Annons:
Etikettallmänt
Läst 6181 ggr
JonasDuregard
5/15/13, 11:00 PM

Presentationstråd, medlemmar

Titeln säger allt! Berätta gärna något om varför du hittat hit eller vad du har för koppling till sidans ämne, vilka andra sidor du tycker bäst om eller vad som helst.

Annons:
JonasDuregard
5/15/13, 11:01 PM
#1

Jag heter Jonas Duregård och jag är Medarbetare på sidan. Jag är sedan tidigare Medarbetare på skepticism i fokus och har inofficiellt tjänstgjort som skeptisk gnällspik på flera sajter, bland annat Övernaturligt och Oförklarade fenomen 🙂

Jag är också Medarbetare på vetenskap.ifokus.se

Fjäril
5/15/13, 11:11 PM
#2

Jennie heter jag, Sajtvärd på Övernaturligt och Andlig Skepticism.

Medlem på iFokus sedan 1 1/2 år tillbaka (lite drygt) och håller mest till på ÖN där jag diskuterar andliga frågor. Är väl ingen gnällspik som #1 (hoppas jag) men jag uppfattas säkert på annat sätt än vad jag själv tror 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Joppo
5/15/13, 11:16 PM
#3

Grattis till medarberarskapet Jonas (om man nu kan säga så😃) Jag tror du och Fjärilen kommer att bli ett bra team.

Jesper, född 1979, nörd men inte tönt(😃) , skeptiker, miniatyrfantast, jobbar inom reklamfilmsbranschen, bor i Karlskoga, hundägare

Jag har också tjänstgjort som skeptisk gnällspik på en del av iFokus parasajter så de flesta känner säkert till mig 😃

[Starman]
5/15/13, 11:26 PM
#4

Hej, jag är Medarbetare här på Andlig Skepticism. Jag skriver under namnet Starman eftersom att David Bowie är en av mina stora idoler.

Jag är sedan länge avstängd från både Övernaturligt iFokus och Oförklarade Fenomen iFokus, och det är inget jag lider av eftersom det framkommit att ifrågasättande inte varit helt uppskattat på nämnda forum och ifrågasättande är något som jag tycker om.

Jag måste erkänna att jag blev mycket förvirrad när jag först fick höra talas om den här sajten, men efter att ha läst tråden om syftet med den blev jag mycket glad att det äntligen (måste jag få säga! :)) uppstått en gemensam plattform för oss alla att dela tankar från och föra dialog med varandra.

Jag har varit aktiv på iFokus i närmare tre år! Under den tiden har både min person och mitt kunskapsförråd växt och med denna nya sajt så har jag förhoppningar att kunna lära mig ännu mer och få ta del av ännu fler spännande diskussioner.

JohannaEkroth
5/15/13, 11:30 PM
#5

Johanna, kallas Hanna, född 1981, hemmahörande Eskilstuna. Lojal, respektfull och accepterande. Vänlig, ärlig och rak. Medlem på iFokus från våren 2009. Har egna andliga erfarenheter, och diskuterar gärna dessa med andra. Är faktiskt också skeptisk till en del saker inom det andliga, som t.ex. mediums ärlighet och hur vida det är en psykisk sjukdom eller mediciner som orsakar diverse syner. Fast jag ser ju själv saker (som inte är av den här världen) utan att äta mediciner eller ha någon sjukdom som ger hallucinationer… Så ja, skeptisk och samtidigt troende.

Håller till på både mediala sajter, vetenskap och skepticism och vill enbart utvecklas och lära mig mer genom att lära av andra.

Fjäril och Jonas blir säkerligen en bra duo! Tack för en till spännande sajt på iFokus.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Pheme
5/16/13, 12:14 AM
#6

Pheme, anonymt spöke 30+ som smyger runt och läser lite varstans men hör hemma på Skepticism iFokus.

Har trott på spöken och lite allt möjligt. Gör det inte längre!
Har upplevt och upplever mycket som av "troende" klassas som övernaturligt men som jag idag vet inte är det.
Har varit på gruppseanser, träffat medium privat, har vänner som säger sig kunna både det ena och det andra men jag är fortfarande lika skeptisk. Ja jag har till och med fått höra att jag både är medial och har förmågan att heala. Det stämmer inte alls.

Jag är inte född skeptisk, det är något jag har blivit pga min nyfikenhet att förstå saker och gå till botten med och ta reda på allt jag har förmåga att förstå.

Började dagen "skeptisk" men tror (eller hoppas) på att det här kan bli ett forum jag kommer att trivas på. Ett bra initiativ även om jag kan se nackdelar i att leda viktiga diskussioner bort från de rena troendesajterna.

Lycka till önskar jag Sajtvärd och Medarbetare som jag tror kommer att komplettera varandra bra.

Jag har också trott på spöken!
Lilla spöket Pheme 
(Se: Pheme under ytan)
Om vetenskaplig Skepticism och tron på det paranormala

Annons:
[Sol69]
5/16/13, 8:51 AM
#7

Vill säga Grattis till Jonas för medarbetarskapet, Tror att det kommer att bli bra 🙂

På Forumet går jag under sol69 och är lite här och där på andligt inriktade forum. Men för att jag tror på det andliga så tror jag inte på allt. och jag är fullt medveten om att det finns de som utnyttjar andra och bluffar för att tjäna pengar på andra.

Presentation av mig kan ni läsa på min sida om ni är intresserade och har ni frågor så skicka ett pm. 😎

I och med att alla har skrivit var de är Medarbetare Så skriver jag att jag är Medarbetare på astrologi i fokus. Halkade in som det på ett bananskal för att jag har ett intresse och Draken tyckte att jag skulle hjälpa till lite. 😃

Kan till lägga att så länge det blir en god ton så tror jag att denna sida kan vara givande för både troende och icke troende att vi kan ge varandra nya insikter. Vissa kanske slutar att tro och andra kanske börjar att tro. 🤔

Så lycka till med sidan.. 😎

chik
5/16/13, 9:01 AM
#8

Önskar er Lycka till med sidan.

Lena.Heter jag årgån 1956.

Hittade iFokus, 07 o då Övernaturligt. sen gick jag över till Livskvalitet.

Har min tro, som då har ändrats efter åren..Från att Prata med Döingar vilket jag aldrig har lyckats med, Men har varit fascinerad av de som har kunnat… Men har inte känt mig riktigt bekväm,,,

O nu så är min tro på att Vi lever här den tiden som är bestämd,  sen så pånyttfödd vi här på jorden..

O det tänket känner jag mig bekväm med..

Sen så tycker jag det är ett intressant tänk..För det är så mycket som vi inte vet o vetenskapen går frammått..O sen att ha något som är intressant är ju inte fel…

Gillar skog o natur..

Tycker mycket…

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Ögat]
5/16/13, 10:32 AM
#9

Vilken bra sida!!! 

Har varit medlem på ön iFokus sedan -06 cirka, sedan cirkulerat lite här och var. Började hänga endel på skeptiker sidan, då jag fann den väldigt intresssant. 

Jag tror på det andliga, men inte allt. 

Å den här sidan verkar super =)

Fjäril
5/16/13, 11:29 AM
#10

Trevliga presentationer :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Skogshumblan
5/17/13, 6:52 AM
#11

Jonas & Jennie, lycka till med sajten. Känns som ni är ett bra team. Jag hamnade här av en länk Fjäril/Jennie lagt upp. Kände att det skulle vara intressant att få vara med här då jag är en andlig skeptiker som gillar att diskutera och läsa de seriösa och respektfulla diskussioner som funnits på div sajter.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Fjäril
5/17/13, 7:54 AM
#12

Välkommen Skogshumblan :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
5/17/13, 7:56 AM
#13

Starman är en ur gänget också :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Skogshumblan
5/17/13, 8:12 AM
#14

Förlåt, stsrman, Jonas & Jennie, ni känns som ett Brå team! Lycka till !

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Morphogenesis
5/17/13, 8:46 AM
#15

Stefan heter jag, är inte speciellt aktiv själv på iFokus, men intresserar mig alltid för diskussioner som förs ur olika perspektiv. Förhållandevis cynisk, skevt sinne för humor, men luktar förvånansvärt gott. Trevligt att råkas.

Astell
5/17/13, 9:02 AM
#16

Astell kallas jag här….det var nog illuminatisajten jag hamnade på först eftersom jag kände till folk som var där, sen blev det astrologi, sen skeptiker genom en kompis som bad mig berätta om astrologi där, hahaha vilken utmaning det skulle bli 😮…sen blev det oförklarade fenomen och nu denna…kan bli intressant här för alla står på neutral mark…är även med i cocker spaniel här.

Intresset har alltid varit att förstå vem jag är….just nu ligger fokuset mest på tankens kraft/makt…🙂

olaka
5/17/13, 9:16 AM
#17

Jag är en dator i Jonas Duregårds källare som försöker klara Turingtestet.

Nääää.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Skogshumblan
5/17/13, 9:20 AM
#18

#15 gillar ditt inlägg, haha. Sjuk humor är den bästa om du frågar mig;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Morphogenesis
5/17/13, 10:12 AM
#19

#18. Då ska jag hädanefter fråga dig om humor!

Skogshumblan
5/17/13, 11:25 AM
#20

#19, vi gärna diskutera saken! ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[NeferNefer]
5/17/13, 11:50 AM
#21

Hej på er. Nefer kallas jag här på iFokus, och jag har min världsbild klar, men inte fixerad, för mig. Vad gäller humor föredrar jag engelsk sådan samt utsökt dåliga ordvitsar. Skulle någon få för sig att undra något om mig är det bara att fråga 😊

[Starman]
5/17/13, 3:57 PM
#22

På tal om dåliga ordvitsar, jag gick förbi ett grönsakstorg igår.

Passerade tomater! 😃

Fjäril
5/17/13, 5:29 PM
#23

#22

😂

Sajtvärd på Övernaturligt

Ming
5/17/13, 8:02 PM
#24

Hej :)

Vilken trevlig och spännande sajt!!

Jag kallar mig "Ming" och har varit på iFokus i omgångar på olika sajter.

Jag är intresserad av det mesta tycker om att diskutera med olika människor för att få en bredare syn och ser verkligen fram emot att läsa vidare här kort sagt: Kul 🙂

Loris M
5/17/13, 8:35 PM
#25

Kvinna i fyrtioårsåldern som är andligt troende, men som inte "sväljer" allt. Akademiker, men lever i övertygelsen att vetenskapen inte kan bevisa allt. Blir lite trött på folk som tjatar om bevis. 😃Det finns mycket som faller utanför ramarna och som inte låter sig begränsas genom vetenskapliga metoder.   

Brukar vara mest på Övernaturligt och det är där som jag känner mig mest "hemma", men brukar titta in i andra andliga sajter också. Tror att jag kommer att trivas här.

Tycker att det blev en riktigt härlig blandning när det gäller Sajtvärd och medarbetere. Kan bli hur bra som helst! 👍

[*Maggan*]
5/17/13, 8:55 PM
#26

Hej Maggan här

Kvinna 50+ som först hamnade på ÖN 2008. Efter mycket vatten under broarna där jag tjafsat med skeptiker på ett sätt som jag numera inte alltid är särskilt stolt över vill jag visa att jag kan bättre.

See you out there både troende och skeptiker - låt oss vara överens om att vi alla är människor i första hand 🙂

herj
5/17/13, 10:15 PM
#27

Linus Nilsson.

Piteå

1988. 

Skeptiker ( Utan rörelse :()

Nörd

Tränar allt för mycket kampsport för mitt eget bästa.

Annons:
padragan
5/17/13, 10:47 PM
#28

Anders heter jag och har hängt på skepticism ett tag. Är skeptiker, och som en passning till olaka kan jag nämna att jag faktiskt äger en tshirt med texten "I failed the Turing test" (och väntar förtvivlat på att Sheldon ska ha en sådan i något avsnitt av TBBT). Jag är 40+, jobbar som data/mattelärare och gillar geekiga saker som brädspel och kluriga tankenötter.

Klass
5/17/13, 10:57 PM
#29

Jag heter inte Klass, men jag har gått i några.

Jag har på något sätt varit skeptiker sedan jag föddes. Det sista jag "övergav" var det där med spöken - allt annat tyckte jag att det fanns tillräckliga naturliga förklaringar till.

Fjäril
5/17/13, 11:07 PM
#30

Roligt att läsa era presentationer 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Klass
5/17/13, 11:07 PM
#31

#28 padragan

Är du mattelärare?! Bara det får mig att bli imponerad.
Känner du till någon som heter Kristin Dahl? 

Förresten, jag går mycket OT nu. Förlåt. Blev lite för ivrig.

[Helt rätt, ta jättegärna det här i PM! MVH /Starman]

Morphogenesis
5/18/13, 1:58 AM
#32

#27. Hur kan det vara för mycket? Det är säkerligen helt lagom!

[NeferNefer]
5/18/13, 11:29 AM
#33

#22: 😂

#28: Brädspel?? Åhhh, one of us, one of us! Jag spelar brädspel alltför sällan, det blir bara några gånger per år, men kul är det! Jag håller på att göra färdigt ett eget … 😊

Morphogenesis
5/18/13, 11:31 AM
#34

#22. Varför får inte jag bära sten, när Tommy Körberg?

Annons:
[NeferNefer]
5/18/13, 11:33 AM
#35

Och varför får inte jag hugga ner träd, när Agnetha Fältskog?

padragan
5/18/13, 1:52 PM
#36

#33

Vem har inte ett eget projekt i bokhyllan? Mitt i den otippade genren steampunk/fantasy… Nu börjar det så sakteliga bli spelbart, och det går under arbetsnamnet Steamtopia.

[NeferNefer]
5/18/13, 4:06 PM
#37

#36: Ett projekt! Vore det ändå så väl …

[GunillaF]
5/18/13, 4:19 PM
#38

Hej. Gunilla heter jag och är värd på Healing.

Är skeptisk till mycket, har aldrig "skygglapparna" på. Men mycket är jag övertygad om.

Fyller snart 60, har flera barn och ännu fler barnbarn. Bor i den norrländska glesbygden, arbetar innom IT-branchen om dagarna.

Har varit medlem på iFokus sedan 2008.

Lite mer att läsa om mig finns på min sida.

Lycka till med sajten Fjäril, Jonas och Starman. 🌺

padragan
5/18/13, 9:46 PM
#39

#37

Nja, jag har ett helt gäng, men några är kasserade och några ligger i malpåse. Försöker verkligen låta bli att starta upp nya spelidéer, men det är svårt. Det här är det som jag är mest klar med, och den är väl i sin tredje eller fjärde prototypreinkarnation just nu. Tyvärr har jag på tok för dåligt med tid för att speltesta den så det går långsamt. Genren är deckbuilding/development/resource handling typ.

Fjäril
5/21/13, 10:37 PM
#40

Tack för era presentationer! 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Skogshumblan
5/21/13, 10:45 PM
#41

Herj, hur kan man få för mycket kampsport för sitt eget bästa? Är själv glad kampsportsamatör. ( judo mest)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Morphogenesis
5/21/13, 10:45 PM
#42

Själv har jag pysslat med lite thaiboxning.

herj
5/21/13, 10:51 PM
#43

#41

Generellt så är det att jag drar på mig skador för att kroppen är sliten. Inflammationer och liknande då. Dessutom så känns det som alla lårkakor har blivit nån typ av ärrvävnad! :)

Skogshumblan
5/21/13, 10:54 PM
#44

Herj, då förstår jag. Inget kul alls :( Morphogenesis, ok :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

padragan
5/21/13, 10:57 PM
#45

#41

Själv har jag ägnat mig åt Strid (fullkontakt, hårda vapen gjorda av rotting) i rustning de senaste 24 åren i medeltidsföreningen SCA. Märker dock att man inte är 20 längre, man blir stel efter några dagars lek…

Skogshumblan
5/21/13, 11:03 PM
#46

Padragan, haha ja det könner jag igen, kropp som inte är "tjugo och hur tålig som helst", men ibland är det värt stelheten och ömmande kroppsdelar för glädjen i det man vill göra, eller vad säger du?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

padragan
5/22/13, 10:12 AM
#47

#46

Annars skulle man ju inte göra det! Jag gick som en gammal farbror efter en vecka i Skåne nu i maj där man antingen fäktades eller slogs tungt i princip varenda dag i veckan…

Morphogenesis
5/22/13, 11:02 AM
#48

#45. Fascinerande måste jag säga! Hur tung är utrustningen du bär?

Annons:
padragan
5/22/13, 3:25 PM
#49

#48

Har inte vägt hela rasket faktiskt, men 15-20 kg kanske. Hjälmen är ju tyngst, runt 4-5 kg. Bilden är ett par år gammal, men jag har kvar samma rustning än: http://www.flickr.com/photos/halwete/2560661665/

Skogshumblan
5/22/13, 4:09 PM
#50

:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Astell
5/22/13, 11:47 PM
#51

Jag tror jag har missuppfattat detta forum..det går ut alltså ut på att vara skeptisk mot andlighet annars skulle det ju heta andlighet och skeptisism???

JohannaEkroth
5/23/13, 12:28 AM
#52

Astell, finns det ingenting inom det andliga som du är skeptisk mot, kanske någon TV-serie eller någonting annat. Det är ju ett så stort område. 

Tex orber, hurvida det är en fuktorb eller en andeorb, eller ett foto. Är det ett spöke eller "bara" någon form av rök.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Astell
5/23/13, 12:41 AM
#53

#52

Jo det finns det men jag inser nu att jag gått på för mkt här i diskussionerna och lagt in en tråd som inte alls passade in här…SORRY alla!!… förstod inte syftet med denna sida.

Jag har skrivit om det i en annan tråd.."Har du varit andligt troende etc" :)

[*Maggan*]
5/23/13, 12:51 AM
#54

#53

jag har också snackat en massa utan att till fullo förstå syftet med sidan, men som jag har tolkat de så handlar det om att skeptiker och troende ska tvingas diskutera respektfullt med varandra. Vilker inte är en självklarhet på vissa andra sajter…

Fortsätt dela med dig - det tänker jag göra 🙂

Astell
5/23/13, 8:28 AM
#55

#54

Jo Maggan men ser det lite annorlunda nu bara 🙂

Annons:
Fjäril
5/23/13, 8:53 AM
#56

#51 Astell, 

Under artikeln "Idén till sajten" framgår det nog mer tydligt (hoppas jag) vad sajten är ämnad för:

http://andligskepticism.ifokus.se/articles/518eb05ece12c41136000608-idn-till-andlig-skepticism?discussions-1 

Jag är själv andligt troende men ifrågasätter också mycket. 

Främst är sajten skapad för att vi ska ha möjligheten att diskutera, där alla ska känna sig välkomna. 

Om man har en upplevelse man vill dela med sig av och bara vill ha medhåll (ja riktigt så är det inte heller, men fler förstår) ska man posta det på Övernaturlgt - men vill man istället lyssna till andra teorier, eller diskutera det som hänt, ska man publicera det här :) 

Ja lite så i sin korthet.

Sajtvärd på Övernaturligt

Astell
5/23/13, 9:16 AM
#57

#56

Tack för upplysningen Fjäril!! :)

herj
5/23/13, 10:09 AM
#58

#54

Jag ser det som en skitbra idé att vi har en sida där både troende och skeptiker har möjlighet att komma till tals på lika villkor. Dessvärre så har det varit dåligt av det på andra sajter så jag kan inte annat än att ge props till fjäril för detta initiativ.

[Zorita]
5/23/13, 10:37 AM
#59

Jag är 30 år och bor i Spanien. Jag var väldigt andlig förr i tiden och är det väl lite fortfarande. Jag tror allt kan bevisas, men att vi kanske inte har redskap för att upptäcka vissa saker än. Förr trodde man att elektricitet var andar och gudar och allt möjligt, och kanske vi kommer titta tillbaka en dag och tänka detsamma om mycket som förekommer idag.

Kanske jag ska säga också att jag är fantasyförfattare och därför hittar på mina egna verkligheter dagligen. Det gör nog att jag tycker allt övernaturligt är väldigt spännande och jag vill veta hur det fungerar även om jag inte nödvändigtvis tror på det. Egentligen vill jag tro, men jag måste övertygas först.

jaerven
5/24/13, 7:46 PM
#60

Jag är 62 år, och har bott lika länge i Stockholm, fast på olika platser. Började läsa tidigt, och då helst Sf. Inriktning åt para-hållet, kanske lite beroende på skeptikerna. Som gift med en healer har jag sett saker som jag inte kan bortförklara. Med tanke på att healing, och dess funktioner, enligt skeptikerna är lika osannolika som andra paranormaliteter gör det mig öppen för att annat para också kan vara på riktigt. Järven tog jag som nick för att Björn var upptaget, och när jag började skriva på iFokus tilläts inte Å Ä och Ö i nicket.

Joppo
5/25/13, 12:29 PM
#61

@Jaerven

"Inriktning åt para-hållet, kanske lite beroende på skeptikerna"

Vad menar du med detta?

[Emma--]
5/26/13, 12:15 PM
#62

Emma heter jag, håller främst till på djursidorna här på iFokus med katter som största intresset. Jag får väl kalla mig en troende skeptiker. :P eller tror på andar (inte Gud). Har upplevt vissa saker tidigare som gör att jag tror på det övernaturliga samtidigt som jag försöker övertala mig själv om dom logiska förklaringarna. Är övertygad att människor är benägna att tro på något mer just för att det blir enklare än att bara hantera vardagen som den är och litar därför inte på min egen tro ;P konstigt? Japp, antagligen.

Annons:
jaerven
5/26/13, 1:09 PM
#63

#61

Efter som jag sett och upplevt saker i och i samband med healing som gör att jag tror att där finns något trots att skeptiker säger att det inte kan finnas något, så känns det avigt att inte vara öppen för att tro på annat som skeptikerna förnekar på samma bevekelsegrund.

Saga85
6/14/13, 5:19 PM
#64

Rätt så ny här, men inte på iFokus i allmänhet. Är mer av en läsare än en skrivare, och följer en hel del trådar trots att jag skriver ytterst sällan. Är sådan är jag även utanför internet, pratar inte mycket utan är mer av en lyssnare och medlare. 

Det har inget med blyghet att göra, som när jag var yngre, bara sådan jag är. Har även dåligt minne,* men desto bättre lokalsinne. Dvs jag vet var din brevlåda bor, men jag vete fan vad jag gör där. 

Vet inte hur intressant det är, men tycker om att skriva presentationer. Tycker även om att spela gitarr, se på/redigera film, läsa (helst fantasy eller skräck), dansa, tv-/brädspel, Göteborg (hehe) och drömma. Hamnade på iFokus när jag letade iller för fem år sedan (vad tiden går fort!), och har tumlat runt lite bland diverse sajter.

Jag är: Givmild? Ödmjuk? Känslosam? F.d troende (wicca), en kramig människa (tröstar hellre med en kram än ord), cynisk, ostabil, djurägare, hobbyvegan, tönt.

Jag drömmer om: Att hitta mig själv.

Jag gör: Inte mycket. Praktiserar på centrallager, är sjukskriven sedan snart 3 år tillbaka, men på väg ut i arbetslivet eller studier, hade hoppats till hösten, men blir nog nästa vår med studier (då jag äntligen klurat ut vad jag vill bli när jag blir stor).

Annars? Har en ny favoritsajt på iFokus, och det är ASiFokus (rövslickeri?) 😃

*Ville säga guldfiskminne, men eftersom det är en myt så nöjer jag mig med Sagaminne.

//Saga over and out!

Fjäril
6/14/13, 7:59 PM
#65

Tack till er alla för era presentationer! Jag får nog skriva en tydligare än den första (tama) jag gjorde ;) Saga, tack! :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
6/25/13, 5:33 PM
#66

Det vore roligt med fler presentationer 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Maria
6/25/13, 6:28 PM
#67

Jag tycker denna sidan är väldigt intressant.

Jag skriver inte så mycket men läser desto mer.

Jag är 51 år och bor i Göteborg i ett radhus med man och numera bara en katt. Vi har en vuxen son.

Tyvärr har jag fått halvtids sjukersättning men hoppas det kommer att ändras i framtiden. Jag har vissa "hjärnskador" efter en operation av en elak hjärntumör. Sviktar aningen kognitivt och har en dålig balans.

Jag har alltid kallat mig troende men har upptäckt att begreppet innefattar en hel del som jag inte alls känner mig bekväm med.

Jag tror på Gud (Kristendom) men har fått skrivit mig på näsan att kristen är jag inte.

Min tro krockar inte med evolutionsteorin och jag är absolut inte bokstavstroende.

Helst diskuterar jag inte min tro alls då jag inte kan komma med några som helst belägg för att det är sant.

Jag vill gärna räkna mig som skeptiker trots allt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fjäril
6/25/13, 6:34 PM
#68

#67

bumbleboo, hoppas du kan återgå till det du gjorde tidigare och  vad säger man (?), skönt att du övervann tumören (?) Inget märks på ditt sätt att skriva i alla fall!

Tack som gillar sajten!

Sajtvärd på Övernaturligt

Maria
6/25/13, 6:39 PM
#69

#68 Tack för det.

Jag är nog den som läser mest på olika sajter då jag hela tiden får läsa allt från början innan jag eventuellt kommenterar.😃 Vissa trådar har jag läst hur många gånger som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Saga85
6/25/13, 11:32 PM
#70

#67 Hoppas du blir helt återställd med tiden!
Till mig (eller snarare mina föräldrar) sa de att chansen fanns att jag aldrig skulle bli helt återställt efter min hjärnskada.

Iof var jag ett kolli som varken kunde gå, stå, prata eller skriva och kände varken igen vänner eller familj, men tja, förutom lite halvkasst minne och lite "hjärntrötthet" ibland när det blir för intensivt klarar jag mig finfint.

Och jag känner igen mig i #69 👍

Maria
6/26/13, 7:58 AM
#71

#70 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
6/3/14, 9:31 PM
#73

Vi har flera nya medlemmar, vilket vore roligt med fler presentationer 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: