Annons:
Etikettandar-spöken
Läst 903 ggr
kaba66
11/9/15, 10:18 PM

Död som visat sig?

Måste få fråga, kan jag ha sett en ande eller bara sett i syne?

En tidig morgon när jag körde till jobbet och närmade mig ett övergångsställe såg jag en kille verkade vara ung, munkajacka, händerna i fickorna och tittade ner i marken när han gick. Jag funderade för mig själv om jag skulle hinna köra över övergångsstället eller bli tvungen o stanna för honom.

Plötsligt är han bara borta som uppslukad…

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Davbjo
11/10/15, 8:50 AM
#2

Problemet med att ställa två saker mot varandra på detta sätt är att de med lätthet kan upplevas som likvärdiga. Samtidigt som jag förstår charmen i att skapa en viss mystik rörande de egna upplevelserna så ser jag det också som intellektuellt ohederligt att inte föredra den övervägande mest logiska förklaringen.

Om vi formulerar om frågeställningen blir det hela tydligare: Kan jag ha varit med om ett påstått fenomen som totalt saknar evidens och ens de grundläggande förutsättningarna för att kunna existera eller har jag varit med om en företeelse som sker hos alla människor, varje dag, i princip hela tiden?

Kort sagt, dessa saker är inte likvärdiga, och de bör heller inte behandlas som detta.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: