Annons:
Etikettskepticism
Läst 1484 ggr
[X=0]
2014-06-19 20:51

Mänsklig skepticism vs medmänsklighet

Att vara skeptisk mot en människas tro och samtidigt säga att du får tro vad du vill….! låter ju bra.

MEN, om du tror på det du tror….! kan jag inte tro på dig..???

Vad är det då man säger i första meningen?

Det mest frapperande motsägelser man kan påträffa gör man faktiskt inte bara här utan över allt i verkligheten.

Vi krigar för fred………….??

Vi konkurrerar på lika villkor………?

Jag kan rada upp hyckleri i oändlighet och någon kommer att se det som fulkomligt naturliga fenomen…?

Vad är ett naturligt fenomen???  baserat på all kunskap vi har!!

Naturligt fenomen är ju naturligtvis vår egen utgångspunkt för hur vi betraktar verkligheten………..ELLER??

**Jag undrar vad ni har för förklaring på vad naturligt är?
**

Jag undrar även hur man får ihop medmänskligt  med sin syn?

Synonymer till medmänsklig

mänsklig, broderlig, systerlig, humanitär, barmhärtig

Annons:
Geru
2014-06-21 15:42
#1

Den här texten är så ostrukturerade att jag inte kan få fram en hel mening, någon åsikt, någon fråga eller ens anledningen till varför tråden skapades.

Kan någon klargöra frågorna?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[X=0]
2014-06-24 18:04
#2

     #1 av: Geru

HEJGlad

Jag kan hålla med dig, vad är det jag menar?

Att vi inte förstår varandra är ju en fråga som ingen hittills besvarat, men om DU verkligen är intresserad av motsägelser och sätt att tolka saker i vår omgivning/värld.

Titta på detta klipp utan din förprogrammerade tanke och ställ frågor du aldrig ställt.

Sen kan vi se saker tillsammans och analysera dom…..Glad

http://www.youtube.com/watch?v=lEV5AFFcZ-s

mwetterstrand
2014-06-24 19:26
#3

#2

Men om John Bedinis uppfinning fungerar så är det ju bara att bygga den och vänta på att miljonerna ska börja rulla in.

[X=0]
2014-06-24 19:33
#4

      #3 av: mwetterstrand   

Om du tittat ???? Fanns det inget annat du intresserade dig för???

mwetterstrand
2014-06-24 19:35
#5

#4

Jag tycker "Radiant Energy" verkar tillräckligt häpnadsväckande.

[X=0]
2014-06-24 19:37
#6

Så i övrigt tycker du allt fördelas enligt dig medmänskligt?GapskrattarGapskrattar

Annons:
mwetterstrand
2014-06-24 19:41
#7

#6

Vi kanske kan börja med de påståenden om "free energy" som görs.

[X=0]
2014-06-24 19:51
#8

Varför börja med att tjäna pengar, kanske bättre att känna varandra??

mwetterstrand
2014-06-24 19:59
#9

#6

Så i övrigt tycker du allt fördelas enligt dig medmänskligt?

Varför försöker du tillskriva mig något jag inte skrivit? Frågar du om jag anser att världens resurser är rättvist fördelade så är mitt svar nej.

#8

Varför börja med att tjäna pengar, kanske bättre att känna varandra??

Vad ska det betyda? Du bad om kommentarer och till filmen Thrive. När jag gör en så är du inte längre intresserad av diskussionen?

[X=0]
2014-06-24 20:07
#10

Medmänsklighet var i fokus …inte tjäna pengar eller fokus på det som  styr dina tankar eller mina. Ska vi kriga eller försöka förstå att vi är rö-kn-llade allihop…????

Kanske en för stor tanke för dig , jag hade gärna sett en bild av det du uppfattar av verkligheten som du uppfattar den……?

Hur uppfattar du det andra i filmen???

JoHo
2014-06-24 20:25
#11

#9

Som du kan se i andra trådar försöker X=0 att provocera meningsmotståndare. Ignorera honom om han fortsätter missförstå med vilje och påstå att man har åsikter man inte har.

[X=0]
2014-06-24 20:31
#12

#11 av: Joho

Har du då inga siktnödiga åsikter???GapskrattarGapskrattar

mwetterstrand
2014-06-24 20:40
#13

#10

Min ursprungliga synpunkt var att Bedinis maskin inte lever upp till det den påstås kunna göra. Ändå framställs den i filmen som något revolutionerande som sedan mörklagts av myndigheter genom bl.a. hot. Han fortsätter ändå sälja ritningar och modeller som aldrig lever upp till förväntningarna. Den har replikerats och avfärdats ett antal gånger.

Detta och flera andra helt felaktiga påståenden i filmen, bl.a. om Nicola Teslas arbete, gör att trovärdigheten i det som presenteras i övrigt får sig en rejäl törn.

Du kanske kan bjuda på en  kommentar till dessa fakta innan vi diskuterar vidare? Eller kanske ännu bättre, vad tar du med dig från filmen? Vilka är dina slutsatser? Exemplifiera gärna med någorlunda underbyggda fakta och försök att inte måla med den bredaste penseln doppad i ränksmideri.

Eftersom du i övrigt bjuder på en del nedlåtande kommentarer så får jag lov att delge att jag inte alls känner av den rektala penetration du tycks göra. Jag kan bara beklaga, be dig bita ihop och lubricera rikligt.

Annons:
[X=0]
2014-06-24 20:47
#14

        #13 av: mwetterstrand

Fokus på en sak är en del i det jag försöker säga dig………..

Det du ser är kanske inte det du egentligen borde se, ändå ser du det!!!

Banksystemet?? fungerar det som filmen beskriver??

Ägandet av det världen innehåller i form av tillgångar, är den sann????

Gruppen som beskrivs som ägare finns dom???

Upp till toppen
Annons: