Annons:
Etikettandlighet
Läst 1129 ggr
[niklaeri02]
2013-09-05 12:12

Vad göra med upplysning

Om man tror sig vara upplyst i någon nivå; finns det något man kan göra med sin upplysning? Jag blev det i så fall oväntat och tillsammans med psykiskt sämre mående.

Om man är upplyst ordnar sig allting för en då i detta liv? Kommer man automatiskt att må toppenbra eller hur ser det ut då? Jag mediterar inte längre.

Jag har svårt att släppa termen och mina upplevelser och tycker det är rätt intressant. Har kanske sagt att jag inte skall tjata, men det är ju fritt att svara och tycka och så.

Annons:
Maria
2013-09-05 13:22
#1

Vad innebär att vara upplyst?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[niklaeri02]
2013-09-05 14:58
#2

Bra fråga, jag vet inte riktigt. Men det är som att förnimma ett stort alltet i bakgrunden och allt är ganska klart genom det. Men jag kan fortfarande tvivla i min person och så.

Ljuskristallen
2013-09-05 19:02
#3

# 0 

Det var många frågor men samtidigt en del svar men det jag reagerar på är det du beskriver om psykisk ohälsa ? där tappar du mig lite för andlig upplysning som jag ser den är ren hälsa och harmoni inombords. Att våga lita till sig själv och det man är med om 🙂

Det du ser.det ditt öra hör,det kan ingen ta ifrån dig för det är din erfarenhet ingen annans ❤️

Morphogenesis
2013-09-05 19:36
#4

#3. Det låter lite problematiskt. Man kan ju i regel inte lita på sig själv och sina upplevelser.

[niklaeri02]
2013-09-05 21:13
#5

#3 Det kan ha varit så att jag blev så nere att jag släppte allt och mitt medvetande expanderade i den stunden ungefär. Det menar jag med psykisk ohälsa.

Har kanske en psykossjukdom och tar mediciner därför skriver jag om flera nivåer av upplysning men jag är inte så inne på vad ordet betyder även om jag lärt mig en del via iFokus.

#4 Får jag fråga hur du menar? Grundar det sig i psykiatri du skriver här? Jag vet inte om det är så i regel. Men förstår delvis vad du menar.

Upp till toppen
Annons: