Annons:
Etikettallmänt
Läst 1476 ggr
[niklaeri02]
7/22/15, 7:38 AM

"Automatisk yoga"

Ibland vill kroppen göra ofrivilliga rörelser, som att gå in i yogaställningar, och detta ska visst kallas för "automatisk yoga", och jag har läst att yoga föddes på detta vis. På sjukhuset var detta så starkt att jag blev tagen in i ett rum och fick en spruta som slappnade av kroppen typ helt. Det blir bara så påtagligt… :)

Annons:
ru4real
7/31/15, 5:05 PM
#1

Är det inte kramp du tänker på?

[niklaeri02]
7/31/15, 9:45 PM
#2

Det tror jag inte. :-P

Davbjo
8/1/15, 8:55 AM
#3

Vad tyder på att det inte är kramp?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Magi-cat
8/1/15, 9:57 AM
#4

#0 Är det någonting liknande detta du tänker på? (Det står om "automatisk yoga" en bit ner.)

" It seems sometimes during meditation the body can contort into poses (asanas) that one might later on consciously choose to employ."

https://georgecoghill.wordpress.com/2013/05/15/meditation-with-advanced-yoga-practices-techniques-the-first-30-days/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[niklaeri02]
8/2/15, 9:17 PM
#5

#3 Exempelvis vill huvudet snurra runt nacken i hög hastighet. Jag tycker inte det är krampliknande.

Vi kan ju iofs kalla det kramp, eller något annat. Det är fortfarande rätt underligt.

#4 Ja det låter som det kan vara det. Finns att läsa på denna websida, bland annat här: http://aypsite.org/183.html

Davbjo
8/3/15, 7:34 AM
#6

#5: Kramp är ganska välkänt, förklarat och inte speciellt underligt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
[niklaeri02]
8/3/15, 8:33 PM
#7

Det har du ju rätt i. Men det underliga är väl att det verkar uttrycka sig i yogapositioner och liknande

Upp till toppen
Annons: