Annons:
Etiketthealing
Läst 1724 ggr
ScreamingPony
9/17/14, 4:59 PM

Ifrågasätter det här med att "jorda sig"

(ingen aning om ifall jag valde rätt kategori… menmen)

Har blivit lite nyfiken på dethär med att jorda sig så har läst lite på internet och hittade även lite om det i en bok. Förklaringen skribenterna har på "fenomenet" är att det finns fria/lösa elektroner i/vid jordskorpan och att vi genom jordning tar upp dessa och så fungerar dom som antioxidanter. Jordning ska även ge extra energi. (Rätta mig gärna om jag fattat helt fel vad det gäller detta stycke)

Antioxidanter fungerar ju annars så (vad jag förstått efter en gymnasiekurs i kemi samt en halv i biologi än så länge) att de själva oxideras (avger en elektron) i stället för att viktiga ämnen i kroppen ska börja oxidera och förstöras.

Finns det vetenskapliga bevis för dethär med att det är elektroner hit och dit eller är det bara något man dragit till med för att det låter vetenskapligt och trovärdigt? Vad tror/vet ni om detta? :)

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

Annons:
[Bananpudding]
9/18/14, 8:45 AM
#1

Nej, det gör det inte.

Jag uppfattar snarare jordning som att man lugnar ner sig, inget annat.

Hugohugo
1/12/15, 1:34 PM
#2

Kanske sannolikt sant:

Jordning är för mig vad som man gör om man låter varje chakra bearbetas nerifrån och uppåt. Samt om en annan sak: att om man skapar energiflöden, så finns det några som kommer uppifrån och andra som kommer nerifrån.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: