. Vi tittade på ljuset och det rörde sig bestämt. Precis som en låkta mitt i skogen kl2 på natten tyst och mörkt som det var. Den rörde sig åt vänster riktning när vi tittade på den…. Hadde det varit en ficklampa borde det ju inte ha varit ett sken mot oss samtidigt som det rörde sig åt vänster för då hade ju inte hen ha sett något själv för den borde ju ha reagerat och pekar den mot oss och sen gått vidare med ett svajigt sjussken om det var en människa som gick ute i mörkret själv vilket kändes/känns väldigt osanorlikt…. Vi stod och stirrade på ljuset ett tag men vi kände att allt bara var något som inte stämde så vi gick snabbt tillbaka…… Vill bara ha lite respons på mina händelser. Om någon upplevt något liknande, och vad det kan

Annons:
NiklasTyreso
2023-05-06 12:36
#1

Jag såg en gång i december en lyktas sken i ljuset från bilen.

Efter snösmältningen i vår var jag tillbaka och hittade en gammal reflex där plasten var så skör att den måste ha hängt där många år.
Naturlig förklaring.

Ett skeptiskt tänkande utesluter inte att jag samtidigt tror på på obevisad andlighet. Det ena utesluter inte det andra.

Upp till toppen
Annons: