Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1328 ggr
JoHo
1/11/14, 10:51 AM

Illusionen av ett medium

Keith Barry visar att med tekniker kan man ha bättre träffsäkerhet är självpåstådda medium som anser sig kunna prata med döda och de döda pratar tillbaka.

ALLT i klippet är tekniker av olika slag. Griffeltavlorna (som används vid vissa fysiska seanser) är ett gammalt trolleritrick t ex. INGET av det man ser nedan är alltså övernaturligt.

Hur är detta möjligt?

Annons:
JoHo
1/11/14, 12:50 PM
#1

Oj, klippet i #0 var visst så "farligt" och - troligen - avslöjande att det röstades bort illa kvickt på Övernaturligt iFokus.

Härligt med öppna människor ;-)

Mantissa
1/11/14, 2:08 PM
#2

Riktigt bra jobbat, skulle vara kul att se hur han gjorde :)

Denna kommentar har tagits bort.
Djembelelle
1/12/14, 1:37 PM
#4

Klippet finns kvar för mig iaf.

Lennart Hedlund

JoHo
1/12/14, 2:37 PM
#5

#4

Syftar på att klippet lades upp på Övernaturligt iFokus och DÄR anmäldes det bort illa kvickt.

ScreamingPony
1/12/14, 5:35 PM
#6

Kalla mig trög men… Hur går det ens till, hur kan man säga att det inte är nåt "spooky" med det? Han visste ingenting om henne och hennes kompis från början va? Det jag ser är bortom min logiska värld… 

Men ni/du menar alltså att ingenting i klippet var övernaturligt? Är inte kritor som "skriver sig själva mystiskt"? Och att han kunde berätta en massa saker om hennes vän och dessutom få den där klockan att ringa… Jag får inte ihop det! 🤔

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

Annons:
JoHo
1/12/14, 6:04 PM
#7

#6

Klassiska trolleri- och illusionistknep bara.

Titta här t ex där man kan köpa ett set av dessa grffeltavlor http://www.abbottmagic.com/Spirit-Slates-Magnetic-Bazar-De-Magia-SPIRITSLATEMAG.htm

Eller se denna video nedan på en variant av klockan som ringer när man själv vill att den ska ringa (denna har jag t ex i min samling). När det gäller spirit bells som fås att ringa finns massor av varianter.

Som du ser så är det tekniker och TROTS att jag förklarade att det är just tekniker och nte övernaturligt så trodde du att det var oförklarligt.

Vad tror du nu?

ScreamingPony
1/12/14, 6:57 PM
#8

Jag tycker iofs att allt är konstigt och skumt så länge jag själv inte kan förklara det, men jag får väl bara acceptera att det är trick och sånt som bara beter sig på vissa sätt av någon anledning som jag inte vet 😛

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

Upp till toppen
Annons: