Annons:
Etikettandlighet
Läst 811 ggr
Hugohugo
7/9/17, 7:09 PM

Vetenskap som yrke eller kropp? Sak samma för mig.

Se bara vad som jag hittade på nätet:
"EDIT: Jag talar brett om vad mer finns det än livet för yrkes vetenskapen att undersöka. Det är inte filosofi utan experiment på effekter från själen. Eller än bättre för mänskligheten vad händer om människor verkligen försökte förstå och leva de tio stora budorden. Eftersom det är bara en tro ibörjan att de är tio. Men vet man inte det med yrkes vetenskapliga metoder, så är det svårare att påverka samhället för om dets bästa finns i dem."

Däremot, så resonerar jag följande från sett på svt play i dialog till en bekant till mig:
- " - Jag så, då såg jag ett program på datorns SVT play.

tänkvärt! ser du ibland på tv? jag såg ett program som jag verkligen vill rekommendera, angånde detta med inre och yttre verklighet. Det heter "Sök och du ska finna", och finns på SVTplay.

Jag kom då tänka på:

Jag såg den nyss…

Det jag kommer på tanke är att de talar om fantasi. Men fantasi för sig behöver också ordning på sin fantasi, därav kommer till exempel tio stora budorden tillrätta där också. Min bild var hur de ser i världen, men det finns även mer rent människan i sig gestaltningar. När jag talar till socialt samspel om budorden, så är det på ett vis ut via mer gemensamt se hur de tar form i världen. Men visst kan man som i sin själsliv och livsform finna fantasin som en början.

Som via livsform, så via Sinnen å Minne å Fantasi.

Föredrar jag att Konstnärlighet även tas ihop med sinnenas bruk, för mer stöd till vad som finns till det ner vakna för kroppen. Liksom själen blir mer vaken med Sinnen, innan den öppnats för de gudomliga världarna och annat ditåt.

Både prioriteten om Mest moraliska sammanordnandet (är en insikt eller snarare ett något som visas i levandet av de tio stora budorden/befallningarna).

Koncentration till sökandet om det utvalda och planerade är en nyckel, så formen tas fram. - " -
Så varför är inte folk villiga om de nu vill leva i välfärdsamhällen där kroppen är frisk och vetenskap handlar om komma längre på det möjliga (vetenskap som är inte fanatism eller distraktion). Varför inte se det möjliga som, himmlen är gränsen?
Man har ju yttre liv, inre liv och däröver sina sinnen, men himmlen står för något utöver dessa om bara livet.

Allt hänger ihop och kan väl mätas ifrån att de sammanfaller kanske inom varandras områden, så som medvetenaforskning lär komma in på också.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Upp till toppen
Annons: