Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1904 ggr
P_hansson
8/22/13, 9:05 PM

Fråga

Hur kan Fjäril vara värd på denna sida och samtidigt på övernaturligt? Menar går det inte stick i stäv med vad sidan kan uppnås. 

Inte nog med att det sitter en liten elit på den så kallade "andliga" delen av internet nu skall dem göra dessa sidor med? För att omvända kritiker?

Annons:
Neutralis
8/22/13, 9:47 PM
#1

Tror inte någon förstår vad du menar med ditt inlägg. Kan du förtydliga varför inte Fjäril kan vara värd här?

Fjäril
8/22/13, 9:55 PM
#2

#0 Eftersom du vänder dig till en sajt jag är värd på med en fråga Om mig, istället för riktad Till mig, låter jag andra svara på något jag inte riktigt förstår (för den delen) heller.

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
8/22/13, 10:20 PM
#3

#0 "Inte nog med att det sitter en liten elit på den så kallade "andliga" delen av internet nu skall dem göra dessa sidor med? För att omvända kritiker?"

Det är inte min bild av läget. Jag var orolig för något liknande vid en första anblick, men Fjäril har faktiskt gjort en uppriktig ansträngning för att inkludera "kritiker" av det hon tror på. Till exempel har hon utsett mig och starman till Medarbetare, något som en och annan andligt troende säkert inte uppskattade.

Jag kan så klart inte lova dig att det inte finns en plan för att omvända skeptiker till troende, men om medlet för detta ändamål är att starta ett forum för öppen diskussion där alla åsikter tillåts så är jag åtminstone inte orolig för att den skulle lyckas 🙂.

Du är inte den första som ger uttryck för den här sortens farhågor och jag kan bara säga som jag sagt till andra: Visa på något faktiskt missförhållande i hur sidan sköts, och inte bara ett tänkbart sådant, så lovar jag att försöka åtgärda det.

Ljuskristallen
8/23/13, 7:21 AM
#4

# 0 Förstår din tanke och faktum är att jag tidigare gick i lite liknande tankar för jag tänkte då att ett forum som heter Andlig Skepticism där hör jag inte alls hemma men vet du vad jag fick omvärdera den tanken och vissa diskussioner får jag hålla mig utanför medan andra kan vara intressant ur både troende och skeptikers syn att både delta i eller bara läsa.

Som Jonas skriver var det nog många som höjde lite på ögonbrynen när två skeptiker blev Medarbetare och ur troende gruppen inte alls var förtjust i den tanken.Jag höjde på ögonbrynen och tänkte men oj då 😮men sen fick jag sänka dom för alla i admin, Fjäril och Medarbetare gör ett toppen jobb med sajten,alla tankar får plats och det är tycker jag nu i efterhand när jag ser hur sajten fungerar att det är en ypperligt bra tanke att kunna vara under samma tak, på så vis undviks ju oändliga diskussioner i dom andliga forumen men här kan alla få rum med sitt och det ska Fjäril med Medarbetare ha en stor eloge för tycker jag.Ni har verkligen lyckats och jag fick omvärdera mina egna tankar om sajten Andlig Skepticism.

Fjäril
8/23/13, 12:40 PM
#5

#0

Förutom att hänvisa till Idèn till Andlig Skepticism (som förklarar en hel del) har jag ett par funderingar.

Du skriver:

"Hur kan Fjäril vara värd på denna sida och samtidigt på övernaturligt? Menar går det inte stick i stäv med vad sidan kan uppnås."

Mitt svar på den frågan är nog att när man lever i verkligheten och i kombination med att tro på något annat, eller mer, men också förstår att det finns en del frågetecken här och var, landar man på jorden och börjar ifrågasätta saker, eller rättare sagt så är man nog mer öppen för att diskutera (men med det inte sagt att övriga "troende" som inte diskuterar här inte kan göra det ändå, ifrågasätta alltså!).

Du skriver också:

"Inte nog med att det sitter en liten elit på den så kallade "andliga" delen av internet nu skall dem göra dessa sidor med?"

Vilka syftar du på här? Jag hänger inte riktigt med - dessutom, anser du att troende och skeptiker är av olika art, eller vad då? 

"För att omvända kritiker?"

Omvända, kan man göra det så lätt? Jag vet inte hur det ser ut för dig men jag är inte på iFokus för att få någon annan att tro som jag, utan snarare för att dela med mig och ta del av hur andra tänker och funderar.

Livet utanför internet ser inte riktigt likadant ut (inte för mig i alla fall), diskussioner jag har här skulle aldrig äga rum i verkligheten, ej heller skulle jag bemöda mig att försvara det jag tror på, utan människor får ha sina egna uppfattningar. Men på forum är det meningen att man ska diskutera.

Sajtvärd på Övernaturligt

AliennaII
8/23/13, 2:50 PM
#6

#5 Men på forum är det meningen att man ska diskutera.

Kan Du berätta hur Du definierar ordet - DISKUTERA…? 

(Ja, jag frågar pga att det inte är tillåtet att diskutera på Ditt andra forum.)

Annons:
Fjäril
8/23/13, 5:35 PM
#7

#5 Jag menar precis vad ordet diskutera innebär. Exempel på det är att liknande ämne som tas upp i #0 och övriga svar hade aldrig ägt rum utanför iFokus. Man (eller jag) diskuterar inte på samma sätt i verkliga livet som man gör här. Frågan Ts tar upp kan inte relateras till "verkligheten".

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: