Annons:
Etikettandar-spöken
Läst 1506 ggr
Dragonfly81
2015-09-29 22:45

Dröm/spöke?

Hej!

Är ny här och vet inte riktigt var jag ska lägga det här inlägget.. Men härom natten hade jag en jättekonstig upplevelse. Skriver upplevelse eftersom jag inte riktigt vet om jag drömde eller inte, men det kändes så verkligt. I alla fall så vaknade jag till och skulle dra in ena benet under täcket, men jag kunde inte röra benet. Jag kunde inte röra kroppen alls, det kändes som en tyngd över hela kroppen och jag kände hur hakan trycktes ner och jag hade svårt att andas. Sen släppte det och jag drog in benet men sen kom det tillbaka. Minns att jag tänkte argt: Försvinn, gå mot ljuset! Och innanför ögonlocket såg jag ett starkt ljus i ögonvrån och en person bakifrån, tror det var en tjej. Sen var allt borta och jag somnade om- eller fortsatte sova.

 Det som gör mig osäker på om allt var inbillat eller en dröm är att jag minns att jag sen drömde att jag berättade för mamma om min upplevelse.. Jag vet inte, det kändes inte direkt elakt men obehagligt och jag var arg och kanske lite rädd.. 

Någon här som vet vad det kan ha varit? En ande? En dröm?

Annons:
Davbjo
2015-09-30 10:51
#1

Låter onekligen som sömnparalys. Det är inte farligt eller speciellt ovanligt, men det kan vara mycket obehagligt, även om det inte är direkt farligt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Dragonfly81
2015-09-30 21:04
#2

Ja, det förklarar ju faktiskt allting, tack! Skönt att få en logisk förklaring :)

Saga85
2015-10-02 18:21
#3

Såntdär är så hemskt. Var med om att jag fick för mig att min degu var en ond demon som jag var tvungen att döda, var halvvaken och degun låg inburrad i håret vid kudden. Andra halvan av mig skrek "nej, gör det inte!" 😕

Maria
2015-10-02 18:38
#4

Jag har varit med om det ett fåtal gånger och minns första gången hur obehagligt det var.

Jag sov middag så det var mitt på dagen och jag vaknade och kunde inte röra mig. Jag kunde höra min son och hans kompisar från ett annat rum och det tog en stund innan det släppte. Jag trodde jag fått en stroke först.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MissClue
2015-10-02 23:25
#5

#0 Är du inne i en orolig period?

 Jag har varit med om en händelse för många år sedan där en "person" masserade och smekte mig över ryggen samt tilltalade mitt namn med en främmande röst, vid sängkanten så jag en mansskugga.  

För tre år sedan kunde jag under en period vakna eller "vakna" på natten och se på min dåvarande kille som låg vid sidan. Ist för honom såg jag olika kvinnor. Två gånger var det kvinnor jag träffat, vid ett annat tillfälle var det en kraftig kvinna med flottigt hår, en annan gång var det en indisk kvinna med flätor och röd prick i pannan. Dessa händelser hände snabbt inpå varann, första gångerna var jag livrädd, de sista skrattade jag åt för det var så absurt. 

Sen har jag "lämnat" kroppen också när jag sover. Jag tror jag går upp som vanligt från sängen men sugs tillbaka och vaknar på riktigt i sängen. Vissa nätter eller under ngn nap mitt på dagen hände det flera gånger per sovtillfälle så då pressade jag mig för att se hur långt jag kunde komma i huset innan jag "sögs" tillbaka. 

Jag har dock aldrig upplevt att jag inte kunde röra mig,det är ju verkligen snäppet värre!

Detta blev väldigt flummigt, speciellt när jag försöker korta ner händelserna, hoppas du inte har ngt emot att jag skrev personliga upplevelser när det skulle handla om din. Min fråga i början ställde jag för dom tillfällen jag upplevt saker som dessa har varit då jag haft det tufft i livet.

I love not man the less, but Nature more…

Upp till toppen
Annons: