Etikettandlighet
Läst 1393 ggr
[cattie806]
2014-03-24, 20:16

Meditation

Hej. Jag låg för en stund sedan på min spukmatta och mediterade. Allt kändes bra och jag hamnade i ett tempel på ett högt berg där jag såg mig själv sitta i skräddarställning på en lilamålat lotusblomma. Solen sken starkt och värmde mig. När jag låg där så kände jag helt plötsligt hur det började krypa kyla upp över kroppen, från tårna upp till axlarna. Kände hur jag fick gåshud. Vad berodde det på?

Fjäril
2014-03-24, 20:57

Kanske för att du legat för länge på spikmattan?

Sajtvärd på Övernaturligt

[cattie806]
2014-03-24, 22:24

Hann inte ligga där mer än 5 min. så det tror jag inte.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Fjäril
2014-03-24, 22:33

Brukar du meditera? Har det hänt innan?

Det kan ha varit något drag bara, jag fryser jämt när jag ligger och slappnar av.

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
2014-03-25, 09:01

#0 Hej!

Det är vanligt att man får olika kroppsförnimmelser när man slappnar av/mediterar.

Man blir också mer uppmärksam när man slappnar av och lägger märke till sådant som man annars inte skulle vara medveten om. Det mentala surret minskar.

Det finns många meditationstekniker och olika böcker om det. Man behöver finna sin egen metod som passar just en själv. (Utan att krångla till det är min metod. 🙂)

Det finns många länkar på internet också. Här är en, där frusenhet nämns:

"En del kan känna sig frusna strax efter ett meditationspass. När vi befinner oss i ett djupt vilotillstånd sjunker ämnesomsättningen och kroppen går på sparlåga. Frusenheten efteråt är ett tecken på en mycket djup avslappning. Den går över efter en stund när du börjar röra på dig. Likaså kan du känna dig en smula trött efteråt, men även detta är övergående"

http://www.novafutura.se/readinfo.php?textid=58

Lycka till med meditationen!🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[cattie806]
2014-03-25, 09:42

Jag har meditation i flera år men bara upplevt värme, det var därför jag blev lite fundersam. Finns inget drag i rummet.

Magi-cat
2014-03-25, 11:50

#5 Det kan alltså bli så ibland, helt normalt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen