Etikettandar-spöken
Läst 1480 ggr
Ebbi13
2014-03-29, 21:52

Varför just jag..?

Gör ett nytt inlägg då jag la in på fel "kategori.." Hejsan! Det har hänt mycket andligt i mitt liv.. Hört någon som går ute i hallen (vart ensam) När jag var hos mormor för 1-2 år sen så såg jag en tydlig "skepnad" av en kvinna/tjej i dörrkarmen..det kan vart det rysligaste jag varit med om.. Den senaste händelsen var för någon vecka sen..var ensam på övervåningen och mina föräldrar låg och sov.., då jag plötsligt hörde tydlig "opera sång" eftersom mina föräldrar låg och sov +att dom verkligen hatar opera (hehe) så blev jag rädd och låg helt stel i min säng ,efter 30 sekunder ungefär så slutade det, har ingen radio eller nåt sånt så det kunde det heller inte vart..? Någon som vet varför just såna här saker händer mig? Snälla svara gärna!!

JonasDuregard
2014-03-30, 14:01

#0 Frågade du dina föräldrar om de hört operasången?

"Någon som vet varför just såna här saker händer mig?"

Jag tror det är ganska vanligt att människor tycker sig se "skepnader" och så vidare. Det är många på forumen här som postar frågor om sadant.

I min mening handlar det inte om några spöken utan det förklaras enklare av att man ser fel ibland.

Kyllan56
2014-03-30, 14:55

Ebbi13, jag förstår att du blir rädd för det blir man när det sker saker som man inte har en förklaring till. Det ligger i människans natur att vilja ha en förklaring till det som sker. 

Jag tycker också du ska prata först och främst med dina föräldrar. Sedan kan det finnas en förklaring i att du egentligen sover fastän du tror att du är vaken. 

själv har jag förstått att jag haft en sådan dröm när jag var barn - där jag var övertygad om att jag såg ett spöke. Det ledde till att jag långt upp i vuxen ålder var livrädd för spöken. Men det kom aldrig något!

Idag som vuxen har jag förstått var det var jag var med om. Det kallas sömnparalys. Jag önskar någon hade förklarat det när jag var barn så jag sluppit vara så rädd och utvecklat fobi för mörker.

När man är tonåring händer mycket i koppens hormoner och man kan också för att man är rädd skapa hallucinations liknande tillstånd. Det är inte alls ovanligt hos tonåringar. Tonåren är ofta en utmanande och jobbig period i ens liv då sådana saker kan hända.

Hoppas du får svar och att det löser sig för dig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Ming
2014-03-30, 15:08

Jag har också upplevt sömnparalys (hypnagogt tillstånd) det du berättar om….dvs både hört sett och känt då kroppen sovit.Omskakande upplevelse som dessutom är rätt vanligt.

[Borttaget]
[Borttaget] 
2014-03-30, 15:09

Inlägget är borttaget

Ebbi13
2014-03-30, 15:21

#1 såklart jah frågade, dom hade inte hört. Plus alla er andra, det är mEr än jag som har känt av händelser i mormors hus..

Gesus Pettersson
2014-04-02, 12:55

Läs på om sömnparalys som #2 och #3 nämner det förklarar i stort sett alla "spökupplevelser" - både höra ljud, se saker och tom "känna" saker..!

Hade faktiskt en riktigt obehaglig och stark sådan inatt - där jag blev upplyft och dragen ur sängen. Läskigt värre, om man inte vet vad det är…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Maria
2014-04-02, 12:58

Jag har också varit med om sömnparalys och det var oerhört skrämmande och "verkligt" men till slut fick jag svaret och kunde pusta ut….

/Maria

Piixy
2014-04-04, 12:43

#0 jag tänker såhär att om man lägger tillräckligt mycket energi/tankar på något så kan man skapa det själv. Försök att tänka på annat istället och försök att hitta andra lösningar till det som händer.

Om det är spökern/andar som du upplever så blir det bara mer om du lägger energi på det. Om jag var du så skulle jag försöka ignorera det.

Exempel: om jag petar på en person så är det roligt så länge personen ger respons. Men direkt när den andra personen inte bryr sig längre då tröttnar jag. 

Tror det är likadant med livet/andar. Man väljer vad man vill ha i sitt liv.

Välj du också :)

Kram

Upp till toppen