Dagens

Någon här som är synsk?!

2015-03-19 23:08 #0 av: michancomm

Hej!
Har tappat bort en nyckel och måste ha hjälp att hitta den kan någon snälla hjälpa mig?! Det är en hus nyckel och en silvrig klämma på den,
Det är super viktigt!

Anmäl
2015-03-20 06:43 #1 av: Magi-cat

Hej! Det här är fel forum. Men titta in på Övernaturligt, borttappat-tråden:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/54e6e3ae8e0e742052000e52-borttappat-traden?discussions-2

Hoppas du hittar din nyckel!

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2015-03-20 14:34 #2 av: ru4real

Rapportera sedan gärna  om du hittade nyckeln och om det stämde med "forutsägelsen"...

Anmäl
2015-03-20 20:08 #3 av: Candela

Eftersom tråden ligger på den här sidan, så ska jag ge tips på udda ställen man kan förlägga nycklar (när man letat på alla vanliga ställen):

Kylskåpet/frysen/skafferiet
Byrån/garderoben
Sängen
På micron
I byxfickan på ett par byxor som ligger i smutstvättkorgen
I jackfickan på vinterjackan du precis har hängt undan
I ett annat fack i väskan än du brukar stoppa dem i
I bilen

Anmäl
2015-03-20 20:10 #4 av: Candela

Jag har faktiskt själv förlagt min mobil i barnens klädgarderob..  Fatta hur lång tid det tog innan jag hittade den Skrattar
Sen har jag ju även ena bilnyckeln som mystiskt försvann för ett år sen..

Anmäl
2015-03-21 12:54 #5 av: Davbjo

För att besvara frågan så är svaret nej, ingen på det här forumet är synsk. Det gäller ju dock alla forum, över hela världen.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Anmäl
2015-03-22 21:05 #6 av: michancomm

#3 Candela det sista stället jag hade nyckeln i va antingen i min jacka eller så la jag den på byron och har fått för mig att vår katt på typ 5-6 mån har lekt med den och sprungit iväg med den..

Anmäl
2015-03-22 21:47 #7 av: Candela

Har katten några favorit-ställen att gömma sig på? Jag antar att du har kollat under alla möbler, om det nu är katten som dragit iväg med nycklarna? Springor mellan/under spisen och kylen/frysen?

Anmäl
2015-03-23 00:45 #8 av: Tant Grön

Om du tröttnar på att leta, så kan du prova detta: Sätt dej ner och blunda. Säg till dej själv att du vill hitta nycklarna, försök att se dom framför dej. Försök sedan att stänga av alla tankar. Kanske ser du då plötsligt framför dej var nycklarna finns, eller bara vet. Jag har hjälpt några kompisar att hitta saker med denna metoden.

Borde väl inte skriva detta på andlig skepticism-forumet Tyst

Anmäl
2015-03-23 08:39 #9 av: Candela

#8 Det funkar ofta för mig med, men då snarare ur perspektivet att jag gräver i mitt minne och kanske får fram en minnesbild av att jag lagt/sett dem på något ställe utan att reflektera över det.

Anmäl
2015-03-23 21:22 #10 av: Lilla Stjärna

# 9,  "... jag gräver i mitt minne och kanske får fram en minnesbild av att jag lagt/sett dem på något ställe utan att reflektera över det.

Precis så går jag tillväga också! Funkar alldeles utmärkt! Minnet är som en muskel -det kan tränas upp hur mycket som helst.

Men det är väldigt lätt att tro att man gått och blivit synsk då.

Anmäl
2015-03-23 23:17 #11 av: Tant Grön

#10 Jag trodde nästan att jag blivit lite synsk, eftersom det var kompisar jag hjälpte, och jag kunde ju inte veta var dom lagt sina grejer. SkrattarTyst

Men det är säkert en bra metod att söka i minnet också.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.