Annons:
Etikettandar-spöken
Läst 3608 ggr
Fjäril
8/19/13, 7:31 PM

"Näras" andliga kryssning!

Har ni erfarenhet av andliga kryssningar och vad anser ni om det?

Tidningen Nära anordnar en kryssning nu i Oktober.

Jag tänker bara på den där filmen, ja vad heter den nu igen, där några personer är på (någon form) av kryssning och hela båten är "hemsökt" av spöken?

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Klass
8/19/13, 8:07 PM
#1

Erkänner att jag inte har några rakarmsbelägg för detta - men enligt mig så kan en sådan kryssning inte vara annat än kommersiell. Snacka om att utnyttja de troende!
Andarna står alltså redo och vet vilka uppgifter de har och är redo att tjäna pengar åt alla dessa "andliga profiler"?

Fjäril
8/19/13, 8:10 PM
#2

#1

Visionen är väl alla "likasinnade" ska ha möjligheten att träffas och jag tror inte att de som "arbetar som medium på båten" blir stormrika av det utan det kostar nog en del att åka båten - men det där med andebesöken och så vidare, ja jag vet inte vad jag ska tro. Jag är inte mycket för seanser och dylikt heller så.

Sajtvärd på Övernaturligt

Ljuskristallen
8/20/13, 7:31 AM
#3

Har ingen erfarenhet av dom kryssningarna och ärligt vill jag inte ha heller. Instämmer med Klass det är bara i kommersiella syften och utnyttjar troende så jag ställer mig väldigt negativ till allt sånt där.

Tyvärr har andlighet blivit en affärs id'e där man glömmer det grundläggande att kunna dela med sig utan egen vinning. Nåja inte överallt men en väldigt stor procent av den andliga världen har blivit enbart kommersiell tragiskt nog så jag slår bakut för såna kryssningar och liknande tillställningar som mässor mm.

Neutralis
8/21/13, 12:19 AM
#4

#2

Självklart så annordnas dessa kryssningar med syftet att tjäna pengar… Något annat tänkande vore extremt blåögt.

Benny Rosenknopp och Pierre… Ja, då är det med all säkerhet en resa med ekonomisk inkomst i fokus.

[Sol69]
8/27/13, 1:34 PM
#5

Vet inte om jag kan tänka mig att åka på en sån kryssning. Har en känsla av att det kostar mycket att få hjälp sen av de som är på båten. Tror att de tar mycket betalt för att hjälpa andra. Utan då går jag hellre till någon som jag hittat själv på min magkänsla..

Och sen åker jag hellre på en Hårdrockskryssning. då musiken är fri när du väl har betalt resan 🙂

retep
8/30/13, 3:31 PM
#6

Ja sådana kryssningar är nog ofta kommersiella för dem som är kommersiella och vill tjäna pengar!?

Sen är den nog säkert också "andlig" och givande för dem som betalar för att åka med!?

Annars hade de väl inte gjort det? Om de nu vet vad de vill och varför de väljer det!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Upp till toppen
Annons: