Annons:
Etikettmedium
Läst 4807 ggr
Gesus Pettersson
2014-02-07 20:31

Medial utvecklingskurs hos Pierre Hesselbrandt

Hej - var intresserad av åsikter med mera på kurser hos Pierre Hesslebrandt och frågade på Spiritualism iFokus

Men det gick inte så bra, Jane Lyzell stängde istället av mig direkt, utan regelbrott eller anledning - och utan att meddela mig om varför/anledning. 

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/52f4fb71ce12c43081003147-medial-utvecklingskurs

Jag provar här om här är några vuxna sansade människor som vill delta med sina åsikter - och förhoppningsvis någon som är just certifierad och har koll på detta och vill upplysa lite

Jag skrev:

Hej alla, hoppas ni vill hjälpa mig med detta - jag är intresserad av en kurs i medial utveckling.

Jag har kikat på en kurs hos Pierre Hesselbrandt, men kan inte hitta att han är ett certifierat medium eller något annat(?).

Kan Pierre ändå ha kurser, även om han inte själv är certifierad, vilket väl innebär att han inte är "utbildad" i det han då har kurser i?

Läser och uppfattar det som att Pierre inte certifierar, men att man får ett diplom? Men det är väldigt otydligt på hans webbplats, så jag vet inte riktigt hur han menar…

http://www.allroundspirit.com/kurser.php

Och sist, om Pierre inte är certifierad, och man inte blir certifierad efter att ha gått hans kurs/er - för det kan man väl inte bli? Ska man då välja en annan, som är certifierad, och gå kursen där istället - för vad är meningen med en kurs om man inte blir certifierad?

Redigerat

/Fjäril

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
Fjäril
2014-02-07 21:36
#1

Jag ville mest visa att jag läst din fråga men jag är inte mycket till hjälp eftersom jag inte har tillräcklig kunskap om diplom/certifikat och utbildningar. Spontant anser jag inte att en person utan eget bevis på kunskap kan utbilda andra, oavsett bransch, men så är det kanske inte här (vad Pierre har för utbildningar vet jag inte)?

Sajtvärd på Övernaturligt

Gesus Pettersson
2014-02-08 11:15
#2

Nej jag vet inte heller om Pierre är "utbildad", men det går inte att läsa om någon/några någonstans, och påstådda medium brukar inte direkt dölja att dom har dessa certifikat med mera ;-]

Väldigt "luddigt" står det på hans webbplats, om jag uppfattar det rätt, att man får ett diplom efter hans kurs/er - men vad är skillnaden på hans kurser och dom där man får certifikat tex?

Jag undrar om det är samma kurs/er men man inte får certifikat - varför gå kurs hos Pierre (om man nu inte gillar honom osv så därför..) istället för att gå där man får certifikat?

Sen var jag intresserad av hur andra "certifierade" som håller kurser ser på det… Sorgligt att Jane Lyzell som ju anser sig vara en expert och allvetande om detta inte vågar snacka om det (om det heller)

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

AnnikaIII
2014-02-08 11:46
#3

Jane vågar nog men hon vill inte, är min teori…

Carpe momento

Jante
2014-02-08 15:07
#4

Gesus, kan du inte skriva till de som driver iFokus och fråga om det är ett lämpligt beteende från en Sajtvärd.

JonasDuregard
2014-02-10 15:20
#5

#4 De som driver iFokus är i regel ointresserade av tjafs mellan medlemmar och sajtvärdar, och jag tycker inte det är rimligt att kräva av dem att de ska ta ställning i sådana här dispyter. 

Att en del sajtvärdar stänger av användare godtyckligt eller är ogästvänliga på andra sätt får vi leva med. "Anmäl" bara sajtvärdar i yttersta extremfall (sådana har förekommit och föranlett åtgärd).

Djembelelle
2014-02-10 15:41
#6

Gesus, har du mejlat Pierre och frågat honom direkt?

Lennart Hedlund

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Kalendula
2014-02-10 21:08
#14

Det är som att jag skulle ställa frågan till dig, är du är certifierad till att lära ut städa … 

O vad ä du vill lära dig i så fall? Alla har förmågan, men inte alla har förmågan att släppa fram sin förmåga. Om nu Pierre har förmågan och håller kurser, så skulle jag gå hos honom.

Nu behöver jag ju inte det i o f sig … mn lägg av detta med certifikat och diplom är ju bara ett papper. Pierre kan mer och bortom det och många med honom .. Så att ens ställa frågan om det är rätt o riktigt att du skulle gå på kurs hos honom … har du igen magkänsla kring detta, kanske du ska välja en annan stig i ditt liv.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
2014-02-10 21:23
#20

En påminnelse till alla: Vi har en trivselregel som säger att man ska utgå från att saker skrivits med gott uppsåt. Det innefattar att om ett ord kan ha flera betydelser där en betydelse passar i sammanhanget och en annan bara blir konstig och elak, utgå inte från att det är den konstiga elaka betydelsen som avses 🙂.

Det är OK att fråga vilken betydelse som avses, men utgå inte från att det är den "ondskefulla" eller vad vi ska säga.

Tog bort en ganska lång diskussion om vad ett ord egentligen betydde (där den som skrivit ordet inte själv deltog och kunde förklara) och ändrade ordet där det förekom för att förtydliga. Nu blir nog alla nöjda och glada. Eller inte.

Annons:
gant
2014-02-14 01:46
#21

#20 

(Om inlägget passar bättre i någon anmälnings/trivsel/moderatorstråd, så flytta den gärna)

Menar JonasDuregård att alla skribenter skall se Gesus trådstart som något som skrivits "med gott uppsåt" och som, så att säga, bara handlar om en ordförklaring?

Eller får vi - med tanke på Gesus egna sajt, och tidigare historia på iFokus - misstänka att hans inlägg grundar sig på någon liten baktanke som inte är så goduppsåtlig?

JonasDuregard
2014-02-14 09:43
#22

#21 Ger en snabb förklaring här för det är så jobbigt att flytta saker (vill något diskutera mer, gör det i en annan tråd och länka härifrån).

"Menar JonasDuregård att alla skribenter skall se Gesus trådstart som […] bara handlar om en ordförklaring?"

Det tror jag inte att jag sagt 🙂. 

"Eller får vi - med tanke på Gesus egna sajt, och tidigare historia på iFokus - misstänka att hans inlägg grundar sig på någon liten baktanke som inte är så goduppsåtlig?"

Jag tror inte han skulle hålla med om att hans tidigare agerande har haft ont uppsåt. Allt blir mycket trevligare om man utgår från att folk som gör saker man inte gillar gör det för att de inte insett vad som är rätt snarare än att de medvetet agerar fel 🙂. 

Men det är som sagt OK att fråga, problemet är när man direkt utgår från att allt ska tolkas i dess mörkaste och mest avskyvärda innebörd. Börja alltså snarare med "menar du det här?" än "du menar alltå det här!" 🙂.

Nu - vad säger ni om det här med kurserna? En del erbjuder och har certifikat, en del inte. Är det någon skillnad?

mayolica
2014-02-21 14:06
#23

Det finns så många olika inriktningar på mediala kurser.    Jag tänker att det är viktigt att fundera på varför man vill gå en kurs i medialitet? vad är avsikten att gå kursen? vad vill man få ut av det?   

 Har man för avsikt att gå kurser för att bli medium och få ett certifikat får man väl söka bland medium utbildningar som har den inriktningen.
Har man ingen erfarenhet förut inom det mediala,så kanske det kan vara  lämpligare att välja någon kortare grundkurs i medial utveckling, eller prova på kurs för nybörjare. 

Om jag är intresserad av att gå en medial utvecklingskurs är det inte viktigt för mej om läraren har ett medium certifikat eller inte, det är annat som avgör vilken kurs jag väljer.

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: