Annons:
Etikettdagens
Läst 1836 ggr
michancomm
2015-03-19 23:08

Någon här som är synsk?!

Hej! Har tappat bort en nyckel och måste ha hjälp att hitta den kan någon snälla hjälpa mig?! Det är en hus nyckel och en silvrig klämma på den, Det är super viktigt!

Annons:
Magi-cat
2015-03-20 06:43
#1

Hej! Det här är fel forum. Men titta in på Övernaturligt, borttappat-tråden:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/54e6e3ae8e0e742052000e52-borttappat-traden?discussions-2

Hoppas du hittar din nyckel!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ru4real
2015-03-20 14:34
#2

Rapportera sedan gärna  om du hittade nyckeln och om det stämde med "forutsägelsen"…

Candela
2015-03-20 20:08
#3

Eftersom tråden ligger på den här sidan, så ska jag ge tips på udda ställen man kan förlägga nycklar (när man letat på alla vanliga ställen):

Kylskåpet/frysen/skafferiet
Byrån/garderoben
Sängen
På micron
I byxfickan på ett par byxor som ligger i smutstvättkorgen
I jackfickan på vinterjackan du precis har hängt undan
I ett annat fack i väskan än du brukar stoppa dem i
I bilen

Candela
2015-03-20 20:10
#4

Jag har faktiskt själv förlagt min mobil i barnens klädgarderob..  Fatta hur lång tid det tog innan jag hittade den 😃
Sen har jag ju även ena bilnyckeln som mystiskt försvann för ett år sen..

Davbjo
2015-03-21 12:54
#5

För att besvara frågan så är svaret nej, ingen på det här forumet är synsk. Det gäller ju dock alla forum, över hela världen.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

michancomm
2015-03-22 21:05
#6

#3 Candela det sista stället jag hade nyckeln i va antingen i min jacka eller så la jag den på byron och har fått för mig att vår katt på typ 5-6 mån har lekt med den och sprungit iväg med den..

Annons:
Candela
2015-03-22 21:47
#7

Har katten några favorit-ställen att gömma sig på? Jag antar att du har kollat under alla möbler, om det nu är katten som dragit iväg med nycklarna? Springor mellan/under spisen och kylen/frysen?

Tant Grön
2015-03-23 00:45
#8

Om du tröttnar på att leta, så kan du prova detta: Sätt dej ner och blunda. Säg till dej själv att du vill hitta nycklarna, försök att se dom framför dej. Försök sedan att stänga av alla tankar. Kanske ser du då plötsligt framför dej var nycklarna finns, eller bara vet. Jag har hjälpt några kompisar att hitta saker med denna metoden.

Borde väl inte skriva detta på andlig skepticism-forumet 🤐

Candela
2015-03-23 08:39
#9

#8 Det funkar ofta för mig med, men då snarare ur perspektivet att jag gräver i mitt minne och kanske får fram en minnesbild av att jag lagt/sett dem på något ställe utan att reflektera över det.

Lilla Stjärna
2015-03-23 21:22
#10

# 9,  "… jag gräver i mitt minne och kanske får fram en minnesbild av att jag lagt/sett dem på något ställe utan att reflektera över det.

Precis så går jag tillväga också! Funkar alldeles utmärkt! Minnet är som en muskel -det kan tränas upp hur mycket som helst.

Men det är väldigt lätt att tro att man gått och blivit synsk då.

Tant Grön
2015-03-23 23:17
#11

#10 Jag trodde nästan att jag blivit lite synsk, eftersom det var kompisar jag hjälpte, och jag kunde ju inte veta var dom lagt sina grejer. 😃🤐

Men det är säkert en bra metod att söka i minnet också.

Lilla Stjärna
2015-03-24 15:43
#12

# 11,   😃Ja, man kan ju kalla det vad man vill  -allt efter behov!

Under min tid som spåkärring kallade jag mig synsk, klarseende. Man ville ju vara 😎inför klienter och andra! Numera kallar jag det för min minnesbank eller intuitionen. Jag upptäckte att det är sak samma. Vi är alla skapta med detta. Det är inget övernaturligt eller magiskt i detta.

Däremot kan man  -om man vill, ta hjälp av "andra" för omänskliga förmågor.

"… eftersom det var kompisar jag hjälpte, och jag kunde ju inte veta var dom lagt sina grejer. SkrattarTyst"

Jo, det funkar när det gäller andra också. Jag "letar reda" på andras saker (speciellt inom familjen) också lite då och nu 🙂! Oftast gör jag det helt automatiskt och på mindre än en sekund. Intuitionen verkar vara oändlig…..

PS. Skulle ha kommenterat din # 8 också igår, men det blev visst inte så. DS

Upp till toppen
Annons: