Annons:
Etikettövningar-tävlingar
Läst 3232 ggr
--Rose--
6/16/13, 7:40 AM

Ny tråd --Rose--

Undersökningarna måste fortsätta så att vi har mer att gå på. 🙂

                               Så läs av mig om ni vågar🙂

Annons:
olaka
6/16/13, 10:08 AM
#1

Tyler i efternamn.

Rest med doktorn i nionde och tionde inkarnationen.

Bor i ett parallellt universum.

Har varit ett med TARDIS.

BAD WOLF återkommer ständigt i ditt liv.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Loris M
6/16/13, 3:00 PM
#2

Dessvärre kan jag inte få fram tidigare inkarnationer och efternamn som Olaka, men jag gissar på: kvinna, mellan 45-50 år, bor i södra Sverige. Gissar på Blekinge, Kalmar, möjligen Östergötland. Två vuxna barn. Tidigare gift med barnens pappa, men separerat.

OBS. Går bara på känslan och gissar. Har aldrig läst av andra, tycker bara att det här är roligt. Trots att jag var framgångsrik i SillyDill-tråden tänker jag inte satsa på mediumskap. Har redan ett jobb som jag älskar. 😃

--Rose--
6/17/13, 8:02 PM
#3

Roligt att läsa vad ni känner / tror , Ska bli intressant o höra vad andra känner av / tror 🙂

olaka
6/17/13, 10:03 PM
#4

Ska påpeka att jag skojade lite, men ditt nick är namne med min favvocompanion i Doctor Who.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

--Rose--
7/6/13, 10:35 PM
#5

#4 Det är lungt 👍 Vore kul om någon mer vill prova på. Jag avslöjer vem jag är på Tisdag 9/7 21.00 eller efter det. 🙂

AnnikaIII
7/7/13, 12:05 PM
#6

Dam/tjej/kvinna…..ta vad som passar. 
Jobbar på kontor, hund, social, bror, en förälder i livet, sjöng gärna i skolan, tycker om att "teckna", pratar gärna i telefon ( mer en genomsnittsmänniskan), älskad sommarstuga med inga riktigt nära grannar, Sundsvall (?), enkel klädstil, inga smycken, gillar 60-tals musik, inte s.k Svensson, son, livliga drömmar på  natten, morgontrött, ……ja det va ju lite kul…skulle kunna skriva lika mycket till men låter bli.

Intressant 👍

Carpe momento

Annons:
retep
7/7/13, 1:10 PM
#7

En varelse, en människa som oss andra. Rose som är stark, som kan vara sårbar, svag och ensam. Den som är glad, som kan vara ledsen, men endå närvarande och hel. Den som äter, skiter och kan ha fel. Rose som har rätt att fråga, rätt att få veta,(även om det är fel). Rose som vill och vågar vara någon annan, genom att vara sig själv. Eller Den som vill vara någon annan, istället för att våga vara sig själv?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Loris M
9/1/13, 10:31 PM
#8

Men, vart tog Rose vägen? 🤔Fortfarande på semester? Ute i yttre rymden? Reser med TARDIS? Vem var det egentligen? Nu är jag mer nyfiken på det än om någon av oss hade rätt i våra gissningar. 😃

TezzD
9/3/13, 8:41 PM
#9

😎

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

--Rose--
9/9/13, 3:50 PM
#10

Jag får be om ursäkt för mitt sena svar haha 🙂 Kom upp saker så jag glömde helt o hållet bort detta. Sedan gick jag in hitt o såg denna tråd var upp puttad igen 😃

Det är J-Artur-K👍

#6 Dam/tjej/kvinna…..ta vad som passar. = Jag är en man på 25 år

Jobbar på kontor, hund, = Har inget jobb , har jobbat fysiskt tidigare  , har ingen hund men ha alltid  velat ha en. (Har en syster som är alergiskt)🙂

social, bror, en förälder i livet, =

 Är mycket social men kan även ta tid för mig själv men är annars mycket social , Har bara min mor av mina föräldrar i livet. Är bror till 6 syskon som är i livet. En bror är på andra sidan🙂

sjöng gärna i skolan, tycker om att "teckna", pratar gärna i telefon ( mer en genomsnittsmänniskan), =

 Gillade att sjunga i skolan och i högstadiet var vi tvungna att skriva en låt i grupper o framföra det för skolan. Då var jag sångaren. Mellan klass 3-7 spelade jag fiol.  Gillar att teckna figurer ibland om jag ser en penna o papper o har inget speciellt för mig. Speciellt i skolan. Där gjorde jag egna tecknade humor serier. Pratar mer än genomsnitt i mobilen absolut 🙂

älskad sommarstuga med inga riktigt nära grannar, Sundsvall (?),= Älskar vårat hus på landet i örnsköldsviks kommun i västernorrland. 20 mil ifrån sundsvall   Inga grannar nästan. 14 hus på 6 km är det. 🙂

 enkel klädstil, inga smycken, = Klär mig enkelt men snyggt , Har ett halsband🙂

 gillar 60-tals musik, inte s.k Svensson, son, livliga drömmar på  natten, morgontrött, ….. =

 60 tals musik är en av mina favoriter är något jag hört väldigt mycket på. Har även varit på Cliff Richard (Henry roger webb) live spelning för något år sedan i Göteborg. 🙂 Jag minst inte mina drömmar så mycket nu längre men förut hade jag mycket livliga drömmar. är mycket morgon trött. Förmodligen på grund av att jag har drömmar i mitt undermedvetna under natten om jag skulle gissa. Fast jag inte minns dom. Jag kan vakna o känna att inatt hände det saker fast jag inte minns det 🙂

.ja det va ju lite kul…skulle kunna skriva lika mycket till men låter bli.

Intressant Tummen upp

Så det var jag J-Artur-K 🙂

J-Artur-K
9/9/13, 3:50 PM
#11

Jag skriver om er andra senare 🙂

Ny dag nya möjligheter

olaka
9/9/13, 5:38 PM
#12

Gillar du Doctor Who så tar jag det som en träff!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

J-Artur-K
9/9/13, 5:55 PM
#13

#12 jag har aldrig set den serien men blev tvungen att kolla upp var det var för serie , verkar faktiskt som den kan vara bra när man läser om den. Var lite roligt det du nämnde om Rose, sedan såg jag att det är en som heter Arthur i sitt riktiga namn som jag har som mellan namn, men i serien heter  Rory  var lite roligt samman träffande. 🙂Måste ta o ladda ner första säsongen o se vad det är. Verka som att det kan vara en sådan där serie som är väldigt bra. Eller så tycker man den inte alls är bra. Själva iden till den serien tyckte jag verkade intressant 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
olaka
9/9/13, 6:01 PM
#14

#13

Första halvan av första säsongen(den med Christopher Eccleston) är ganska konstig men det tar sig sen och nästa doktor(David Tennant) är superbra!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

J-Artur-K
9/9/13, 6:13 PM
#15

#2 Dessvärre kan jag inte få fram tidigare inkarnationer och efternamn som Olaka, men jag gissar på: kvinna, mellan 45-50 år, bor i södra Sverige. Gissar på Blekinge, Kalmar, möjligen Östergötland. Två vuxna barn. Tidigare gift med barnens pappa, men separerat.

Jag är en man på 25 år. Bor i Norra sverige. Har inga barn o har aldrig haft ett förhållande 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
9/9/13, 6:36 PM
#16

#7En varelse, en människa som oss andra. 
Rose som är stark, som kan vara sårbar, svag och ensam. 
Den som är glad, som kan vara ledsen, men ändå närvarande och hel.
Den som äter, skiter och kan ha fel. 
Rose som har rätt att fråga, rätt att få veta,(även om det är fel). 
Rose som vill och vågar vara någon annan, genom att vara sig själv. 
Eller Den som vill vara någon annan, istället för att våga vara sig själv?

Svar :

Jag kan vara både stark o svag. Är väldigt glad av mig men ibland kan vara ledsen. Är inte rädd för fråga saker o står för det jag tycker fast om jag kan ha fel. Men står för min åsikt.  Jag är en annan genom att vara mig själv genom att jag är mig själv när jag står för mina andliga förmågor men på sätt o vis blir jag en annan person då för andra som inte vet att jag har det. Men ibland vill jag vara en annan o ha vanligt liv. På sätt o vis är min förmåga en gåva. Men på sätt o vis en förbannelse med. Förbannelse är att överdriva men själva talesättet. 

Sedan jag var barn, när jag träffade människor for deras liv igenom mig, jag såg deras händelser i livet som en snabbspolad film , det bra o det dåliga, Jag visste hemska saker som skulle hända. När jag blev äldre visste jag om en person skulle dö inom snar framtid  men inget jag kunde göra åt det. Jag kan inte öppna min mun o säga något som inte går att stoppa. Inget av det hemska jag visste om som skulle hända kunde jag prata om för sådant gör man inte. Det förstod jag. Jag fick leva med att jag visste hemska saker om folk se deras hemska hemligheter som kom automatiskt men jag gick aldrig in för att kolla djupare i det. För det gör man inte utan tillåtelse. Men visa saker kom automatiskt. När jag läste nyheter som exempel en försvunnen person kunde jag se direkt att personen var mördad o sedan någon dag senare hittas personen mördad. I alla sådana fall när det hänt så har även personen som var förvunnen hittats mördad. Även att jag sett område där personen ska vara som man fått vetat senare stämt. Men är inget man kan göra. Man kan inte precis ringa in o säga jag har andliga förmågor o jag har sett det här. Så ibland får man mycket info som blir som en förbannelse. Ser en bild som ger en info , läser något där man får info som man egentligen inte ska veta o har en mörk historia. Jag ser inte det som en förbannelse men ibland är det skönt att slippa all info man får . 🙂

Ny dag nya möjligheter

AnnikaIII
9/10/13, 10:55 AM
#17

Va roligt att jag lyckades träffa in ett å annat….så det var du Artur…vi har träffats faktiskt på Ramsbergsgården…:)

Carpe momento

J-Artur-K
9/10/13, 11:04 AM
#18

#17 Ja vi träffades på Ramsbergsgården 👍Ja det var roligt att du träffa in ett o annat. Fast du såg nog massa mer som stämde med. Du såg nog en del om andligheten skulle jag tro 🙂

Ny dag nya möjligheter

JonasDuregard
9/10/13, 11:29 AM
#19

#17 Det hade varit konstigt om du lyckats ha fel på precis allt.

Faktum är att det är ungefär lika osannolikt att ha fel i allt man gissar som det är att ha rätt i allt (beroende på lite hur man formulerar sig).

Inlägg #2 är ju ett exempel på just ett sådant sällsynt fall där man lyckas få precis allt diametralt fel. Det kan man ha på minnet nästa gång någon lyckas få alla rätt - slumpen skapar ju en slags balans över tid och då motsvaras den här extrempunkten av en åt andra hållet 🙂. Ungefär lika ofta som du ser att någon har alla rätt kommer du se att någon har alla fel.

Fjäril
9/10/13, 12:02 PM
#20

Tack för ditt deltagande Joakim 👍

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
TezzD
9/10/13, 12:39 PM
#21

Det var roligt att följa detta 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

J-Artur-K
9/10/13, 11:05 PM
#22

Jag tyckte det roligaste var när jag läste AnnikaIII  och vi hade träffats i verkligheten 2 månader tidigare på en forum träff. 😃 Var lite roligt 🙂

Ny dag nya möjligheter

Loris M
9/15/13, 7:54 PM
#23

😂Men var rolligt det här blev! Jag visste inte att jag var så otroligt duktig på att gissa fel. Hur kan man få alla fel?

Men det är faktisk inte alla som lyckas med det och som Jonas sa, så är det ett sällsynt fall 😉så jag tycker att jag värd en 🏆

Upp till toppen
Annons: