Etikettandar-spöken
Läst 2598 ggr
Fjäril
2013-05-12, 14:41

Spökfilmen från Skara förbryllar

Spökfilmen från Skara förbryllar

Vad tror ni om klippet? Inte bara att lampan tänds och släcks utan även om att de som brukar ifrågasätta liknande klipp inte kan hitta ett svar heller?

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/underhallning/viraltv/article11656.ab?service=embedded&autoplay=true

Konstigt nog gick det inte att bifoga en videofil.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Borttaget]
[Borttaget] 
2013-05-12, 14:42
[NeferNefer]
2013-05-12, 18:17

Mycket intressant! Ja, varför inte? Jag skulle gärna själv besöka platsen 😊

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[VSK]
2013-05-14, 03:12

Det är ganska vanligt numer att ficklampa används som bekräftelse, men varför bli rädd?

[Kattuggla]
2013-05-15, 12:31

Såg många klipp i länken som jag tror skulle vara sanna.. Det från Skara, videobutiksklippet och ev. flickan som leveterar. De känns mer som oväntade händelser. Ibland kan det vara kul att kolla på olika klipp på nätet för att se vilka som verkar vara sanna eller inte.

Fjäril
2013-06-25, 17:40

Vad tror ni om klippet?

Sajtvärd på Övernaturligt

Scarlet
2013-06-26, 11:32

Det säger tyvärr inte så mycket för mig. Det kan vara vad som helst som tänder lampan, fallande damm och annat skräp, insekter, små vibrationer i golvet, vad som helst egentligen (om nu klippet inte är manipulerat och lampan är styrd utifrån). Det hade varit väldigt häftigt dock om man hade upplevt något som verkligen pekade mer på att människor fortsatte att existera i någon form efter döden, jag hade personligen gett vad som helst om jag så småningom kunde återförenas med dem jag förlorat. Men att en lampa tänds och släcks får det inte att kännas mer plausibelt för mig. Jag undrar snarare varför människor skulle välja att manifestera sig så efter döden, som något som man kan missta för damm, insekter, vibrationer av steg eller från bilvägen eller sättningar i huset etc. om de hade kunnat göra sig synliga, höras, kommunicera med de levande såsom man många gånger hört och läst andra vittna om. Att det var ett team som skulle vara kritisk mot hemsökelser har jag också svårt att tro på. Om de vore så skeptiska så skulle de väl inte nöja sig med att dra slutsatsen att om ingen levande människa var i rummet när lampan tändes så måste det automatiskt vara spöken, istället för att granska vad annat det hade kunnat vara som fick lampan att reagera så att man kunde utesluta typiska naturliga förklaringar och stärka den övernaturliga teorin. Det var mina funderingar om den saken. :)

Upp till toppen