Etikettallmänt
Läst 2073 ggr
Fjäril
2013-08-19, 19:38

Film/serie-favoriter?

Har ni några film/serie-favoriter ni vill tipsa om?

Just nu tittar vi oss blåa på "The walking dead", en serie jag först trodde skulle vara rena tramset, för vem orkar titta på zoombies hela tiden - men oj så bra den är 😃

Innan dess har det varit "Breaking Bad", "Game of Thrones" och "Sons of Anarchy". Inga nyheter direkt, meeen så bra ändå! 

Vad gäller filmer så föredrar jag komedier, som "Baksmällan" och andra liknande.

Kanske har du tips på en rolig film? 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Klass
2013-08-19, 20:21

Jag ser så många bra serier så jag vet inte var jag ska börja!

Jag gillar verkligen inte zombiefilmer och sånt, men The Walking Dead är jag helt såld på, faktiskt. Om ca 2 månader kommer nästa säsong!

Utan att sväva ut alldeles för mycket så kan jag verkligen rekommendera Scandal. Se den! Politiska intriger, spänning, romantik, oanade vändningar - allt!

För övrigt är jag rätt såld på den gamla goda serien 24. Ser att det verkar komma en ny säsong 2014 …

Revenge är också bra!

En serie som nyss visats på SVT är Hunted - den var också skitbra.

OK, nu ska jag sluta! Det beror ju, som sagt, på vad man gillar, liksom. 🤓

Fjäril
2013-08-19, 20:32

"Om ca 2 månader kommer nästa säsong!"

Ja, och det är ju hur bra som helst 🙂

"OK, nu ska jag sluta! Det beror ju, som sagt, på vad man gillar, liksom. 🤓"

Alla tips är bra tycker jag, speciellt nu när vintern kommer, eller hösten först då. In emellan arbete och skola är det bra skönt att ligga på soffan och inte behöva tänka på annat. 

Scandal, det låter intressant, får kika efter den. Jag fick också tips på, ja vad hette den nu då, Rose? Nej jag har redan glömt det.

Breaking Bad och Sons-avsnitt kommer också snart, likaså av Games.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[Borttaget]
[Borttaget] 
2013-08-19, 20:34

Inlägget är borttaget

[Zorita]
2013-08-20, 11:03

En serie jag fastnade i i våras är the Tudors. Den är på 6 säsonger och handlar om Henry VIII och alla hans fruar samt Englands övergång från katolicism till Church of England. Super om man vill lära sig lite historia samtidigt som man underhålls (vi stämde av händelserna med Wikipedia och det allra mesta är historiskt korrekt). Sen älskar jag Spartacus och GoT. Nu ska jag ge Breaking Bad en chans tror jag i väntan på nya säsonger. För övrigt laddade jag ner Fawlty Towers (Pang i bygget) häromveckan. Jösses vas jag skrattade! Synd att de inte gjorde så många avsnitt, men de som finns kan man ju se om och om igen!

[mwetterstrand]
2013-08-20, 14:56

Det finns bara en just nu, "Suits"!

yamher
2013-08-22, 09:17

psych, supernatural, the mentalist, criminal minds, person of interest och Bedlam. Shameless (den amerikanska versionen)

Alis volat propriis Oskyldig

swooch
2013-08-22, 16:46

Rekommenderar starkt The Hour. Två säsonger med brittisk 60-tals drama/spionthriller och lysande skådespelare. Lite svårt att få tag i kanske men värd det.

[Kathja]1
2013-08-26, 22:17

Förra serien vi betade av var Zero Hour, nu går Heroes varm, har bara säsong 4a kvar. 😃

Fjäril
2013-08-26, 22:19

Tack för era tips 👍

Morphogenesis
2013-08-26, 23:40

#4 Fawlty Towers är ju så himla mysig. Jag kan säga "I speak english, I learned it from a book" till mig själv och fnissa okontrollerat i flera minuter. Har DVD-boxen med extramaterial. Så klockren serie. Gillar även Keeping Up Appearances (Skenet Bedrar) med medelklasskvinnan Hyacinth Bucket (som insisterar på att det ska uttalas Bouquet). Underbart, föredrar verkligen brittisk humor framför amerikansk.

Har även fastnat för Once Upon A Time. Även om prinsen är lite av en doucebag ibland :P

Neutralis
2013-08-27, 23:04

"Larmet går"… En fantstisk serie som jag kommer ihåg det. Sändes nog på slutet av -70 talet.

[lucke]
2013-08-30, 13:51

Jag är ju nostalgiker deluxe så jag älskar tex Happy Days❤️ Gillar också Little Britain och Pang i Bygget.

När det gäller film så föredrar jag drama, tecknat och skräck. I shot Andy Warhol, De älskande vid Polcirkeln och To be or not to be tillhör favoriterna🙂(jag är extremt svårskrämd så jag har inte sett den ultimata skräckisen än😕)

Upp till toppen