Annons:
Etikettvetenskap
Läst 1717 ggr
white lady
2015-08-24 10:19

Vetenskapsmannen som vågar

Intressant artikel.

"

Finns sinnet och minnet i hjärnan? Är naturens lagar bestämda? Är naturen ändamålslös och är fenomen som telepati falska?

http://www.epochtimes.se/Vetenskapsmannen-som-vagar-ifragasaetta-vetenskapen-a24835.html

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Davbjo
2015-08-24 11:37
#1

Inom vetenskapen utmanar man just vetenskapen precis hela tiden, det är så den rör sig framåt. Har man rätt producerar man resultat, annars inte.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

AliennaII
2015-08-24 23:08
#2

Vad "ha rätt" har med vetenskap att göra, det vette gudarna…

Producerar resultat gör alla forskare, så då har alla rätt.

JonasDuregard
2015-08-25 12:02
#3

"Vågar ifrågasätta" betyder i det här fallet "vägrar lyssna på kritik". Modigt? Snarare självupptaget.

AliennaII
2015-08-25 14:12
#4

#3 Vems kritik? Vilken kritik?

JonasDuregard
2015-08-25 15:13
#5

#4 Kritik mot Rupert Sheldrakes knasiga teorier.

AliennaII
2015-08-25 20:03
#6

#5 Jag upplever att jag fortfarande inte vet vems kritik du talar om. Så jag misstänker att du inte svarade på den frågan. Vilken kritik du syftar på, har jag heller ingen information om - eftersom ditt svar bara ger vid handen att du tycker han har knasiga teorier. Så, vad din kritik - "lyssnar inte på kritik, självupptaget" - grundar sig på, är höljt i dunkel…

Annons:
Klass
2015-08-25 20:21
#7

#6

På den engelska Wikipediasidan kan du läsa en hel del om kritiken mot Sheldrakes pseudovetenskapliga "forskning", om du verkligen är intresserad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rupert_Sheldrake

Maikailoa
2015-08-25 21:37
#8

Bry er inte om wikipedia.

Men vad anser tvivlarna i församligen om de fyra frågorna i första inlägget?

Finns sinnet och minnet i hjärnan? 

Är naturens lagar bestämda? 

Är naturen ändamålslös 

och är fenomen som telepati falska?

Svävande och dåliga svar är godtagbara här.

[X=0]
2015-08-25 21:39
#9

#0

Teorier om saker kommer säkert att förändras, att kalla teorier knasiga är väl mest knasigt…..😃

Kvantbiologi är ett område som kommer att förändra synen på *dagens teorier* 

*Dvs.  dom som inte är knasiga (så alla förstår)*

http://www.kvantfysik.se/index.php/nyteknik/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvantbiologi

Jag tyckte Pupert  gav en bra verklighets beskrivning på vetenskapens dilemma vad gäller trovärdighet, i artikeln……………

----------------------------------------------------------------------------------------------

. Efter en kort historik om västerländsk medicin fortsätter Sheldrake med att kritisera den korrumperade hanteringen inom läkemedelsindustrin. "En del företag gör vad som helst för att få sina droger att framstå som säkrare och effektivare än vad de i själva verket är och skapar en illusion av vetenskapligt förtroende kring dem. […] De utlovar stora arvoden till vetenskapsmän som sätter sina namn under artiklar som spökskrivits av författare som arbetar åt läkemedelsföretagen."

----------------------------------------------------------------------------------------------

X=0

AliennaII
2015-08-25 22:06
#10

#7 Nej tack. I sakfrågor föredrar jag fakta.

Klass
2015-08-25 22:45
#11

#10

Vad är det du ifrågasätter egentligen?
Att Sheldrake har fått kritik för hans pseudovetenskapliga "forskning" kan det väl ändå inte finnas tvivel om. Eller?

ru4real
2015-08-29 18:07
#12

Om sinnet eller minnet inte finns i hjärnan, var finns det då? Du säger att i sakfrågor väljer du fakta, men du verkar ju inte vilja ta till dig den fakta som levereras. Känns inte så seriöst eller? Eller väljer du vilken fakta som bäst påsar in i dun världsbild?

[X=0]
2015-08-30 21:16
#13

#12

Hawkings nya teori kan kanske ge svaren om än det är omöjliga att kontrollera eller förstå…………..

Klipp från teorin…..

– Utmaningen har varit att förbättra minnet hos svarta hål. Strängteorin och ny fundamental fysik visar att informationen finns kvar, det kan vara så att informationen lagras i andra dimensioner. Den finns kvar någonstans, även om den kan vara oerhört svårtillgänglig eller praktiskt omöjligt att få fram, så är informationen i princip ändå kvar, säger Ulf Danielsson.

-----------------------

Ja,, nu kan man kanske säga att informationen finns men ingen j-vel vet hur vi skall kontrollera något utanför rum-tiden……….

X=0

Annons:
Upp till toppen
Annons: