Annons:
Etikettmedium
Läst 1260 ggr
Huygens
5/24/14, 10:07 PM

Chris Robinson - psychic dream medium

Chris Robinson, här mellan 32:00 - 34:00, kan förutse framtiden från detaljer i sina drömmar när han sover. Oftast är det katastrofer han drömmer om.

Vet någon lite mer om honom och hur säkert han förutser saker? Forskaren Schwarz testar Robinson 10 gånger och får i stort sett alla rätt i pogrammet.

Att få så många rätt är lite ovanligt.

Annons:
Neutralis
5/24/14, 10:19 PM
#1

#0

Forskaren Schwarz testar Robinson 10 gånger och får i stort sett alla rätt i pogrammet.

Att påstå det i ett YT-klipp är nog inget att förlita sig på.

Huygens
5/24/14, 10:22 PM
#2

#1 Du får väl visa det. :)

Neutralis
5/25/14, 12:26 AM
#3

#2

Så du menar att det är upp till mig att bevisa att det är snömos… Det är nog dags att vakna upp nu Huygens, du pratar smörja.

Huygens
5/25/14, 8:38 PM
#4

Här finns ett lite bättre visat drömexperiment av Chris Robinson. Han hittar väldigt exakt ett antal cylindrar m m.

Experimentet är utfört 2001 i Arizona. Frågan är om det testet skulle duga, eller är av den typ som Randi skulle acceptera att utföra?

ru4real
5/26/14, 12:01 AM
#5

Det beror väl på under vilka premisser det utförs på.

Du kan ju enkelt kolla på JREF's hemsida för att se hur tester skall utformas för att det skall vara godkända tester. Men en skakig och dåligt filmad film på youtube utgör ju definitivt inga som helst bevis på att testerna är korrekt utförda. Men å andra sidan, du ser ju det du vill se…

JonasDuregard
5/26/14, 4:20 PM
#6

Finns det inget nedskrivet? Jag kommer inte plöja igenom en massa YT-filmer. 

Om det är samma smörja som Gary Schwartz brukar lämna efter sig så är det inte mycket att ha. Jag har flera gånger förvånats över hur naiva experimentuppsättningar han använder, till synes utan att alls inse det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: