Etikettandlighet
Läst 1312 ggr
retep
2013-08-29, 09:39

Det obundna Medvetandet

att vara medveten bortom det fysiska….

http://www.lifebeyonddeath.net/oprah

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[niklaeri02]
2013-08-29, 16:57

Intressant, men som vanligt med dessa historier går det att likna till drömmar och skapade fantasier i huvudet. Såg närmare tio minuter av klippet.

OBE1canUbe
2013-09-24, 15:34

Han berättar ingenting som skulle gå utöver en ganska vanlig utanför-kroppen-upplevelse med en bra astral projektion därefter. Lite konstigt att en ”hjärnförskare” inte förknippar det han upplevde med ett sånt välkänt fenomen som klardrömmar (lucid dreams). Det han har rätt i är att man inte behöver nästan dö för att uppleva detta! Det går att lära sig ganska lätt att gå in i det tillståndet så ofta som nästan varje natt.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

retep
2013-09-24, 17:44

#2 Måste säga att jag tänker att din jämförelse inte är detsamma, inte alls täcker det han beskriver att han varit med om. Detta är bortom klardrömmar och astral projektion! Menar att det inte alls är projektion, utan direkt erfarande av Medvetandet.

OBE1canUbe
2013-09-24, 18:05

Retep, berätta gärna hur du tänker. Vad exakt anser du vara bortom klardrömmar och astral projektion?

retep
2013-09-24, 20:41

Exakt vad det är kan inte beskrivas, eftersom det är bortom upplevelseplanet! Tänker att klardrömmar och astral projektion mer är förknippat med det medvetandetillstånd där drömmar och dagdrömmar förekommer. Tillståndet av Rent Medvetande är Transcendentalt och erfars direkt. Det vill säga helt utan sinnesupplevelser. Något som jag menar att all form av projektion är.

OBE1canUbe
2013-09-25, 13:46

Jag förstår vad du menar och vill inte förringa hans upplevelser. Jag är inte heller en ateist utan tror på den oändliga utvecklingen av medvetandet. Jag är också en ganska erfaren praktiker och undervisar i klardrömmande, OBE och astral projektion. Jag vet att i en astralprojektion så har vi direkt tillgång till all den otroliga processorkraften som vår hjärna besitter. Det vi kan uppleva då kan mycket väl gå bortom våra vanliga sinnesupplevelser.

Självklart kan jag inte bevisa att alla våra upplevelser under en astralprojektion härrörs till hjärnan, men motsatsen kan inte bevisas heller. Därför kan jag inte goodkänna hans ”Proof of Good”.

Däremot kan jag själv logiskt bevisa guds existens :)

[Starman]
2013-09-25, 14:02

Hur ser ditt logiska gudsbevis ut? Gör gärna en ny tråd. 🙂

Upp till toppen