Annons:
Etikettskepticism
Läst 1488 ggr
Hugohugo
12/1/16, 9:25 AM

Sant, sannolikt? Samt en väg gudomlig upplysning!

Inlägget är även inom vetenskap, andlighet, förutom att stå på individens skepticism som förmåga ur observation - en analys och verifiering?:
(Rent egen tänk och även att dessa tankar har stött sig på inspiration från Rabbi Désirée R. Ntolos arbeten.)

Mina ord? Eller andras har inte förståelse som en uppenbarelse till någon som inte ens hänger med på bevisföring i det den litar på är korrekt.
Tänk då följande:
Om En person ska kunna ha en sammanhängande och komplett koll, så är det från  att vara ''jobbigt'' medveten och uppmärksam tills vi är van med det om hålla spåret till det relevanta. En observations förmåga övad på vad vi har tillhands att observera med se det på distans/överblick, så kommer du veta säkert om du har uppmärksamhet i observation.  Rätt mängd och kvalitée..

Mina ord?
Tänk då igen följande är kärnan i själva all forskning*:
Om En person ska kunna ha en sammanhängande och komplett koll, så är det från  att vara ''jobbigt'' medveten och uppmärksam tills vi är van med det om hålla spåret till det relevanta. En observations förmåga övad på vad vi har tillhands att observera med se det på distans/överblick, så kommer du veta säkert om du har uppmärksamhet i observation.  Rätt mängd och kvalitée..

Hej!!! För utgå från det konkreta och livet kommer med, som vi själva måste välja hur vi odlar eller hindrar i oss själva, som själ… Sånt som rotar tankarna till konkret som blir observerat, så om det mest gudomliga börjar typ i något som kan formuleras så här: 
3: En tillräcklig stor del av världen och kroppen är i symbios eller så med varandra. vilket är en intressant tanke att pröva om själen. 
2: Svaret på: Hur är det med allt då det blir dag och natt på den plats man är? och lite till… samt 
1: Observation, vetande, uppmärksamhet eller medvetande, samt vanor,
4: effekter till det pragmatiska av godhet, hopp, kraft i mod/styrka, smarthet, minnet,  själens unikhet eller som det största jag en har..

.

PS: den ena formen av hur forskning ytligen skiljer sig från den gudomliga forskningen i vissa lägen om inte ändå även som oftast (men inte mer nödvändigt än vad som det är för tillgång på resurser* =
Vetenskaplighet med omständigheter som även förenklar till bra är ju studier/undersökningar: kliniska, dubbelblinda, randomiserade och jämförda på de blivit upprepade, samt granskade av flera experter.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Hugohugo
12/1/16, 9:27 AM
#1

#0 jag ursäktar mig nu. Jag återkommer efter 19:00. Jag jobbar ju dag. Jag följer då upp och följer om någon intresserar sig för prata/feedbak och så.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
12/1/16, 6:17 PM
#2

#0

Jag återkommer senare i kväll, jag han fundera vidare en del.

 Ett exempel som infinner sig för redogöra Vad som är sant eller sannolikt: En sannolik sak med denna tråd är att jag tänkte nu är den bara borta igen, då jag såg och visste den inte hittades då jag skulle kolla till denna.
Som hade då en sannolik kritik som följd för: Hur är det med människor egentligen? Är det så de som utan tvivel hade struntat i den uppriktiga tonen i detta inlägg? För den sågs inte värdig tas till disskussion. Utan fallit offer för fanatiska åsikters hämmande effekt att nedröstning ska ske i smyg och det som ska äras inte ges ära.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
12/1/16, 6:18 PM
#3

#2  I grunden handlar disskusion om övervinna prata förbi andra eller utesluta andra från samtal, till den del de är berättigad få  feedbak, så kallad brist på kommunikation blev gjort för något som egentligen var harmlöst i den goda tonen som grund. 

Vad detta som analys leder in på är att förståelsen i språk är vad som orden reser sig upp ifrån. Orden kommer på förståelsen, som oftast. Förståelse är från sinnesnärvaro som bearbetas med själen till både språk och förståelse, sinnesnärvaro är observation. Sinnena tillhör mer själva världen, de gör observationen. En tanke är något som kommer upp i själen från livet. Alla tankar som har kommit med överblick är i sig själva de som stärker ens jag till bidra med större kreativitet i livet och vinna ett inre hopp/mod.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
12/1/16, 6:19 PM
#4

#3  Lättare ställa frågor om man redan observerat saken, så jag förstår att ingen kanske har sett och vunnit styrka till gott för själen att förmå se och diskutera vidden av det som framlagts.

Så ta och observera de sakerna jag nämnde och se vad för frågor som kommer på det. Ordningen är på något vis betydande.

Om något är mindfullness till något större viktigt, så har sådana här begrepp något att visa om saken från jobbet det är se sakena flera gånger om. Är man inte van med ämnet, så blir det extra kämpigt. Men man ska kämpa med lyssna till vad som finns och mindre till bara mina ord (som numererade vissa saker i det i första inlägget) om du inte vet att de menar det de normalt gör.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
12/1/16, 6:20 PM
#5

#4 (apropå det numererade i det första inlägget) De talar om mycket normala saker, men det är kanske föga klarhet man uppnått att vilja hålla tanken kvar på vad som först kräver en stark och tydlig och sammanhängande observation. Att tala om världen och kroppen är något som hamnar ibland i att vi mer är fokuserad på specifika mindre saker som händer och tappar fästet att se de grundläggande delarna. Då blir man förvirrad i att jobba mot fel riktning, istället för överblicka, så går vi ut i än mindre delar och börjar tänka omkring dessa saker. Enkelhet ger mer helhet och det är en dygd i sig att jobba fram.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
12/1/16, 6:21 PM
#6

#5 Så klart är det inte bara så man ska missa alla mindre delarna, egentligen spelar det ingen roll hur en del av de struntas i eller om man är förtjust i dem, utifrån vad man vill eller överlever att uppleva. Men vissa delar är på plats om helheten om dessa är stadig från nyktra och samvetsgranna observationer som kan börjar från tanken. men som inte ska låta tankarna störa dem. Låt tankarna komma efter åt. Det som är gott är gott att få sinnesintryck om. Men man kan vara ovan vilja minnas uppgiften att observera mot överblick, detta om man inte över länge och blir van. Vad kan observationer skada en, särskilt om de får en mer samlad och enad som en överblick gör. Lycklig den som inte bara gläds åt det mindre, utan även ser det större glädjande i livet. Världen behöver mer glädje och mindre spill på osansad brist på respekt inför den skatt och potential man MÖJLIGEN KAN PRÖVA, och vem förlorar på det om inte ens nära och kära?

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Maria
1/27/17, 3:32 PM
#7

Jag har läst igenom dina inlägg två gånger nu. Jag förstår inte vad du skriver eller också är jag ovanligt trögfattad.

Jag förstår inte heller dialogen med dig själv då du tillskriver svaret föregående inlägg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Davbjo
1/30/17, 9:36 AM
#8

#7: Du är nog varken ensam eller trögfattad.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Andreasss
2/7/17, 10:34 PM
#9

Känns som att du är för överanalytisk, det gäller att slappna av och resonera lugnt, du behöver känna dig lugn inombords för att dina ord och resonemang ska bli klartänkta. Man behöver inte ha koll på allt, bara det som är intressant för dig.

Hugohugo
3/2/17, 6:32 PM
#10

#9 

Väl sagt.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
3/4/17, 3:51 PM
#11

#7 Tack för feedbaken!
Du det är okej att inte förstå, jag vet inte heller först vad kunskapen är innan jag ordnat den. Om du inte kan ordna den här formen, så låt bli och förlåt dig själv. Vi kan inte ta in och tolka rätt alla specifika uttrycksformer som finns.
Det är inte ett förringande, bara likt att vissa storlekar på skorna passar just bara vissa personer. Det blir så lätt hänt om man går in på avancerade saker. Eller om jag nu bara uttrycker mig allt för annorlunda.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Maria
3/4/17, 3:54 PM
#12

#11 Ska jag förlåta mig själv för att du skriver obegripligt😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ru4real
3/6/17, 11:19 PM
#13

En enkel kommentar. Vad vill du säga, egentligen. På riktigt. Typ när du slutat ordflumma..?

Annons:
ru4real
3/6/17, 11:19 PM
#14
Hugohugo
5/1/17, 12:59 PM
#15

#12 

Det stämmer rent sakligt. Inte kan alla variationer passa alla, vill jag  ha sagt,
#

#13 Det finns något med fokus som är överflödande, som ger klarhet som sedan i pausen iväg från saken avslöjar sanningen.
Först upplever njuter man av det, sen så dras vanan eller kunskapen fram som kompensation för bevara minnet av saken på ett enklare vis än bara ett intryck beroende av tillfälligheter eller som hakar upp sig på detaljer och ords yttre uttryck.
Hör här visdom ska jag tala om, sen när du vet vad, så bör du prövat det på just något lätt om du vill se snabbare resultat. Vi kan i den första början inte veta utan pröva eller skaffa ordning:

Så uthållig entusiasm och energisk observation som är noggrann och överflödigt långvarig, skapar sunda realistiska intryck, utan naivitet och utan förvirring.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: